• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AI Musik

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Tänkte att det kan vara en roligt att ha en tråd där vi delar AI-låtar!

Exempel: Bad ChatGPT att skriva en låttext om att vara beroende av bilar, och matade in texten i AI-tjänsten Suno med promt: A melancholy vibe with a distorted guitar in the refrain, and drums and a electric base guitar. More layed back in verse.

Den spottade ut denna, ganska bra, låten tycker jag själv iallafall:

https://suno.com/song/5da95623-7d87-4777-b818-b49d8d45a6ac

Denna sida kunde ge en 10 låtar per dag med gratiskonto men finns säkert andra tjänster också. Hursom ganska roligt att försöka ge instruktioner för att få en genre och melodi som låter bra.

 
Senast ändrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Nu fick Klocksnack sin alldeles egna ballad:
But behind each thread and every post
Lies a longing for time that we cherish the most
A reminder that life's ticking by
Yet through it all We connect and try
(Klocksnack)

Posei!
Spännande (och lite läskigt) verktyg, när man lyssnar med ett halvt öra lät det typ som när Mix Megapol är på i bakgrunden.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Promt: An emotional British prog rock song about a watch forum named KlockSnack


Ja, ni ser, det är bara att köra på
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Här får du två alldeles egna låtar såhär på kvällskvisten @Flecktarn


Haha nämen, så fint! Den andra var ju en riktig banger, den måste spelas varje gång jag går in genom en (digital) dörr.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Och här kom visst din alldeles egna låt the one and only @Affe


Äsch, det här kan man hålla på med hur länge som helst, nu ska jag gå och lägga mig;)
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Jaha då har man på någon minut tagit fram en themesång för @Leben också. Förlåt för det.


såhär kan vi hålla på tills alla har sitt eget entrance-theme på GTG:erna:D
 

mega

Rolex
Läskigt bra måste jag säga.
Rösterna låter ju helt rätt, och till och med med lite känsla tycker jag.
Vad sinnesjukt fort det går nu.
Laddade ned ChatGTP-appen i mobilen, man kan prata med den och den svarar med tal. Frågade den om lite saker jag velat lära mig länge men inte orkat kolla upp.
Tror jag lärde mig mer på 20 minuter än på hela veckan.

Du borde göra klocksnacklåten på svenska :)
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Läskigt bra måste jag säga.
Rösterna låter ju helt rätt, och till och med med lite känsla tycker jag.
Vad sinnesjukt fort det går nu.
Laddade ned ChatGTP-appen i mobilen, man kan prata med den och den svarar med tal. Frågade den om lite saker jag velat lära mig länge men inte orkat kolla upp.
Tror jag lärde mig mer på 20 minuter än på hela veckan.

Du borde göra klocksnacklåten på svenska :)

Ja det är märkligt när man kan fuska med så mycket nuförtiden.


Den känner tyvärr inte igen det svenska språket.
 

mega

Rolex
Kan tänka mig att vi väldigt snart kommer att bli översvämmade av AI-genererad musik i av streamingtjänsterna.
Och redan det lilla jag har hört (och testat) låter bättre än ganska mycket än det vanliga musikskräpet.

Har du öppnat konto?
Jag gjorde av med dom tio gratislåtarna på fem minuter :D
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Kan tänka mig att vi väldigt snart kommer att bli översvämmade av AI-genererad musik i av streamingtjänsterna.
Och redan det lilla jag har hört (och testat) låter bättre än ganska mycket än det vanliga musikskräpet.

Har du öppnat konto?
Jag gjorde av med dom tio gratislåtarna på fem minuter :D
Jag gjorde först flera konton med olika Google konton för att kunna göra flera låtar, men så fick jag 500 krediter på ett konto av någon anledning (har inte betalat något) så det har räckt hela dagen…

Får man höra en låt?😃
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Jag gjorde först flera konton med olika Google konton för att kunna göra flera låtar, men så fick jag 500 krediter på ett konto av någon anledning (har inte betalat något) så det har räckt hela dagen…

Får man höra en låt?😃
Det tog några låtar innan jag förstod att man nästan bör köra advanced mode med en gång, och inte klistra in texten i vanliga rutan.
Nu blev det bara ett par tester eftersom krediterna tog slut ganska oväntat.
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Det tog några låtar innan jag förstod att man nästan bör köra advanced mode med en gång, och inte klistra in texten i vanliga rutan.
Nu blev det bara ett par tester eftersom krediterna tog slut ganska oväntat.
Den var bra! Ja, med det enkla läget verkar det vara bäst att låta den sköta texten och bara beskriva genren man vill ha samt något kort om vad. Med det andra läget har man ju lite mer utrymme att få till en mer specifik genre då man inte behöver beskriva texten i den rutan. Det står också att den inte känner igen artistnamn så ett tips är att fråga ChatGPT hur man koncist kan beskriva en viss artists musik för en AI-generator. Man får ju tio nya låtar per dag iallafall med gratiskontot.
 
Topp