• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aftonbladet om klockor och korruption

För mig handlar det inte ens om klockor, bara attityden båda i media och i samhället mot folk som jobbar hårt för deras framgång som "grinds my gears".
Enligt min (arbetslös) granne är jag också en svinn för att jag använder flygplan som ett jobbverktyg och inte tänker på miljö(man måste möta kunder då och då för att betala för alt hon får njuta av).
Svinn är faktiskt hennes ord och framför andra grannar. Hon skäms inte ens till minsta nivån - absolutely 0 f' given. Men det är OK, för att jag har en dyr klocka och fin bil, eller?

Gällande politiker : med deras feta löner så bör dom ha råd med bra klockor, inte mer med det.

Sjukaste är ju ändå hur autocorrect gjorde "rappare & nyrika" till "bilhandlare, diktatorer och tuffa reportrar"!

Känns som en del människor hetsar upp sig för småsaker som egentligen inte spelar nån som helst roll

Har en politiker i Sverige en fin klocka så har han/hon förmodligen betalt den själv

Tydligen får man rätt ofta allehanda presenter från utländska besökare. Dessa kan tydligen användas medan man är i tjänst men måste sedan lämnas tillbaka då de anses tillhöra staten, inte personen som tog emot den. Jag har ett väldigt svagt minne om en Cartierklocka som UD fick i present.

Rolex: "Det är en klocka för bilhandlare, diktatorer och tuffa reportrar." :rolleyes:

Haha, ja och det måste finnas sjukt många såna i världen med tanke på antalet klockor Rolex tillverkar per år :D
Undrar vad man tänker själv när man skriver en sån artikel? Sitter man och småflinar för sig själv eller tycker man att det är ett allvarligt ämne man belyst? :)

Det är en kolumn, inte en artikel. Att kadhammar skulle skrivit av avundsjuka vore väl lite märkligt när han skriver att han köpte en Rolex 1983...

Jag är så fantastiskt less på både AB och Kadhammar nuförtiden att man inte ens blir förvånad längre över deras icke existerande kompetens. Döp om skiten till Hänt i Veckan 2.0

Jag är så fantastiskt less på både AB och Kadhammar nuförtiden att man inte ens blir förvånad längre över deras icke existerande kompetens. Döp om skiten till Hänt i Veckan 2.0

Sjukt inkompetent att granska politikers kvitton så pass noga att flera avgår. Riktiga klåpare hela högen.

Slentrianmässig mediekritik är så oerhört pinsamt.

Det han skriver är ju sant. Sen att jag inte gillar vare sig Kadhammar eller Aftonbladet hör inte hit.

Det han skriver är ju sant. Sen att jag inte gillar vare sig Kadhammar eller Aftonbladet hör inte hit.
Och varför hör det inte hit? Och varför skriver han det på det pinsamma sensationssökande murvelspråk där det framstår som han vill söka jobb på Uppdrag Granskning? Det är väl inget i hans kolumn som är något nytt under solen? ”Putin har 1,4 miljoner i lön men han lever som en mångmiljonär.”

Stora journalistpriset någon...?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp