• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Är ju dock den där gråzonen få verkar bry sig om. När klockan är 95% äkta... Omärkta eftermarknadsdelar eller hopplock från andra modeller/tillverkare.

Min poäng också. Jag har aldrig sett en Mallorca-klocka till salu på KS, och där håller jag med om olaglig-biten, tycker den blir självklar. Men jag tror inte det är det folk oroar sig över generellt. Jag för min del tror mig iaf förstå intentionen när man skriver ”om ej äkta”, och har inget problem med det.

Jag tänker att det är underförstått utifrån forumsreglerna att klockan returneras om den skulle visa sig vara falsk/franken. Värre är det dock om det bara finns en bild på klockan då jag faktiskt antar att det är något fel då och personen inte vill lägga upp bilder så man ser skicket eller att just klockan är falsk (vilket oftast kan spottas direkt på bild).

Jag förstår vad du menar. Men jag tror det finns ett rätt stort spann när det kommer till vad olika individer anser vara original eller icke original, äkta osv. Givet att ”om ej äkta” lämnar en del att önska, så verkar det iaf öppna för dialog mer än ”nej”. Och det är där jag iaf inbillar mig att många som är nya kanske backar från ett köp.

Jag tänker att det i så fall är bättre att förtydliga vad man menar snarare än att lyfta en osäkerhet om ifall klockan är äkta.

Javisst, men de flesta är inte så kommunikativa av sig över en viss gräns. ☺️ Människor behöver knuffar för att våga fråga ibland, andra tvärtom och så finns det många mittemellan. Ett ”nej” stänger av.

Jag förstår vad du menar. Men jag tror det finns ett rätt stort spann när det kommer till vad olika individer anser vara original eller icke original, äkta osv. Givet att ”om ej äkta” lämnar en del att önska, så verkar det iaf öppna för dialog mer än ”nej”. Och det är där jag iaf inbillar mig att många som är nya kanske backar från ett köp.
Marcels originaldelar 👌

20+ dialoger över ett helt år men ingen försäljning? :0
Som jag sa så har jag 0 stress med att sälja klockorna och hade jag velat sälja så har jag fått bud på belopp jag hade accepterat om jag hade velat.

Du bör ju i alla fall inte tillföra tveksamhet kring om klockan är äkta. Sedan kan jag själv tycka att det är onödigt att skicka bilder 20 gånger i DM istället för att lägga ut dom en gång men det är väl upp till dig om du vill ägna tiden åt det 😃
Alla är vi olika. :)
Jag tar för givet att du säljer 2 St klockor som är äkta så då blir din retur policy: "Nej".
Bättre att ange det i text för "om ej äkta" tillför inget positivt i en annons.
Det har du rätt i! :)

Du har säkert inte ens märkt det själv @Trix, men modulen i din g-shock verkar inte sitta som den ska. Glappet kl 3 och 9 ska inte vara där. Gissar att den plockats isär och satts ihop lite knasigt eller så. Borde ju vara lätt fixat!

Väldigt hyggligt prissatt i övrigt!

Du har säkert inte ens märkt det själv @Trix, men modulen i din g-shock verkar inte sitta som den ska. Glappet kl 3 och 9 ska inte vara där. Gissar att den plockats isär och satts ihop lite knasigt eller så. Borde ju vara lätt fixat!

Väldigt hyggligt prissatt i övrigt!
Du har rätt, tack för uppmärksammandet! Ska kika på det under dagen :)

edit: den sitter "rätt" och det är caset som blivit lite missformat. Jag verkar inte vara den enda som har problemet. Tips mottages gärna på hur man krymper caset! Värmepistol verkar vara ett sätt

Senast ändrad:
Du har rätt, tack för uppmärksammandet! Ska kika på det under dagen :)

edit: den sitter "rätt" och det är caset som blivit lite missformat. Jag verkar inte vara den enda som har problemet. Tips mottages gärna på hur man krymper caset! Värmepistol verkar vara ett sätt

Se på fan! Får titta till min egen Casioak också, kanske ser likadan ut vid det här laget 😅

Har flyttat returpolicy-snack hit:
Självklart kan frågan lyftas i denna tråd men nu blev det flera sidors OT.

Vem är stackaren som köpt denna? Och varför står det inte att skruvhuvudena på länken felaktigt polerats?

Vem är stackaren som köpt denna? Och varför står det inte att skruvhuvudena på länken felaktigt polerats?

Tycker att bilderna är bra och talar för sig själva. Inte ofta en person nämner hur poleringen är i en annons som Trix skrev ovan.

Tycker att bilderna är bra och talar för sig själva. Inte ofta en person nämner hur poleringen är i en annons som Trix skrev ovan.
”Klockan har nyligen polerats samt fått ett nytt batteri hos en oberoende urmakare”

Står ju dessutom att den är fulpolerad. Då får man väl som köpare jämföra med andra exemplar .

”Klockan har nyligen polerats samt fått ett nytt batteri hos en oberoende urmakare”

Står ju dessutom att den är fulpolerad. Då får man väl som köpare jämföra med andra exemplar .
Ja precis. Tycker att annonsen och bilderna beskriver skicket (även priset?)
Och nu är hela länken borstad i diverse riktningar. Personligen skulle jag föredra bevarad korrekt borstning med repor från användning ovanpå.
Absolut, den har fått sig en omgång vilket är tydligt i annonsen? Du behöver ju inte köpa den? Som Yonsson skrev så får man som köpare jämföra och skapa sig en uppfattning innan köp? Jag hade inte heller velat ha den men tycker inte det är något fel på annonsen

Ja precis. Tycker att annonsen och bilderna beskriver skicket (även priset?)

Absolut, den har fått sig en omgång vilket är tydligt i annonsen? Du behöver ju inte köpa den? Som Yonsson skrev så får man som köpare jämföra och skapa sig en uppfattning innan köp? Jag hade inte heller velat ha den men tycker inte det är något fel på annonsen
Helt riktigt. Jag gled bort från ämnet.

Tja, köparen blev informerad om skruvhuvudena och valde att gå vidare med affären trots detta.

Inte bara skruvskallarna som är fel om man ska vara petig. Man ser ju att någon dragit med slippapper.. väldigt ojämnt.
Jag förstår inte riktigt varför det är relevant här?

Jag kan ju sälja en klocka jag slipat med skördetröska och snyggat till med bågfil, men så länge det tydligt framgår att det är ett slaktat ur som säljs, är det väl inget konstigt att sälja det?

@Valjean jag tror upplösningen för bilderna i din annons blev bananas
IMG_2538.png

IMG_2539.png

Tillbaka
Topp