• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AITA-Am I the asshole?

Herre jösses 🙃🙃🙃… Vad var det för klocka?
Njaaaaa. Köparens tystnad kan va ett godkännande? Den tolkningen är ju rätt udda va.
Han sade ju inte nej då jag var tydlig och skrev att jag inte accepterar försäljningen med armbandet men accepterar det med ett billigare. Så då testade jag isen.
Hans reaktion med utpressning hade jag inte räknat med, det är väl inte vad normala människor håller på med.

Jag tänkte att det är en intressant diskussion då de flesta av oss köper/säljer/flippar.

Det som är intressant i tråden är.

Att du som säljare kan ta tystnad som ett ja?
Att du inte gillar utpressning, men använder dig själv av det.
Att du höjer dig själv som en ödmjuk person och i samma stund ber en köpare dra åt helvete.

Men förövrigt i ett köpare/säljare situation ser det ut som mycket skulle kunna hanteras med lite finess och som flera redan skrivit, kommunikation.

Du är oseriös och väldigt defensiv för ett fel du begått och du söker någon form av ryggdunk att det minsann inte var ditt fel. Men läs nu utan att låta dina känslor ta över: Köparen har lagt ett bud på klockan och allt som ingick dvs bandet. Du blir ivrig när du börjar ändra, i det här fallet så vill du byta mot ett billigare band, och dessutom väntar du inte på ett OK utan kör på. Klart du är the asshole.
Bara brösta det och gå vidare. Dessutom all denna kalas och denna tråd för 60€.

Det som är intressant i tråden är.

Att du som säljare kan ta tystnad som ett ja?
Att du inte gillar utpressning, men använder dig själv av det.
Att du höjer dig själv som en ödmjuk person och i samma stund ber en köpare dra åt helvete.

Men förövrigt i ett köpare/säljare situation ser det ut som mycket skulle kunna hanteras med lite finess och som flera redan skrivit, kommunikation.
Vad bra, tråden fungerar.

Du är oseriös och väldigt defensiv för ett fel du begått och du söker någon form av ryggdunk att det minsann inte var ditt fel. Men läs nu utan att låta dina känslor ta över: Köparen har lagt ett bud på klockan och allt som ingick dvs bandet. Du blir ivrig när du börjar ändra, i det här fallet så vill du byta mot ett billigare band, och dessutom väntar du inte på ett OK utan kör på. Klart du är the asshole.
Bara brösta det och gå vidare. Dessutom all denna kalas och denna tråd för 60€.
Om du och andra tycker att jag är ett rövhål, så varsågod. Det var ju det jag frågade.
Givetvis tycker jag lite annorlunda, men det betyder väl inte att jag är defensiv? Även jag själv medgav ju att jag var lite väl offensiv.
Det är ändå intressant att höra vad andra tycker som köper/säljer/byter.

Om du och andra tycker att jag är ett rövhål, så varsågod. Det var ju det jag frågade.
Givetvis tycker jag lite annorlunda, men det betyder väl inte att jag är defensiv? Även jag själv medgav ju att jag var lite väl offensiv.
Det är ändå intressant att höra vad andra tycker som köper/säljer/byter.
Det fetstilta: WHAT? Börjar undra om du inte är ett troll, som någon påpekade i något inlägg ovan…

Jag har lite svårt att se syftet med den här tråden, men jag väljer att tolka det positivt som ett försök att förstå vad som gick fel och vad som skulle ha gjorts annorlunda.

Felet var att svara på skambudet. Finns ingen anledning att ödsla tid på det, bara att ignorera, och inte ge sig in i diskussioner med strulgubbar. Om priset är rätt så kommer det andra köpare. Om inte, så får man göra om och sätta ett lägre pris. Man ska helt enkelt inte hamna i den beskrivna situationen till att börja med.

Senast ändrad:
1. Köparen verkar vara en sån som jag absolut inte hade gjort affärer med.
2. Att fortsätta att jiddra med köparen är för mig fullständigt bortkastat. Inte ens om han hade erbjudit dubbla priset hade jag sålt till honom.

3. Att sedan ställa till det för sig själv genom att klicka sälj, utan att köparen har godkänt nedgraderingen är lite korkat.

Det här har blivit en KLASSISK aita-tråd. Ts ställer frågan, svaret från forumet blir att "Ja du är ett a-hole", ts tar det personligt, blir defensiv och det blir dålig stämning.
Om du nu frågar om du är ett a-hole var då beredd att acceptera att du är ett

Det här har blivit en KLASSISK aita-tråd. Ts ställer frågan, svaret från forumet blir att "Ja du är ett a-hole", ts tar det personligt, blir defensiv och det blir dålig stämning.
Om du nu frågar om du är ett a-hole var då beredd att acceptera att du är ett
Skratt! Om du och några andra tar det att jag deltar i i diskussionen för att vara defensiv så får ni fan ta och lära er att processa skriven text.

1. Köparen verkar vara en sån som jag absolut inte hade gjort affärer med.
2. Att fortsätta att jiddra med köparen är för mig fullständigt bortkastat. Inte ens om han hade erbjudit dubbla priset hade jag sålt till honom.

3. Att sedan ställa till det för sig själv genom att klicka sälj, utan att köparen har godkänt nedgraderingen är lite korkat.
Det här var första gången det gick så här. Jag har sålt över hundra dinkor utan problem. Nu gick det så här.

Tillbaka
Topp