Ja det verkar vara trenden. Jag har tappat räkningen men kan det vara 5-6 personer hittills på kort tid?Och nu är den OHPF. Lär säljas av en ny person om några dagar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det verkar vara trenden. Jag har tappat räkningen men kan det vara 5-6 personer hittills på kort tid?Och nu är den OHPF. Lär säljas av en ny person om några dagar.
Japp, den säljs snabbt också. Ligger uppe max 1-2 dagar.Ja det verkar vara trenden. Jag har tappat räkningen men kan det vara 5-6 personer hittills på kort tid?
Sommaren snart slut, man vill hinna testa men inte vara kvar med en osäljbar sommarklocka när löven börjar fallaJapp, den säljs snabbt också. Ligger uppe max 1-2 dagar.![]()
Sundhetstecken! Det är så det var förr. En klocka roterade 10 pers på 10 veckor. Sätter man rätt pris direkt och inte försöker tjäna 500kr på varje klocka så går det på detta vis.Den måste haft minst 5 ägare bara iår. Det är så cert, extralänkar och lådor får fötter och försvinner.
Ja, men sedan 2020 är det ju inskrivet i Förenta Nationernas deklaration om grundläggande mänskliga rättigheter att var och en har rätt att tjäna 500 kr vid varje klockförsäljning. Eller 5000 kr om klockans värde överstiger 50000 kr.Sundhetstecken! Det är så det var förr. En klocka roterade 10 pers på 10 veckor. Sätter man rätt pris direkt och inte försöker tjäna 500kr på varje klocka så går det på detta vis.
Tydligen. Personligen är jag för rastlös för att bumpa i mer än 1-2 veckor. Med tanke på antalet medlemmar behövs det inte om priset är rätt, förutsatt att det inte är en enhörning när alla letar zebror.Ja, men sedan 2020 är det ju inskrivet i Förenta Nationernas deklaration om grundläggande mänskliga rättigheter att var och en har rätt att tjäna 500 kr vid varje klockförsäljning. Eller 5000 kr om klockans värde överstiger 50000 kr.
Själv sparar man frisörpengar på att vara nyklippt från i februari. Hur länge håller emergency-batterierna egentligen?Ja men den var ju inte "ny från service" som den aktuella klockan heller.
Ja asså, testandet och flippandet är ju stor del i hobbyn o jakten på nästaSundhetstecken! Det är så det var förr. En klocka roterade 10 pers på 10 veckor. Sätter man rätt pris direkt och inte försöker tjäna 500kr på varje klocka så går det på detta vis.
Tyvärr bara ca 3 år, sedan ska den fullservas igenSjälv sparar man frisörpengar på att vara nyklippt från i februari. Hur länge håller emergency-batterierna egentligen?
Kanske är ett svårt prissegment att kriga i? 75k är säkert ett bra pris för den modellen men du kan köpa väldigt mycket annat för den pengen. Att den sedan legat osåld här på forumet i 1,5(?) år gör väl inte saken bättre. Folk förstår att den är svårt att göra sig av med om annat skulle locka. Tvåton hjälper nog inte heller.Säljes - Omega Constellation Globemaster Two-tone PB17
Omega Constellation Globemaster Two-tone NYA BILDER Fantastisk klocka i otroligt fint skick. Uttagen av mig 2016 från svensk AD. Alla tillbehör som ingick vid nyköp ingår och i nyskick. Extra länkbitar för att passa 20 cm handled ingår. Har använts ytterst sparsamt och förvarats i bankfack så...klocksnack.se
Förstår att detta inte är en klocka som faller alla i smaken, men finns det någon annan orsak till att den inte blir såld? Priset känns väl ändå helt ok?
Har inget med annonsen att göra bara en fundering då den legat ute ett tag.
Personligen tycker jag den är rätt nice på något sätt.
Nej det handlar garanterat bara om att modellen är helt iskall. Om han är angelägen om att få någon att hugga på den så behöver han nog ner ca 20k till. Men skam den som ger sig som det heter...Säljes - Omega Constellation Globemaster Two-tone PB17
Omega Constellation Globemaster Two-tone NYA BILDER Fantastisk klocka i otroligt fint skick. Uttagen av mig 2016 från svensk AD. Alla tillbehör som ingick vid nyköp ingår och i nyskick. Extra länkbitar för att passa 20 cm handled ingår. Har använts ytterst sparsamt och förvarats i bankfack så...klocksnack.se
Förstår att detta inte är en klocka som faller alla i smaken, men finns det någon annan orsak till att den inte blir såld? Priset känns väl ändå helt ok?
Ja, kommer den ner 20k så vore man dum och inte hugga den.Nej det handlar garanterat bara om att modellen är helt iskall. Om han är angelägen om att få någon att hugga på den så behöver han nog ner ca 20k till. Men skam den som ger sig som det heter...
Ja den där kräver ju 1. Att någon tycker den är skitsnygg och 2. Vill ha den som keeper for life.Vissa klockor, även bra sådana, är svåra att få sålda på forumet. Jag upplever att många medlemmar faktiskt är ute efter modeller som man kan flippa snabbt om den inte faller i smaken, då väljer nog många en Explorer i samma prisklass eller AT i lägre prisklass.
Säljes - Omega Constellation Globemaster Two-tone PB17
Kanske är ett svårt prissegment att kriga i? 75k är säkert ett bra pris för den modellen men du kan köpa väldigt mycket annat för den pengen. Att den sedan legat osåld här på forumet i 1,5(?) år gör väl inte saken bättre. Folk förstår att den är svårt att göra sig av med om annat skulle locka. Tvåton hjälper nog inte heller.
Säkert ett bra pris men jag är nog inte ensam om åsikten att det ser ut som en guldinramad porslinstallrik på armen
Priset är väl inte så bra? En med blå tavla gick för 56k på Kaplans nyligen.Ja den där kräver ju 1. Att någon tycker den är skitsnygg och 2. Vill ha den som keeper for life.
Om ovan är uppfyllt så är 75k ett helt OK pris, men kundkretsen är minimal skulle jag säga.
Du får lägga till provision/avgifter på detta, brukar vara 20% har jag för migPriset är väl inte så bra? En med blå tavla gick för 56k på Kaplans nyligen.
![]()
Blir 67250. Så att begära 75k som privatperson och skriva "Nu är det riktigt billigt' stämmer inteDu får lägga till provision/avgifter på detta, brukar vara 20% har jag för mig
Nej det gör det ju inte.Blir 67250. Så att begära 75k som privatperson och skriva "Nu är det riktigt billigt' stämmer inte![]()
Galet nyvärde i förhållande till klubbat pris, även med provisionPriset är väl inte så bra? En med blå tavla gick för 56k på Kaplans nyligen.
![]()
Ett ytterligare tecken på att det är en klocka med väldigt få köpareGalet nyvärde i förhållande till klubbat pris, även med provision.
Såldes för 80' på kaplans när den var nyare.Blir 67250. Så att begära 75k som privatperson och skriva "Nu är det riktigt billigt' stämmer inte![]()
Så illa är det ju på många klockor I B-segmentet.Galet nyvärde i förhållande till klubbat pris, även med provision.
134 för den var riktigt överkomligt. Menar, guldpriset för 200g ish är väl snudd på samma summa som det man behövde punga ut.Så illa är det ju på många klockor I B-segmentet.
Gick en liknande i helguld (rosé om jag inte misstar mig) i höstas på just Kaplans. Två vändor dessutom.
Jag var då för snål att vara med till de 134+provis det landade på.
Vad är nypris på en sådan tro? 500+ inkl moms?
![]()
Omega, Klockor - Varunummer 1 994 406
OMEGA, Seamaster (150m/500ft), Aqua Terra 150M, Chronometer, Cal 8501, Verk nr. 82057559, Serie nr. 82057559, PIC nr. 231.50.42.21.06.002, herrur, 41,5 mm, 18K rosa guld, automatisk (Co-Axial, rotor och brygga i 18K rosa guld), safirglas, datum, glasbaksida, originallänk, Ref nr. BGZ001677...www.kaplans.se
Du glömmer 20% provis på det så totalen blev runt 160134 för den var riktigt överkomligt. Menar, guldpriset för 200g ish är väl snudd på samma summa som det man behövde punga ut.
Helt sant. Ändå ett lockande pris för en tung guldslägga på handleden.Du glömmer 20% provis på det så totalen blev runt 160
Idag helt ok med guldpris på 711kr/g.
Då låg guldet runt 500 om jag inte har helt fel.