• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alain Silberstein

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Varit en lång tisdag...

7FF4D501-4335-4D82-AF82-CA13B2A67E08.jpeg
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
En Silberstein skulle verkligen pigga upp i lådan. Frågan är vad man ska ta sikte på. Kronograf, månfas och hela baletten eller som du välja enbart DD? Blir ju lite more is more på mer komplikationer men designen är ju maxad more från början. Hur resonerade du? Hur löses service på dessa?
Det finns en urmakare i Tyskland som köpt upp reservdelar från AS. Det är nog den enda som gör bra service. Mycket bra priser också!
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Ingen sån ännu. Det här är det närmaste än så länge... och det bra jäkla långt ifrån.

Men coola hursom. :)

EC5A0193-CAF3-4C39-A785-F51C08676929.jpeg


edit: de har ju faktiskt inte så dyra som jag trodde innan jag googlade runt lite.. ligger nu på ”att bära innan jag dör”-listan. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det är designen jag syftar på. Är inte bekant med kvaliteten varken på dessa eller RM.
Mao har Silbestein rätt mycket mer med klockan RM att göra än med en kinavas? Tycker inte RM är en så relevant jämförelse med Silberstein men tyckte din kommentar var lite överdriven. Kul när tillverkare tar ut svängarna. Tänk vad tråkigt om alla gått runt med Rolex och Rolexkopior.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Mao har Silbestein rätt mycket mer med klockan RM att göra än med en kinavas? Tycker inte RM är en så relevant jämförelse med Silberstein men tyckte din kommentar var lite överdriven. Kul när tillverkare tar ut svängarna. Tänk vad tråkigt om alla gått runt med Rolex och Rolexkopior.
Kul att ta ut svängarna, ja. Men precis som med Robert Broberg som någon lustigt refererade till så finns det inget värde i sig att ta ut svängarna. Och det behöver inte nödvändigtvis bli bättre bara för att svängarna tas ut mer. Speciellt när riktningen in i sväng är fel från början.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul att ta ut svängarna, ja. Men precis som med Robert Broberg som någon lustigt refererade till så finns det inget värde i sig att ta ut svängarna. Och det behöver inte nödvändigtvis bli bättre bara för att svängarna tas ut mer. Speciellt när riktningen in i sväng är fel från början.
Tur du inte avgör vad som är att ta ut svängarna för sakens skull då. Resultatet är intressanta ur om än lite väl flippade för mig. Dock bättre än tex massproducerad hyllrolex. Oerhört mycket bättre än rolexkopior.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kul att ta ut svängarna, ja. Men precis som med Robert Broberg som någon lustigt refererade till så finns det inget värde i sig att ta ut svängarna. Och det behöver inte nödvändigtvis bli bättre bara för att svängarna tas ut mer. Speciellt när riktningen in i sväng är fel från början.
Apropå svängar så har jag svängt i min uppfattning om Alain Silberstein. Skulle förmodligen inte köpa en själv, men dessa är klart roligare än ganska mycket. Om vi bortser från pengavärde skulle jag hellre ta en av dessa klockor än valfri Rolex.
 

Husse

Patek
Tur du inte avgör vad som är att ta ut svängarna för sakens skull då. Resultatet är intressanta ur om än lite väl flippade för mig. Dock bättre än tex massproducerad hyllrolex. Oerhört mycket bättre än rolexkopior.
Allt är väl bättre än kopior...
Skulle helt klart kunna bära både Silberstein och Franck Muller.
Hade turen att bli introducerad i FM:s värld av en Cracy Hour!
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Tur du inte avgör vad som är att ta ut svängarna för sakens skull då. Resultatet är intressanta ur om än lite väl flippade för mig. Dock bättre än tex massproducerad hyllrolex. Oerhört mycket bättre än rolexkopior.

Kopior är ju helt ointressant. Varför ens jämföra?
Jag avgör när svängarna tagits ut för sakens skull ungefär lika mycket som du avgör om resultatet är intressanta ur eller inte.

Jämförelsen med Rolex är ju också ganska intetsägande, det finns ju andra märken som tar ut svängarna betydligt mer än Rolex, utan att se ut som en affisch till en Robert Broberg konsert.
Och jag håller med om att det skulle vara tråkigt om alla gick omkring med Rolex, det skulle vara trist om alla gick omkring med Omega eller Panerai också, precis som om alla gick omkring med en Alain Silberstein.
Men bara för att Rolex är tråkiga blir ju inte en ful klocka snygg, eller ens intressant.
Tex. Konstantin Chaykin har ju tagit ut svängarna betydligt mer med sina Joker/clown-klockor men är betydligt mer intressanta enligt mig.
Men tycke och smak och gränsen för smaklöshet är ju olika hos alla, och det är ju tur om något.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kopior är ju helt ointressant. Varför ens jämföra?
Jag avgör när svängarna tagits ut för sakens skull ungefär lika mycket som du avgör om resultatet är intressanta ur eller inte.

Jämförelsen med Rolex är ju också ganska intetsägande, det finns ju andra märken som tar ut svängarna betydligt mer än Rolex, utan att se ut som en affisch till en Robert Broberg konsert.
Och jag håller med om att det skulle vara tråkigt om alla gick omkring med Rolex, det skulle vara trist om alla gick omkring med Omega eller Panerai också, precis som om alla gick omkring med en Alain Silberstein.
Men bara för att Rolex är tråkiga blir ju inte en ful klocka snygg, eller ens intressant.
Tex. Konstantin Chaykin har ju tagit ut svängarna betydligt mer med sina Joker/clown-klockor men är betydligt mer intressanta enligt mig.
Men tycke och smak och gränsen för smaklöshet är ju olika hos alla, och det är ju tur om något.
För att många har kopior, tycke jag såg en hos dig? Blir svårt att ta dina åsikter seriöst då när vi pratar om klockor och design. Men kör på, som tur är finns det många som har lite friare sinne och känsla för form och design.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
För att många har kopior, tycke jag såg en hos dig? Blir svårt att ta dina åsikter seriöst då när vi pratar om klockor och design. Men kör på, som tur är finns det många som har lite friare sinne och känsla för form och design.
Då såg du nog fel är jag rädd.
Men kör på du med, ett fritt sinne för form och design är toppen! Som tur är finns många med en säker känsla för form och design också!
 
Topp