Är ju dock den där gråzonen få verkar bry sig om. När klockan är 95% äkta... Omärkta eftermarknadsdelar eller hopplock från andra modeller/tillverkare.Dessutom olagligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är ju dock den där gråzonen få verkar bry sig om. När klockan är 95% äkta... Omärkta eftermarknadsdelar eller hopplock från andra modeller/tillverkare.Dessutom olagligt
Är ju dock den där gråzonen få verkar bry sig om. När klockan är 95% äkta... Omärkta eftermarknadsdelar eller hopplock från andra modeller/tillverkare.
Jag tänker att det i så fall är bättre att förtydliga vad man menar snarare än att lyfta en osäkerhet om ifall klockan är äkta.Jag för min del tror mig iaf förstå intentionen när man skriver ”om ej äkta”, och har inget problem med det.
Jag tänker att det är underförstått utifrån forumsreglerna att klockan returneras om den skulle visa sig vara falsk/franken. Värre är det dock om det bara finns en bild på klockan då jag faktiskt antar att det är något fel då och personen inte vill lägga upp bilder så man ser skicket eller att just klockan är falsk (vilket oftast kan spottas direkt på bild).
Jag tänker att det i så fall är bättre att förtydliga vad man menar snarare än att lyfta en osäkerhet om ifall klockan är äkta.
Marcels originaldelarJag förstår vad du menar. Men jag tror det finns ett rätt stort spann när det kommer till vad olika individer anser vara original eller icke original, äkta osv. Givet att ”om ej äkta” lämnar en del att önska, så verkar det iaf öppna för dialog mer än ”nej”. Och det är där jag iaf inbillar mig att många som är nya kanske backar från ett köp.
Marcels originaldelar![]()
Som jag sa så har jag 0 stress med att sälja klockorna och hade jag velat sälja så har jag fått bud på belopp jag hade accepterat om jag hade velat.20+ dialoger över ett helt år men ingen försäljning? :0
Alla är vi olika.Du bör ju i alla fall inte tillföra tveksamhet kring om klockan är äkta. Sedan kan jag själv tycka att det är onödigt att skicka bilder 20 gånger i DM istället för att lägga ut dom en gång men det är väl upp till dig om du vill ägna tiden åt det![]()
Det har du rätt i!Jag tar för givet att du säljer 2 St klockor som är äkta så då blir din retur policy: "Nej".
Bättre att ange det i text för "om ej äkta" tillför inget positivt i en annons.
Så varför lägga upp en annons om du inte vill sälja?hade jag velat sälja så har jag fått bud på belopp jag hade accepterat om jag hade velat.
För att jag främst vill byta. Det hoppas jag framgår om man läser annonsenSå varför lägga upp en annons om du inte vill sälja?![]()
Du har rätt, tack för uppmärksammandet! Ska kika på det under dagenDu har säkert inte ens märkt det själv @Trix, men modulen i din g-shock verkar inte sitta som den ska. Glappet kl 3 och 9 ska inte vara där. Gissar att den plockats isär och satts ihop lite knasigt eller så. Borde ju vara lätt fixat!
Avslutad - G-shock GA-B2100C-9AER
G-shock GA-B2100C-9AER tough solar & bluetooth Pris: 800kr Fullset med plåtlåda, ytterkartong och osignat cert. Glaset i toppskick, ett litet märke på caset vid knappen kl. 1. Annars inga andra skador eller konstigheter. Mer info om klockans alla funktioner och specs: Shockbase Mina...klocksnack.se
Väldigt hyggligt prissatt i övrigt!
Se på fan! Får titta till min egen Casioak också, kanske ser likadan ut vid det här lagetDu har rätt, tack för uppmärksammandet! Ska kika på det under dagen
edit: den sitter "rätt" och det är caset som blivit lite missformat. Jag verkar inte vara den enda som har problemet. Tips mottages gärna på hur man krymper caset! Värmepistol verkar vara ett sätt
Sånt är det väl ingen som någonsin skriver va?Och varför står det inte att skruvhuvudena på länken felaktigt polerats?
Tycker att bilderna är bra och talar för sig själva. Inte ofta en person nämner hur poleringen är i en annons som Trix skrev ovan.Vem är stackaren som köpt denna? Och varför står det inte att skruvhuvudena på länken felaktigt polerats?
Företagsannons - Cartier - Avslutad - PB Cartier Galbee W20060D6
Betalningsmetoder: Hemsida (Klarna, kort, Amex). Revolut betalningslänk (Visa/Mastercard, Apple Pay, Google Pay). Kortläsare tillgängligt vid F2F. F2F: Centrala Göteborg. Träffar i Stockholm är också möjligt, främst under helger. Frakt: Postnord värde, inkluderat i priset. Bilder: Önskar man...klocksnack.se
Och nu är hela länken borstad i diverse riktningar. Personligen skulle jag föredra bevarad korrekt borstning med repor från användning ovanpå.Tycker att bilderna är bra och talar för sig själva. Inte ofta en person nämner hur poleringen är i en annons som Trix skrev ovan.
fast vad har din personliga åsikt ang. polering med annonsen att göra? Bilderna visar skicket välOch nu är hela länken borstad i diverse riktningar. Personligen skulle jag föredra bevarad korrekt borstning med repor från användning ovanpå.
”Klockan har nyligen polerats samt fått ett nytt batteri hos en oberoende urmakare”Tycker att bilderna är bra och talar för sig själva. Inte ofta en person nämner hur poleringen är i en annons som Trix skrev ovan.
Ja precis. Tycker att annonsen och bilderna beskriver skicket (även priset?)”Klockan har nyligen polerats samt fått ett nytt batteri hos en oberoende urmakare”
Står ju dessutom att den är fulpolerad. Då får man väl som köpare jämföra med andra exemplar .
Absolut, den har fått sig en omgång vilket är tydligt i annonsen? Du behöver ju inte köpa den? Som Yonsson skrev så får man som köpare jämföra och skapa sig en uppfattning innan köp? Jag hade inte heller velat ha den men tycker inte det är något fel på annonsenOch nu är hela länken borstad i diverse riktningar. Personligen skulle jag föredra bevarad korrekt borstning med repor från användning ovanpå.
Helt riktigt. Jag gled bort från ämnet.Ja precis. Tycker att annonsen och bilderna beskriver skicket (även priset?)
Absolut, den har fått sig en omgång vilket är tydligt i annonsen? Du behöver ju inte köpa den? Som Yonsson skrev så får man som köpare jämföra och skapa sig en uppfattning innan köp? Jag hade inte heller velat ha den men tycker inte det är något fel på annonsen
Tja, köparen blev informerad om skruvhuvudena och valde att gå vidare med affären trots detta.Vem är stackaren som köpt denna? Och varför står det inte att skruvhuvudena på länken felaktigt polerats?
Företagsannons - Cartier - Avslutad - PB Cartier Galbee W20060D6
Betalningsmetoder: Hemsida (Klarna, kort, Amex). Revolut betalningslänk (Visa/Mastercard, Apple Pay, Google Pay). Kortläsare tillgängligt vid F2F. F2F: Centrala Göteborg. Träffar i Stockholm är också möjligt, främst under helger. Frakt: Postnord värde, inkluderat i priset. Bilder: Önskar man...klocksnack.se
Inte bara skruvskallarna som är fel om man ska vara petig. Man ser ju att någon dragit med slippapper.. väldigt ojämnt.Tja, köparen blev informerad om skruvhuvudena och valde att gå vidare med affären trots detta.
Tycker dina bilder i annonsen visar väldigt tydligt vad man köper. Förstår inte riktigt kritiken som är riktigt emot dig.Tja, köparen blev informerad om skruvhuvudena och valde att gå vidare med affären trots detta.
Inte jag heller. Bilderna är föredömliga och mycket mer givande än pladder i text.Tycker dina bilder i annonsen visar väldigt tydligt vad man köper. Förstår inte riktigt kritiken som är riktigt emot dig.
Jag förstår inte riktigt varför det är relevant här?Inte bara skruvskallarna som är fel om man ska vara petig. Man ser ju att någon dragit med slippapper.. väldigt ojämnt.
Självklart är det upp till dig att sälja vad du än önskar, min herre.Jag förstår inte riktigt varför det är relevant här?
Jag kan ju sälja en klocka jag slipat med skördetröska och snyggat till med bågfil, men så länge det tydligt framgår att det är ett slaktat ur som säljs, är det väl inget konstigt att sälja det?