• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

@Mark-IX - Har jag missat något i beskrivningen? Jag är nyfiken på varför den inte kostar 7-8 som de senaste SBS som legat ute gjort.

Edit: Nu såg jag T-tavlan, fattar inte hur jag kan ha missat den. Visste inte att den gjorde sååå stor skillnad dock.

Senast ändrad:
@Mark-IX - Har jag missat något i beskrivningen? Jag är nyfiken på varför den inte kostar 7-8 som de senaste SBS som legat ute gjort.

Edit: Nu såg jag T-tavlan, fattar inte hur jag kan ha missat den. Visste inte att den gjorde sååå stor skillnad dock.
Stör mig dock på inledningen ”ni som kollar denna annons vet vad det handlar om”. Eh nej? Upplys gärna istället så kanske även den som ”inte visste” blir intresserad.

Vad jag förstått så såldes de civila med T-tavla 2008. Tolkar jag länken nedan så är den inte issued och då kan man ifrågasätta priset? Ska inte påstå att det är fel men onekligen sticker det ut.

Tack för reaktionerna. Jag har själv inte hängt med i CWC-tråden senaste åren. Om inte jag minns fel så sålde Cabot Watch Company en likadan klocka (daterad 2008), för ett tag sedan. Det tog inte lång stund innan den var såld för 30’. När såldes en sådan här på klocksnack senast? Jag vet inte hur prisbilden ser ut på Ebay. Prisbilden kanske är högre på Ebay än vad man får i Sverige, men då kanske jag överväger att lägga ut klockan så att fler än Klocksnacks följare får upp ögonen för den.

Tack för reaktionerna. Jag har själv inte hängt med i CWC-tråden senaste åren. Om inte jag minns fel så sålde Cabot Watch Company en likadan klocka (daterad 2008), för ett tag sedan. Det tog inte lång stund innan den var såld för 30’. När såldes en sådan här på klocksnack senast? Jag vet inte hur prisbilden ser ut på Ebay. Prisbilden kanske är högre på Ebay än vad man får i Sverige, men då kanske jag överväger att lägga ut klockan så att fler än Klocksnacks följare får upp ögonen för den.
Vad handlar det om?

Tror inte jag hänger med riktigt. Du hade den till försäljning för 15’ för några år sedan, nu 25’. Men de har sålts för 30?

Är det en limiterad version? Hittar ingen vettig info.

@BAAL du har missat att skicka med några bilder i din annons 😊

@BAAL du har missat att skicka med några bilder i din annons 😊
God afton,

Tack för att du uppmärksammade något jag inte förstår. Det är att annonsen funnits uppe i köp/ sälj- tråden sedan i söndags.
Den har modererats en gång pga. att jag, av misstag, angav M.N 24 i rubriken vilket är helt i sin ordning.

Att annonsen därefter har haft 200- 300 visningar och ingen har uppmärksammat att det inte är några bilder med i annonsen är oerhört märkligt.

Jag har dessutom delat annonsen till bekanta som gått in och tittat på annonsen, de har sett annonsen MED bilder.

Är det någon moderator som kan förklara vad detta beror på? Jag förstår inte…

Trevlig kväll alla.

/BAAL

God afton,

Tack för att du uppmärksammade något jag inte förstår. Det är att annonsen funnits uppe i köp/ sälj- tråden sedan i söndags.
Den har modererats en gång pga. att jag, av misstag, angav M.N 24 i rubriken vilket är helt i sin ordning.

Att annonsen därefter har haft 200- 300 visningar och ingen har uppmärksammat att det inte är några bilder med i annonsen är oerhört märkligt.

Jag har dessutom delat annonsen till bekanta som gått in och tittat på annonsen, de har sett annonsen MED bilder.

Är det någon moderator som kan förklara vad detta beror på? Jag förstår inte…

Trevlig kväll alla.

/BAAL
Mysteriet tätnar! Nu är hela annonsen borta.

”Inget att anmärka på funktionen”
Förutom att tidhållningen är ganska off och amplituden tyder på att klockan nästan stannar?

Mest troligt oservad åtminstone. Sen kan den ju vara väldigt lite uppdragen, tyvärr då av någon som kanske inte förstår skillnaden. Jag hade nog frågat upp kring det iaf. Är den fullt uppdragen är det icke godkänt. ☺️

Förutom att tidhållningen är ganska off och amplituden tyder på att klockan nästan stannar?

@aosehus

Mest troligt oservad åtminstone. Sen kan den ju vara väldigt lite uppdragen, tyvärr då av någon som kanske inte förstår skillnaden. Jag hade nog frågat upp kring det iaf. Är den fullt uppdragen är det icke godkänt. ☺️
Varför skulle man mäta upp en klocka precis innan den dör?

Ja, varför? Har du träffat folk? 😉 Det jag menade var att det är en möjlighet, kanske inte den mest sannolika men likväl. Vi vet inte så mycket mer än bilden.
Det är ju positivt att ha med en bild på timegrapher mätningen. Hade den saknats och endast texten ”inget att anmärka på funktionen” stått i annonsen hade de ju varit en tråkig överraskning även för en uppmärksam och påläst köpare.

Nu går det iallafall att se att bild och text inte rimmar utan klockan är med största säkerhet i behov av en service.

Det är ju positivt att ha med en bild på timegrapher mätningen. Hade den saknats och endast texten ”inget att anmärka på funktionen” stått i annonsen hade de ju varit en tråkig överraskning även för en uppmärksam och påläst köpare.

Men bild och text rimmar inte utan den där är
med största säkerhet i behov av en service.

Precis. Det är ju konstigt att lägga upp en bild som inte matchar texten. Det väcker fler frågor än svar.

Verkar vara ändrat till "Tidshållning enligt bild".

För mig som inte förstår siffror i en timegrapher blir text och bild otydlig. Sen om syftet är bedrägligt eller in, kan jag inte avgöra. Varför inte vara tydlig med att den inte går bra och behöver service?
Troligtvis för att säljaren själv inte vet att +37s och A=227 inte är bra värden.

Annonsen justerades ju ganska snabbt så bedrägligt syfte var det nog inte tal om.

För mig som inte förstår siffror i en timegrapher blir text och bild otydlig. Sen om syftet är bedrägligt eller in, kan jag inte avgöra. Varför inte vara tydlig med att den inte går bra och behöver service?

Tänkte skriva samma sak. Fortfarande suspekt, vill säljaren som f.ö är ”Professional Dealer” dölja funktionaliteten eller bara för lat för att göra om och rätt?

Är väl lite olika på verk vad som är bra. Vad anses som "bra" på just en sån? Jag har inte koll på det fast hållit på med klockor i decennier. Beat errorn är ju rätt bra och +37 kan vara en fråga om en lättare ruckning. Men amplituden kunde förstås vara bättre.

Hade det varit avsiktligt bedrägligt antar jag inte bilden med värdena satts ut.

Tillbaka
Topp