• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Mitt fel, uppfattade inte det 👍🏼

Den referensen ligger dock som billigast för 46tkr ny från uret så fortfarande lite väl nära nypris tror jag, oavsett fortsatt snygg klocka hoppas den hittar ett nytt hem :)
Absolut inte någon fara ☺️. La upp den med mer info dagen innan. Men då plockades annonsen ner. Så vara betydligt mer försiktig när jag la upp den andra gången. Kan vara att jag skalade ner infon kring klockan lite väl mycket. 🫣

Och slå på 2FA! 🤌 Ofattbart att det fortfarande är så många som säljer klockor i den prisklassen som inte orkar aktivera tvåfaktor. Det borde vara obligatoriskt om man ska sälja kan jag tycka.
Borde vara obligatoriskt för alla. Tror kanske många nya inte vet vad det är och hur man gör.
Så här skrev jag i min senaste annons;

2-faktor är krav för affären, bra för forumet, bra för alla.
(In på din profil och klicka på lösenord. Aktivera därefter tvåstegs verifiering. När du väl har gjort det, får du ”2-faktor” badge.)

Klockan såld.

Borde vara obligatoriskt för alla. Tror kanske många nya inte vet vad det är och hur man gör.

(In på din profil och klicka på lösenord. Aktivera därefter tvåstegs verifiering. När du väl har gjort det, får du ”2-faktor” badge.)

Klockan såld.
Lånade, med ok från Dr. D, denna text.
Instämmer till fullo att det borde vara obligatoriskt med 2-faktor

Klockan såld.
Tack för hjälpen 👌

Ingen GS expert, men 25 papp för en äldre GS kvarts ? @aneki

Ingen GS expert, men 25 papp för en äldre GS kvarts ? @aneki
IMG_0859.png

Det finns ingen lagstadgad returrätt mellan privatpersoner så du kanske helt enkelt ska skriva "NEJ" @liuro istället för att vara tydlig.

Hur är klockan plomberad om den ändå går att prova på handleden?
Brukar ju oftast gälla en förpackning när man pratar plombering 🤔.
Lite det som är min fundering. Plomberingen får inte hindra att prova klockan på ett normalt sett. Är det bara nån slags plast på är det förstås okay men om den är försluten så det inte går att testa den på armen är det inte ok.

Lite det som är min fundering. Plomberingen får inte hindra att prova klockan på ett normalt sett. Är det bara nån slags plast på är det förstås okay men om den är försluten så det inte går att testa den på armen är det inte ok.

Ja om det är inplastning som menas så är det ju en annan sak än en plombering, obruten plombering för mig är detsamma som obruten och oöppnad låda.
Jag kan ha fel här men då finns det säkert någon som gärna rättar mig 😊.
Hur en klocka är plomberad men ändå går att prova det får jag inte ihop 🤔.

Ja om det är inplastning som menas så är det ju en annan sak än en plombering, obruten plombering för mig är detsamma som obruten och oöppnad låda.
Jag kan ha fel här men då finns det säkert någon som gärna rättar mig 😊.
Hur en klocka är plomberad men ändå går att prova det får jag inte ihop 🤔.
En enkel lösning på det här skulle kunna vara att @CareOfCarl bifogar en bild på hur en klocka med plombering ser ut.
Det bör kunna tydliggöra och räta ut ev frågetecken.

Är en sk vajerplombering i plast som sitter i länk/band så inga problem att prova.

Inverkar det inte på känslan gällande passform och hur behaglig den är när man provar den?
Det är ju ganska väsentligt vid ett köp kan man tycka.
Om det inte märks av så är det ok, annars så känns det som ett sämre påhitt kanske 🤔.

Inverkar det inte på känslan gällande passform och hur behaglig den är när man provar den?
Det är ju ganska väsentligt vid ett köp kan man tycka.
Om det inte märks av så är det ok, annars så känns det som ett sämre påhitt kanske 🤔.
Killgissar att om det sitter en vajerplombering på en länk så bör det inte vara svårare än att ta bort en länkbit för att hålla plomberingen intakt. Bör enkelt kunna återställas genom att sätta tillbaka länkbitar. För den som har verktyg.
Hur det plomberas med en annan typ av strap har jag ej någon bra gissning på.

Killgissar att om det sitter en vajerplombering på en länk så bör det inte vara svårare än att ta bort en länkbit för att hålla plomberingen intakt. Bör enkelt kunna återställas genom att sätta tillbaka länkbitar. För den som har verktyg.
Om det är ett vanligt spänne så borde väl plomberingen sitta på spännet så man kan testa men inte kan gå omkring med den(?). 🤷🏻‍♂️

Om det är ett vanligt spänne så borde väl plomberingen sitta på spännet så man kan testa men inte kan gå omkring med den(?).

Helt meningslös plombering alltså. Ytterligare ett sätt att göra kunder oroliga i onödan.
Det man vill skydda sig mot är nog någon som köper en klocka för att flasha med på en fest och sen lämna tillbaka den. Men både du och jag ser ju hur man skulle kunna lösa det om man vill ;)

Men schhhh, nu skrämmer vi inte upp COC i onödan.

Jag har fått svar på min fråga och är nöjd

Helt meningslös plombering alltså. Ytterligare ett sätt att göra kunder oroliga i onödan.

Det man vill skydda sig mot är nog någon som köper en klocka för att flasha med på en fest och sen lämna tillbaka den. Men både du och jag ser ju hur man skulle kunna lösa det om man vill ;)

Nu handlar det om ytterligheter. Nymans/Krons kör efter samma lösning. Jag kan ha fel men gissar att 99% av CoC’s kunder inte hänger på KS eller fifflar med plombering för att undgå returpolicyn (vilket f ö är bedrägeri).

Klockan inspekteras ju ändå innan pengar returneras, således onödigt moment.

Ingen GS expert, men 25 papp för en äldre GS kvarts ?
Modellen är inte helt lätt att få tag på längre. Chrono24 har inga listings kvar. Hittat två på Ebay via Japan för 18k+. Moms på det så har du 22,5k + eventuella tullavgifter och frakt, plus att du får chansa på skicket.

Denna och den bruna med sector dial är svåra att få tag på och har långsamt tickat upp i pris över tid.

Edit: jag har försökt svara här men mods tar bort min text med referens "inga annonser i trådarna" när jag citerat din post. Vet inte hur jag ska besvara annars.

Modellen är inte helt lätt att få tag på längre. Chrono24 har inga listings kvar. Hittat två på Ebay via Japan för 18k+. Moms på det så har du 22,5k + eventuella tullavgifter och frakt, plus att du får chansa på skicket.

Denna och den bruna med sector dial är svåra att få tag på och har långsamt tickat upp i pris över tid.

Edit: jag har försökt svara här men mods tar bort min text med referens "inga annonser i trådarna" när jag citerat din post. Vet inte hur jag ska besvara annars.
Tack för svar och lycka till med säljet..

Klockan inspekteras ju ändå innan pengar returneras, således onödigt moment.
Det är en ganska billig peng för att reducera riskmomentet som ev. kunder skulle ta annars. Det är ju skillnad i pengar på att lägga en ockulär besiktning på några minuter kontra en timme pga. osäkerhet på varje klocka för besiktning. Och med det alternativkostnad i tillägg.

Tillbaka
Topp