• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Sundhetstecken! Det är så det var förr. En klocka roterade 10 pers på 10 veckor. Sätter man rätt pris direkt och inte försöker tjäna 500kr på varje klocka så går det på detta vis.
Ja, men sedan 2020 är det ju inskrivet i Förenta Nationernas deklaration om grundläggande mänskliga rättigheter att var och en har rätt att tjäna 500 kr vid varje klockförsäljning. Eller 5000 kr om klockans värde överstiger 50000 kr.

Ja, men sedan 2020 är det ju inskrivet i Förenta Nationernas deklaration om grundläggande mänskliga rättigheter att var och en har rätt att tjäna 500 kr vid varje klockförsäljning. Eller 5000 kr om klockans värde överstiger 50000 kr.
Tydligen. Personligen är jag för rastlös för att bumpa i mer än 1-2 veckor. Med tanke på antalet medlemmar behövs det inte om priset är rätt, förutsatt att det inte är en enhörning när alla letar zebror.

Känns som det är är väldigt många rookies numera som är medlemmar endast för att göra 50 idiotiska inlägg och sedan sälja en oftast helt ointressant modell för nästan nypris. Tycker att detta utarmar KS på alla möjliga sätt och gör köp o sälj till en rätt trist läsning.

Sundhetstecken! Det är så det var förr. En klocka roterade 10 pers på 10 veckor. Sätter man rätt pris direkt och inte försöker tjäna 500kr på varje klocka så går det på detta vis.
Ja asså, testandet och flippandet är ju stor del i hobbyn o jakten på nästa 😊 som jag tyckte delvis va enklare på köp/sälj förr - jag har bla blivit erbjuden ett par år gamla micro märken/dinkor (som normalt går på max halva list) till över list som inbyten - när jag lagt ut dinkor till mkt aptitliga priser - folk, basics tror att denna hobby ej får kosta 🤔 / dinkor ej tappar värde

Var sugen själv. Kanske är något med färgen som lockar, för att sedan inse att gult är väldigt gult när den sitter på handleden 😁

Förstår att detta inte är en klocka som faller alla i smaken, men finns det någon annan orsak till att den inte blir såld? Priset känns väl ändå helt ok?
Har inget med annonsen att göra bara en fundering då den legat ute ett tag.

Personligen tycker jag den är rätt nice på något sätt.

Förstår att detta inte är en klocka som faller alla i smaken, men finns det någon annan orsak till att den inte blir såld? Priset känns väl ändå helt ok?

Kanske är ett svårt prissegment att kriga i? 75k är säkert ett bra pris för den modellen men du kan köpa väldigt mycket annat för den pengen. Att den sedan legat osåld här på forumet i 1,5(?) år gör väl inte saken bättre. Folk förstår att den är svårt att göra sig av med om annat skulle locka. Tvåton hjälper nog inte heller.

Nej det handlar garanterat bara om att modellen är helt iskall. Om han är angelägen om att få någon att hugga på den så behöver han nog ner ca 20k till. Men skam den som ger sig som det heter...

Vissa klockor, även bra sådana, är svåra att få sålda på forumet. Jag upplever att många medlemmar faktiskt är ute efter modeller som man kan flippa snabbt om den inte faller i smaken, då väljer nog många en Explorer i samma prisklass eller AT i lägre prisklass.

Vissa klockor, även bra sådana, är svåra att få sålda på forumet. Jag upplever att många medlemmar faktiskt är ute efter modeller som man kan flippa snabbt om den inte faller i smaken, då väljer nog många en Explorer i samma prisklass eller AT i lägre prisklass.
Ja den där kräver ju 1. Att någon tycker den är skitsnygg och 2. Vill ha den som keeper for life.

Om ovan är uppfyllt så är 75k ett helt OK pris, men kundkretsen är minimal skulle jag säga.

Kanske är ett svårt prissegment att kriga i? 75k är säkert ett bra pris för den modellen men du kan köpa väldigt mycket annat för den pengen. Att den sedan legat osåld här på forumet i 1,5(?) år gör väl inte saken bättre. Folk förstår att den är svårt att göra sig av med om annat skulle locka. Tvåton hjälper nog inte heller.

Säkert ett bra pris men jag är nog inte ensam om åsikten att det ser ut som en guldinramad porslinstallrik på armen

Ja den där kräver ju 1. Att någon tycker den är skitsnygg och 2. Vill ha den som keeper for life.

Om ovan är uppfyllt så är 75k ett helt OK pris, men kundkretsen är minimal skulle jag säga.
Priset är väl inte så bra? En med blå tavla gick för 56k på Kaplans nyligen.

1000001430.png

Galet nyvärde i förhållande till klubbat pris, även med provision ☠️.
Så illa är det ju på många klockor I B-segmentet.
Gick en liknande i helguld (rosé om jag inte misstar mig) i höstas på just Kaplans. Två vändor dessutom.
Jag var då för snål att vara med till de 134+provis det landade på.

Vad är nypris på en sådan tro? 500+ inkl moms?

Så illa är det ju på många klockor I B-segmentet.
Gick en liknande i helguld (rosé om jag inte misstar mig) i höstas på just Kaplans. Två vändor dessutom.
Jag var då för snål att vara med till de 134+provis det landade på.

Vad är nypris på en sådan tro? 500+ inkl moms?

134 för den var riktigt överkomligt. Menar, guldpriset för 200g ish är väl snudd på samma summa som det man behövde punga ut.

Tillbaka
Topp