• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt om beatern!

egbert

Panerai
Ja börjar med dessa sen får jag lov att återkomma med farsans beater som jag alltid skryter om:cigar::cigar::cigar:
image.png
image.png
image.png
Du får ursäkta mig, men den där äggklockan är för jäkla nasty...
 

forsii

Omega
Jag har ännu inte ekonomin att kalla min 114060 beater. Dock anser jag att min NY0045 passar in i det segmentet.

NQsYYtF.jpg

(Gammal bild)
Den är så satans snygg och samtidigt i rätt prisklass för mig om man beställer från bukten. Funderar på att köpa en sådan till sommaren och dra på något sommrigt band! :) Jag är orolig över att den kommer att vara lite för tjock än min nuvarande homage quarts klocka som jag inte är så jättenöjd med. Är den tjock? :)
 
Den är så satans snygg och samtidigt i rätt prisklass för mig om man beställer från bukten. Funderar på att köpa en sådan till sommaren och dra på något sommrigt band! :) Jag är orolig över att den kommer att vara lite för tjock än min nuvarande homage quarts klocka som jag inte är så jättenöjd med. Är den tjock? :)

Jag upplever den inte alls som hög. Hade en Aqualand förut som jag upplevde som högre och faktiskt mycket tyngre. NY0045 är en lätt och relativt tunn badklocka. Jag kallar den badklocka då den inte riktigt är en dykare pga avsaknaden av djupmätare. Summa summarum, jag är nöjd.
 

forsii

Omega
Jag upplever den inte alls som hög. Hade en Aqualand förut som jag upplevde som högre och faktiskt mycket tyngre. NY0045 är en lätt och relativt tunn badklocka. Jag kallar den badklocka då den inte riktigt är en dykare pga avsaknaden av djupmätare. Summa summarum, jag är nöjd.
Då blir det nog en sådan till sommaren! Tack för informationen! =)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag upplever den inte alls som hög. Hade en Aqualand förut som jag upplevde som högre och faktiskt mycket tyngre. NY0045 är en lätt och relativt tunn badklocka. Jag kallar den badklocka då den inte riktigt är en dykare pga avsaknaden av djupmätare. Summa summarum, jag är nöjd.

Vart köper man en sån nuförtiden?
 

Stab Ein

Omega
Hur är det med stötar såsom från en rekyl? Jag skjuter ibland med både gevär och enhandsvapen. Brukar normalt sätt använda min g-shock då. Men ibland på bättre jakter vill jag ha en finare klocka, har någon gång använt min skx007. Inte märkt att den tagit stryk. Men hur är det, dumt att använda en mekanisk klocka vid skytte med tanke på rekyl?

Edit: G-shocken tål fan allt. Min har bland annat varit inne i olika djur, åkt motorcross och enduro (vilket leder till rätt tuffa smällar ibland) och de enda symptomen den uppvisat är att den luktat illa efter att ha tagit ur inälvor...

Empiriskt: Inga som helst problem med vare sig Sub, Sea-Dweller eller SMP. Och då skjuter bärarna av dessa mer på en månad än vad de flesta jägare gör under en livstid.
 

meo_swe

Audemars
Hur är det med stötar såsom från en rekyl? Jag skjuter ibland med både gevär och enhandsvapen. Brukar normalt sätt använda min g-shock då. Men ibland på bättre jakter vill jag ha en finare klocka, har någon gång använt min skx007. Inte märkt att den tagit stryk. Men hur är det, dumt att använda en mekanisk klocka vid skytte med tanke på rekyl?

Edit: G-shocken tål fan allt. Min har bland annat varit inne i olika djur, åkt motorcross och enduro (vilket leder till rätt tuffa smällar ibland) och de enda symptomen den uppvisat är att den luktat illa efter att ha tagit ur inälvor...
Jag har pengar det mesta från. 22 upp till 84mm med Glycine airman och tudor black bay. Ibland upp till en 15000 7.62 på en dag. Inga konstigheter alls.

Som sagt, förra sommaren träffade jag en nederländsk adyk (motsvarande) som körde en 5513 som jobbbeater.
 

Gurgel

Cartier
Jag har pengar det mesta från. 22 upp till 84mm med Glycine airman och tudor black bay. Ibland upp till en 15000 7.62 på en dag. Inga konstigheter alls.
Ok, 15 000 skott på en dag???? Hur siktar du? ;)

Empiriskt: Inga som helst problem med vare sig Sub, Sea-Dweller eller SMP. Och då skjuter bärarna av dessa mer på en månad än vad de flesta jägare gör under en livstid.
Då känner jag mig helt lugn nu och jag kan anpassa klockan efter aktivitet utan rädsla för stötar! Tack för info om er empiri!
 

meo_swe

Audemars
Vissa har betydligt roligare på jobbet än andra! Stay strong och tack för att du ställer upp i rikets tjänst!
15k lösplugg i en 58:a med buffertbroms räknas inte. ;)
Hursom, respekt och kul att några använder klockorna på riktigt.
"tyvärr" är bilden typ tre år. Civil sedan januari;)

Och klockan har man ju framför rekylbufferten. Så rekylen känns ju bara snällare mot axeln, inte klockan ;)
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
"tyvärr" är bilden typ tre år. Civil sedan januari;)

Och klockan har man ju framför rekylbufferten. Så rekylen känns ju bara snällare mot axeln, inte klockan ;)
Du har rätt ang bromsen. Jag har varit civil i 5 år nu. Jobbade tidigare som officer på stridsfordonsförband. Lyckades faktiskt att avliva en Breitling Superocean under denna yrkeskarriär. Kronan lossnade och återfanns aldrig. Säger kanske mer om Breitlings kvalité än vad jag utsatte klockan för.
Har därefter enkom använt min Marathon SAR som beater. Den ser härjad ut men funkar ua.
image.jpeg
 

meo_swe

Audemars
Du har rätt ang bromsen. Jag har varit civil i 5 år nu. Jobbade tidigare som officer på stridsfordonsförband. Lyckades faktiskt att avliva en Breitling Superocean under denna yrkeskarriär. Kronan lossnade och återfanns aldrig. Säger kanske mer om Breitlings kvalité än vad jag utsatte klockan för.
Har därefter enkom använt min Marathon SAR som beater. Den ser härjad ut men funkar ua.
image.jpeg
En pansargyttjaofficer med breitling. Det är fan salt!

Har en fd. Kollega som är gammal p4/kvarnare. En av de bästa soldaterna jah någonsin träffat:)
 

J3sus

Omega
Du har rätt ang bromsen. Jag har varit civil i 5 år nu. Jobbade tidigare som officer på stridsfordonsförband. Lyckades faktiskt att avliva en Breitling Superocean under denna yrkeskarriär. Kronan lossnade och återfanns aldrig. Säger kanske mer om Breitlings kvalité än vad jag utsatte klockan för.
Har därefter enkom använt min Marathon SAR som beater. Den ser härjad ut men funkar ua.
image.jpeg
+1 på Marathon bra och snygga klockor, min säger hej
image.jpeg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Du har rätt ang bromsen. Jag har varit civil i 5 år nu. Jobbade tidigare som officer på stridsfordonsförband. Lyckades faktiskt att avliva en Breitling Superocean under denna yrkeskarriär. Kronan lossnade och återfanns aldrig. Säger kanske mer om Breitlings kvalité än vad jag utsatte klockan för.
Har därefter enkom använt min Marathon SAR som beater. Den ser härjad ut men funkar ua.
image.jpeg

Nja, nu ska vi inte väsa på Breitlings kvalitet. Någon på forumet tappade vridringen på sin Rolex när han åkte spårvagn. :D
 
Topp