• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Nu försöker han på Facebook istället.

IMG_3927.jpeg
Undrar om han får sålt sitt konstverk snart?

Jag tycker också att den ser mysko ut. @Olof1986 har du någon uppfattning om hur det förhåller sig?
Det tror jag inte. Jag köpte den här på forumet från känd profil. köptes tidigare via erkänd handlare, med serienummer och allting specat på garantibevis, samt svart tavla specat, inget nämnt om det. Min iPhone 11-kamera är
Dock inte supervass :) Kanske att själva indexet släppt lite, den har ju många år på nacken.

Det tror jag inte. Jag köpte den här på forumet från känd profil. köptes tidigare via erkänd handlare, med serienummer och allting specat på garantibevis, samt svart tavla specat, inget nämnt om det. Min iPhone 11-kamera är
Dock inte supervass :) Kanske att själva indexet släppt lite, den har ju många år på nacken.

Titta på klockan rakt framifrån, ser minutmarkeringarna ut att linjera med timindex? Det är vad jag kan se som ser ut som de inte gör på bild (särskilt kl 12) och kanske en del menat här, men kan möjligen vara en synvilla, vinkel, glas och så vidare.

Ta en bild rakt framifrån. Om inte annat kan det hjälpa när du säljer

Måste vara ommålad. Tråkigt du blivit lurad isf.

?

?
Kollade fel. Denna är det, https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-1601-svart-tavla.123175/ samma säljare så tog fel

Senast ändrad:
Vad är det som väcker förvåning med den gamla annonsen?

Visst är det väl så att servicetavlor till 1601 är märkta Swiss Made? Swiss står på original och på denna. Kan ju vara ommålad. Texten på tavlan kan se konstig ut genom plexi. Ser att lumeplupparna ser mindre ut på den gamla annonsen.

Om det är en fördel eller nackdel om tavlan är ommålad får andra bedöma. Svart är en attraktiv färg för en DJ så känns inte som ett stort problem. En begagnad dussintavla till en 160x ligger på 1.000 - 2.000kr.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp