• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Förtroende är som bekant något man förtjänar och som byggs upp över tid. Blir spännande att se hur det går för er.

Just nu kan jag inte undgå att känna vibbar från tex Helvetus, som via en fin hemsida i Schweiz säljer dropship prylar från Aliexpress med ett påslag på 2-300 %

Inga jämförelser i övrigt.
Vi ska göra vårt bästa för att vinna förtroendet hos forum medlemmarna. Att ljuga är dock inget jag sysslar med och ett sådant påstående är inget jag uppskattar.

Mvh
Jesper, Heritage

Så du menar på fullaste allvar att ägaren, superentreprenören, köper in klockor för i runda slängar 50-60 miljoner (totalt annonserat pris på hemsidan är ca 75 miljoner) och sen lagerhåller dessa i väntan på försäljning, samtidigt som klockorna annonseras på c24 hos handlare i andra länder.

Du ljuger. Ni har inte alls klockorna på lager. Otroligt vad snabbt man kan bränna sig på ett forum. Det här är fel publik för er.
Intressant om detta stämmer, vad har du som styrker detta?

d4fd10476145e61d42d800ddd4053b2c.png

• Like
Reactions: NRE
Miniräknare. Klockorna som är till salu på hemsidan har ett sammanlagt försäljningspris på över 70 miljoner.

Om HT har alla klockor i lager så måste ju dessa ha köpts in. Antingen kontant eller via lån. 50-60 miljoner var en uppskattning av vad de köpt in klockorna för. Kan förstås vara betydligt mer, eller osannolikt betydligt mindre.

Att klockorna annonseras på c24 har ju redan konstaterats

Vad är din fråga?

Miniräknare. Klockorna som är till salu på hemsidan har ett sammanlagt försäljningspris på över 70 miljoner.

Om HT har alla klockor i lager så måste ju dessa ha köpts in. Antingen kontant eller via lån. 50-60 miljoner var en uppskattning av vad de köpt in klockorna för. Kan förstås vara betydligt mer, eller osannolikt betydligt mindre.

Att klockorna annonseras på c24 har ju redan konstaterats

Vad är din fråga?
Med mkniräknare är allt möjligt. Dra fram konkreta bevis och justera attityden innan du far omkring med killgissningar. Håll tonen!

Med mkniräknare är allt möjligt. Dra fram konkreta bevis och justera attityden innan du far omkring med killgissningar. Håll tonen!
Okej.

Jag adderade priserna på klockorna på hemsidan och utgick från vad HT själva skrev, att alla klockor finns på eget lager.

Vad i det är en killgissning?

Men absolut. Det var onödigt spydigt av mig att skriva "Vad är din fråga?" Sorry.

Vilken brutal häxjakt det blev, vilket @Deskdiversthlm också påpekade. Jag kan absolut ställa mig bakom vissa av frågorna, till exempel om de faktiskt förmedlar eller lagerför samtliga klockor de säljer. Däremot tycker jag att tonen och attityden från forumet blir onödigt anklagande — nog är vi bättre än så?

Visst kan priserna upplevas som väl uppblåsta, men det gäller även CoC:s, och de svarar dessutom sällan på frågor här. I slutändan står det varje person eller företag fritt att sätta vilket pris de vill. Om klockan sedan blir såld här eller inte är en helt annan femma. Jag tror inte vi får tydligare svar gällande om klockorna finns i lager eller inte, så ska vi inte släppa den biten nu?

Okej.

Jag adderade priserna på klockorna på hemsidan och utgick från vad HT själva skrev, att alla klockor finns på eget lager.

Men absolut. Det var onödigt spydigt av mig att skriva "Vad är din fråga?" Sorry.

Även om det förefaller ganska osannolikt och detta kanske mest är en kommentar ur djävulens advokats synvinkel så är det så klart fullt möjligt även för ett nystartat bolag att ha denna typ av inventory med rätt backning.
Utan mer fakta än vad vi fått här så är det därför väl tufft att konstatera att någon faktiskt ljuger.

Okej.

Som även du vet så finns det andra parametrar som spelar in i deras affärsmodell som inte läggs ut och som man inte kan förvänta sig heller.

Jag säger varken eller. Men med den informationen som finns så är det mycket som saknas för att kunna göra en korrekt bedömning.

Är 100% för transparens men det är skillnad mellan konsumentinformation om produkterna och affärsmodellen. Ingen här har skyldighet att diskutera det senare så länge som konsumentbiten är OK.

Som även du vet så finns det andra parametrar som spelar in i deras affärsmodell som inte läggs ut och som man inte kan förvänta sig heller.

Jag säger varken eller. Men med den informationen som finns så är det mycket som saknas för att kunna göra en korrekt bedömning.

Är 100% för transparens men det är skillnad mellan konsumentinformation om produkterna och affärsmodellen. Ingen här har skyldighet att diskutera det senare så länge som konsumentbiten är OK.
Absolut. Du har såklart rätt i att deras affärsmodell är deras ensak. Jag reagerade på flera saker i storyn som lät märkliga men det hör kanske, som du skriver, inte till saken.

Framtiden lär utvisa var det tar vägen. Allt gott och god fortsättning.

Här blev det hett. Man kan ha frågor och funderingar (det har jag) men här blev det rätt otrevligt. Tonen och frågorna håller dålig ton sen blir man upprörd för att svaren är lite flyende. Vet att många på forumet blitt brända av dåliga handlare, men vi behöver inte attackera någon som inte har hunnit göra nå annat än att ha höga priser och ha varor som man delar/säljer med/för andra. Vilket stor del av marknaden har och gör. Gillar man inte priset eller varorna gå till nån annan.
Nu tycker jag vi lämnar ordet till de som faktiskt har gjort affärer med @Heritage Timepieces så kan vi få relevanta åsikter, inte bara gissningar.

Intervju med VD på HT.
Utifrån artikeln så är det Simon Lexén, Kerstin Lindell, Andreas Sjöholm och Erik Hopkins som är knutna till verksamheten. Jag blir därför lite nyfiken på vem Jesper är, som skriver här på KS. Är det en pseudonym, eller har man redan börjat anställa personal? Jag hittar honom inte heller på företagets LinkedIn-sida, där det utöver ovan nämnda personer även finns två andra kvinnor listade.

Om det skulle vara så att man redan har anställt personal och dessutom investerat i klockor för mycket stora belopp (uppemot 70 miljoner kronor?), är det onekligen ett mycket djärvt upplägg. Det är i så fall ett vågspel som jag uppriktigt hoppas ska falla väl ut, och jag önskar dom all lycka till.

Vår grundare heter Simon och vill man komma i kontakt specifikt med honom kan man höra av sig via vår hemsida eller t.ex. vår instagram 😊
Det är ju helt fantastiskt att vara 26år gammal,utbildad urmakare och även hunnit med att ha såpass många år i (klock?) branchen att världsomspännande nätverk byggts.
Det är bara att gratulera till framgången.

Vill man ha svar på hur det verkligen ligger till är det väl bara maila de handlare på C24 vars klockor saluförs av HT och fråga om vem som faktiskt har klockorna i sin besittning.
Samt om de är medvetna om att dessa annonseras ut av "samarbetspartners".

Förhoppningsvis är allt rätt och riktigt och jag bara en misstänksam gubbe som får be om ursäkt.

Tycker ändå det finns en poäng att ställa frågor likt en grävande journalist.
Det har ju förekommit en del banditer till lycksökare i branschen.
Själv orkar jag inte grotta i det mer men misstänker att det kommer att skickas meddelanden till Taleda och andra på C24 för att faktachecka lagerstatusen.

Tror jag nöjer mig med att konstatera att de klockor jag händelsevis skulle vara intresserad av går att hitta klart billigare via andra kanaler.

Verkar vara en lite yngre kille som startat detta. Hoppas det går bra för dem och att det funkar. Såg han driver flera andra företag och dem ser ut att gå bra om man ser till nyckeltal. Det är inte lätt att försöka försvara en helt ny verksamhet när 20 personer samtidigt försöker hitta hål och fel och bombarderar med frågor. Som sagt, hoppas det funkar och går vägen för dem :)

Verkar vara en lite yngre kille som startat detta. Hoppas det går bra för dem och att det funkar. Såg han driver flera andra företag och dem ser ut att gå bra om man ser till nyckeltal. Det är inte lätt att försöka försvara en helt ny verksamhet när 20 personer samtidigt försöker hitta hål och fel och bombarderar med frågor. Som sagt, hoppas det funkar och går vägen för dem :)
Att man hittar samma klocka med samma bilder hos en annan säljare gör ju att frågor väcks hos de flesta. Det här är ju en bra tråd för att ge svar på funderingar. Antar att de har ett samarbete med andra handlare, vilket är helt ok men viktigt att vara transparent med det. Sen är det väl inte roligt för någon att det går överstyr.

Fast det är ju minst sagt relevanta frågor som ställts och svaren är svävande. Att låtsas vara något man inte är en varningssignal. Sen kanske just denna aktör är en seriös aktör men man blir ofrånkomligen ihopbuntad då med andra lirare som försökt sig på samma saker med dåligt resultat.

Jag vet i alla fall precis vilka slutsatser jag drar:
1766934446335.png

Tillbaka
Topp