• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allsvenskan 2015

SSL

Audemars
"Noah Sonko Sundberg är den yngsta målskytten i ett stockholmsderby på 2000-talet."
 

Apansson

Torpare
Fy fan vad jag ska vara spydig mot alla eventpublik-hifdifare på jobbet imorgon. Störst, bäst och vackrast, som sig bör.
 

RosaCasio

Cartier
Någon mer än jag som ska och se Regerande Mästarna MFF mot BK Häcken ikväll?

Tar vi tillbaka serieledningen eller är Häcken som vanligt våra banemän?
 

Apansson

Torpare
Gnaget visar sitt rätta jag i lite motgång. Och ja, det blir kross på Måndag. MUUUUUSSHHHH

Är man AIK så ska man vinna varje match även om man möter FC Barcelona på Camp Nou, allt annat är underkänt. Vi får väl se hur det blir på måndag, förhoppningsvis blir det en favorit i repris från i fjol då vi också var lite "underdog" inför plastderbyt.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Matchen mot solna är inte så viktig, DIF behöver däremot vara på tårna mot Malmö och Göteborg som tillsammans med Elfsborg är de lag man slåss om guldet med.
 

Helvetia

Cartier
Mycket möjligt att Dif vinner mot oss på måndag. Vi har ett obalanserat lagbygge och är inne i en dålig period på det. Men om Dif är inblandad i en guldstrid i höst äter jag upp min hatt. Det dummaste jag hört sen bajen sa något liknande.
 

Hubbatix

Cartier
Hatar derbyn. Alltid gjort. Önskar att jag kunde korka upp första bärsen redan nu bara för att få kliva in i dimman. Det finns fan ingen tjusning med derbyn om man håller på nåt av lagen. Bara 100% ågren... Om jag, trots det, har tagit semesterdag och ska göra 80 mil t.o.r. för att vara på plats? Självklart. :bag:
 

orre

Cartier
Hatar derbyn. Alltid gjort. Önskar att jag kunde korka upp första bärsen redan nu bara för att få kliva in i dimman. Det finns fan ingen tjusning med derbyn om man håller på nåt av lagen. Bara 100% ågren... Om jag, trots det, har tagit semesterdag och ska göra 80 mil t.o.r. för att vara på plats? Självklart. :bag:

Ingen idé att ens försöka sova inatt.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Ska på matchen i kväll med grabben. Själv totalt ointresserad, och mest rädd :( . Kommer anlända med bil, tänkte att jag skulle parkera vid Globen, och tillbringa några timmar där. Eller finns det några bra tips på parkering, vore skönt att komma loss skapligt, då vi har några mil att åka hem till Norrköping.
 

Apansson

Torpare
Kommer gå åt helvete för AIK ikväll. Blir det inte 3p så är det ett "nästa år, då jävlar". Svårartad ångest, och blåvitts inledning är imponerande.
 

Apansson

Torpare
Ytterligare en "dum" fråga. Bör man klä sig varmt, är taket stängt?

Förmodligen öppet. Det är alltid svinkallt på dessa nya värdelösa plastarenor. På friends är det alltid kallare där inne än utanför, det är dragigt även om det är totalt vindstilla ute. MDMF.

Edit: Oooh, Johannesson som dömer, mao kommer man vara riktigt förbannad när man går därifrån. :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ska på matchen i kväll med grabben. Själv totalt ointresserad, och mest rädd :( . Kommer anlända med bil, tänkte att jag skulle parkera vid Globen, och tillbringa några timmar där. Eller finns det några bra tips på parkering, vore skönt att komma loss skapligt, då vi har några mil att åka hem till Norrköping.

Beklagar att grabben din tvingar med dig på fel Sthlm-derby... ;)

Men gratis & smidig parkering finns på Dammtrappgatan/Bägerstavägen vid Lindeparken om du kommer hyfsat tidigt. Se till att komma från rätt håll så du inte behöver passera Globenområdet på väg dit bara. På rätt sida om hela siten ut mot E4:an igen oxå! Kolla GPS/Google maps.

Under arenan finns ett par hyfsade restauranger i "nöjeskoplexet" 12.
Både O'Learys & ett gäng andra för en matbit innan. Bra mycket roligare än haken uppe vid Globentorget/den gamla gallerian.

Inget att vara rädd, de flesta av Apansson & hans anhang är rätt ofarliga typer... :D
 

Apansson

Torpare
Bra där... Börja gnäll på domarn redan INNAN matchen!?!

CapTaiN-MiFFo; ja; ta en extra tröja/jacka & ett par handskar. Kallt lär det nog bli!
Man vet ju vilka domare som är vettiga i skallen och vilka som bara ska hävda sig mot publiken. Al-Hakim och Eriksson är vettiga, de andra not so much, med Johannesson, Lerjeus och Strömbergsson som en fronttrio för den skaran.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
På plats.
712781b1c4420c29d05d3f3f9956b596.jpg
 
Topp