• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Jag använder den inte själv, då jag har liknande hållning, men att säga ”nej” på att det är en standardfras på KS är väl ändå felaktigt? Många som har den i sina annonser, sett det ofta genom åren
Jag vet att den används ofta men det är ju en jättekonstig fras att använda för returpolicy. Bättre skriva nej/ingen retur som jag alltid gör. Låter bättre än ”om ej äkta”. Helt galet.

Tycker formuleringen ”om ej äkta” är ganska larvig.

Om säljaren annonserar en vara dom tror är äkta och som visar sig vara fejk så borde ju köpet gå tillbaka utan några diskussioner. Varan som sålts är inte det som annonserats.

Om säljaren vet att det är en fejk och hoppas att köparen inte ska märka något och åberopa ”om ej äkta” så är det ju ett uppsåtligt bedrägeri vilket bör följas upp med polisanmälan, banning från forumet samt kölhalning alt. spottstock.

Alltid lika märkligt när objekt prisbumpas en eller ett par gånger och sedan höjs priset mer än när annonsen var ny 😂

Alltid lika märkligt när objekt prisbumpas en eller ett par gånger och sedan höjs priset mer än när annonsen var ny 😂

Thread 'Cartier Tank WSTA0072 | Hublot Big Bang 38 mm'
@christian-h

Om du hittar någon av referenserna billigare än mitt pris (world wide), matchar jag det!

Att osålda klockor helt plötsligt stiger i pris - ja då blir man inte direkt mer sugen.
Min poäng! Man funderar ju på hur tankarna går och det är någon slags strategi bakom 😅 Anledning till att jag hade koll på annonsen var att jag var lite sugen på Musten men att den hade en lite tråkig djupare repa väldigt synligt och olägligt så jag avstod.

Nu såldes den ju efter den (geniala?) prisökningen men får jag gissa så var det inte till det utsatta priset. Har jag fel så blir jag chockad men samtidigt imponerad 😅

Hade varit kul att få höra hur Breitling reagerar och vad de gör för åtgärd. Uppdatera oss gärna.
Slutet gott allt gott, som vanligt eminent skött av Breitling Täby på garanti 😊, ny ägare till dinkan dock
IMG_0488.jpeg

Min poäng! Man funderar ju på hur tankarna går och det är någon slags strategi bakom 😅 Anledning till att jag hade koll på annonsen var att jag var lite sugen på Musten men att den hade en lite tråkig djupare repa väldigt synligt och olägligt så jag avstod.

Nu såldes den ju efter den (geniala?) prisökningen men får jag gissa så var det inte till det utsatta priset. Har jag fel så blir jag chockad men samtidigt imponerad 😅
Ser inget direkt konstigt med förfarandet. Tänker att säljaren är aktiv och prisbumpar under första annonseringsveckan i hopp om att hitta en köpare snabbt (och då villig att sälja billigt). Om intresset är svalt och priset ligger under minimi återställer man priset och låter annonsen ligga och marinera nån månad eller två i hopp om att rätt intressent dyker upp. Då med utrymme för prisförhandling.

Senast ändrad:
Ser inget direkt konstigt med förfarandet. Tänker att säljaren är aktiv och prisbumpar under första annonseringsveckan i hopp om att hitta en köpare snabbt (och då villig att sälja billigt). Om intresset är svalt och priset ligger under minimi återställer man priset och låter annonsen ligga och marinera nån månad eller två i hopp om att rätt intressent dyker upp. Då med utrymme för prisförhandling.

Faktiskt en inte så dum argumentation och ett okej tänk. Men det framstår som lite konstigt ändå i mitt sett att se det. Även om jag ändå tycker att du har en poäng! 👍🏼

Jag vet att den används ofta men det är ju en jättekonstig fras att använda för returpolicy. Bättre skriva nej/ingen retur som jag alltid gör. Låter bättre än ”om ej äkta”. Helt galet.
Ja det är ju idioti på två sätt. Dels låter det som om den kanske inte är äkta och dels säger den ju ingenting om under vilka omständigheter retur är ok eller inte.

Tillbaka
Topp