• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt om NHL

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jag kan väl inte vara ensam om att följa NHL!? Finns ju en tråd för NFL men inte för NHL så kände att det var dags att skapa en (hittade bara en del tidigare trådar för enskilda säsonger av någon anledning).

Vilka lag följer ni? Vilka vinner Stanley Cup? Ordet är fritt!

Själv är jag Rangersfan sedan jag flyttade över Atlanten i förrförra decenniet. Hade inga jättehöga förväntningar på denna säsongen (hoppades mest på att man ens skulle ta sig till slutspel) men än så länge har det gått som tåget!
 

Reverso

Panerai
Spelade 7 säsonger i Frölunda när jag var liten grabb, är inget jättefan som följer alla matcher slaviskt precis men favoritlaget är Blackhawks...

Favoritspelaren är Jaromir Jagr, och det har han varit sedan jag samlade på hockeykort i början av 90-talet.

Jag har lite svårt för hur jänkarna flyttar klubbar från stad till stad hejvilt.

Vilka som vinner i år?

Skulle vara kul att se en klassisk klubb som Rangers eller Toronto vinna i år, det ser ganska mörkt ut för Blackhawks...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är slavisk NHL-konsument.
Hjärtat är hos Kings och även om sista åren varit allt annat än roliga så är de snart tillbaka i högform.

De två sista åren har jag tippat Islanders som vinnare och även om det såg lovande ut förra året får jag nog krypa till korset denna säsong och inse att jag har väldigt fel.

Jag tror att vi får Florida vs Blues i finalen i år. Colorado har goda möjligheter också om de kniper Fleury till målet inför slutspelet.
 

Snilsson

Cartier
Stort fan här!
Jag bodde i Chicago under fyra år och flyttade hem till Sverige igen för bara två månader sen.
Hade ungefär 10 minuter till UC och var på så många matcher jag orkade med. :)

Häftigaste ögonblicket var ändå när jag fick skjuta puck i en periodpaus samt hyllningen för Patrick Kanes 1000e match.
C081A07C-8DCF-4984-9BA8-C1D6EFC749E5.jpeg

BBC14424-AA01-4345-B9BE-2FB8711DD998.jpeg

0F1C5A39-B381-4BF6-8D0C-34A543C0F63B.jpeg
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Stort fan här!
Jag bodde i Chicago under fyra år och flyttade hem till Sverige igen för bara två månader sen.
Hade ungefär 10 minuter till UC och var på så många matcher jag orkade med. :)

Häftigaste ögonblicket var ändå när jag fick skjuta puck i en periodpaus samt hyllningen för Patrick Kanes 1000e match.
C081A07C-8DCF-4984-9BA8-C1D6EFC749E5.jpeg

BBC14424-AA01-4345-B9BE-2FB8711DD998.jpeg

0F1C5A39-B381-4BF6-8D0C-34A543C0F63B.jpeg
Frågan är, vad bar du för klocka??
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Detroit Red Wings för min del. Efter några tunga år så är det mer spännande än någonsin. Om 3 år kommer vi vara tillbaka där vi hör hemma, i slutspelet. Extra roligt med många svenskar igen och att draften börjar ge resultat igen.
IMG_20220105_114314.jpg
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Detroit Red Wings för min del. Efter några tunga år så är det mer spännande än någonsin. Om 3 år kommer vi vara tillbaka där vi hör hemma, i slutspelet. Extra roligt med många svenskar igen och att draften börjar ge resultat igen.
IMG_20220105_114314.jpg
+1 på Red Wings. Född under ett back-to-back år och uppväxt med ett svensktätt Red Wings. Det har onekligen varit tunga år det senaste men det känns som att Yzermans plan börjar ge lite frukt nu! Ska bli spännande att se fortsättningen. 🤩
19606EBA-8FAE-4436-82F8-283404B973FA.jpeg
 
Ser också en del NHL igen sedan några år tillbaka. Återupptäckte intresset via en kollega. Det är Pittsburgh som gäller för mig då min favoritspelare som liten var Lemieux.
Känns som att Penguins levt på lite lånad tid de senaste säsongerna. Ändå lyckas dom överraska en positivt i grundserien. För att sedan inte alls kunna leverera slutspelshockey. Finns väl risk för samma i år men skulle vara grymt kul att få vara med längre i slutspelet.
 
Stort Detroit-fan även här, sedan tidigt 90-tal när farsan tutade i mig att Yzerman var bättre än Gretzky. :happyhappy:
Tror hårt på ”the Yzerplan” och sett till prestationen hos Seider och Raymond, samt hur vassa prospects som finns i pipen ser det väldigt lovande ut framåt.
I år tror jag det finns stor chans att Tampa tar hem det igen.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Kul trådstart! Jag har varit hängiven supporter av NHL i allmänhet och Tampa Bay Lightning i synnerhet sedan säsongen 96/97. De senaste säsongerna har ju varit väldigt roliga och jag tror att det finns en chans att gå långt även i år, men kurvan pekar onekligen nedåt. Men det är väl det som jag tycker är charmen med ligan, att det går i vågor. Årets vinnare är galet svårtippat men jag hoppas ju såklart på tredje raka.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Stort fan här!
Jag bodde i Chicago under fyra år och flyttade hem till Sverige igen för bara två månader sen.
Hade ungefär 10 minuter till UC och var på så många matcher jag orkade med. :)

Häftigaste ögonblicket var ändå när jag fick skjuta puck i en periodpaus samt hyllningen för Patrick Kanes 1000e match.
C081A07C-8DCF-4984-9BA8-C1D6EFC749E5.jpeg

BBC14424-AA01-4345-B9BE-2FB8711DD998.jpeg

0F1C5A39-B381-4BF6-8D0C-34A543C0F63B.jpeg
Jävlar vad häftigt! Satte du pucken?
 

Snilsson

Cartier
Jävlar vad häftigt! Satte du pucken?
Satte den på mål, men de sätter ju upp ett plank med ett lite hål i mitten och det träffade jag tyvärr inte. Jag var glad ändå dock :)

Såg att du var Tampa supporter, kul kuriosa.. Företaget jag jobbade för hade sitt huvudkvarter nere i Clearwater som ligger i Tampa Bay. Har varit på många matcher där nere också, min chef stötte på Strålman ett par gånger och satt även på samma flyg som Hedman och Vasi för några år sedan när de åkte till all-star eventet i St. Louis :)
 
  • Like
Reactions: PJZ

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Satte den på mål, men de sätter ju upp ett plank med ett lite hål i mitten och det träffade jag tyvärr inte. Jag var glad ändå dock :)

Såg att du var Tampa supporter, kul kuriosa.. Företaget jag jobbade för hade sitt huvudkvarter nere i Clearwater som ligger i Tampa Bay. Har varit på många matcher där nere också, min chef stötte på Strålman ett par gånger och satt även på samma flyg som Hedman och Vasi för några år sedan när de åkte till all-star eventet i St. Louis :)
Det är ju bra jobbat ändå!

Häftigt! Vad tycker du om arenan? Minns att jag läste att folk klagade på att den inte var anpassad för hockey men samtidigt är det ju många som gillar den.
 

Riley

Panerai
Tyvärr har NHL-intresset fått sig en rejäl törn senare delen av livet.
Den var som allra störst under 90-talet.
Smallworld fantasy hockey var ett helt fantastiskt fantasyformat som fanns då ifall någon minns det?

Håkan Loob var min stora barndomsidol, inte lagen han spelade i konstigt nog, bara Håkan 😄.
Var fortfarande lite för ung för att njuta av första åren i hans för korta tid i NHL.
Men det här är och förblir min häftigaste autografbild som jag haft.

DSC_1367~2.JPG
 

erow

Patek
2-Faktor
Stundtals ett nästan osunt intresse men nu har vi en liten dipp.
Laget är Toronto sedan Sundin gick dit, innan dess Quebec Nordiques men då jag var liten bytte jag klubb. Senaste åren har varit bra då "vi" iaf tar oss till slutspel (dock går det ju inte att ta sig vidare från åttondelsfinalen)
 

jenskevin

Omega
Islanders här, varit några roliga säsonger här på slutet. Innan de var de minst sagt en ökenvandring. Tyvärr verkar detta året vara mer likt det man är van vid.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Det är ju bra jobbat ändå!

Häftigt! Vad tycker du om arenan? Minns att jag läste att folk klagade på att den inte var anpassad för hockey men samtidigt är det ju många som gillar den.
Har varit i många NHL arenor och tyckte den var helt OK, ingen favorit men skulle inte säga att den inte är anpassad för hockey.
Är ju ganska vanligt att multipurposearenor upplevs som lite sämre för hockey eftersom man oftast kommer längre ifrån isen. Går du på tex basket i samma arena kommer du ha en helt annan upplevelse. Som att jämföra Nya Ullevi och Friends…
 

Snilsson

Cartier
Är ju ganska vanligt att multipurposearenor upplevs som lite sämre för hockey eftersom man oftast kommer längre ifrån isen. Går du på tex basket i samma arena kommer du ha en helt annan upplevelse. Som att jämföra Nya Ullevi och Friends…
Så är det ju absolut, Barclays Center spektaklet är väl det bästa exemplet på det. Så vitt jag vet är det bara Lightning och hockey som gäller i Amalie dock.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Så är det ju absolut, Barclays Center spektaklet är väl det bästa exemplet på det. Så vitt jag vet är det bara Lightning och hockey som gäller i Amalie dock.
Stämmer, samma gäller Islanders och UBS Arena fast av någon anledning har man valt att bygga den värdelöst ändå. Förbluffande logik; Ett hockeylag bygger och äger sin egen arena men bygger den ändå inte anpassad för hockey...
 

jenskevin

Omega
Stämmer, samma gäller Islanders och UBS Arena fast av någon anledning har man valt att bygga den värdelöst ändå. Förbluffande logik; Ett hockeylag bygger och äger sin egen arena men bygger den ändå inte anpassad för hockey...
Jag har bara läst lovord om nya arenan. Vad är det som blivit galet denna gång?
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jag har bara läst lovord om nya arenan. Vad är det som blivit galet denna gång?
+1, allt jag läst om den är positivt hittills.
Vet inte var ni läser någonstans men den rankas som nr29 i NHL...

Edit: gå även in på Google och jämför bilder på tex Amalie och UBS så ser ni hur stor skillnad det är på hur nära isen första raden sitter
 
Senast ändrad:

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Vet inte var ni läser någonstans men den rankas som nr29 i NHL...

Edit: gå även in på Google och jämför bilder på tex Amalie och UBS så ser ni hur stor skillnad det är på hur nära isen första raden sitter
Läste du ens vad som stod i artikeln? Hela rankingen baseras på vad saker kostar, och att en nybyggd arena har dyra priser förvånar nog ingen? Om du tittar närmare på rankingen så är Calgarys Saddledom numer ett. (Typ äldsta arena i hela ligan och ett riktigt sunkhål). Ottawa två (Canadian tire center ligger typ sämst till av alla arenor i hela ligan och går knappt att ta sig utan bil).

Att te.x Little Caesars Arena (relativt ny) knappt hamnar utanför top 15 i ligan säger en hel del.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Läste du ens vad som stod i artikeln? Hela rankingen baseras på vad saker kostar, och att en nybyggd arena har dyra priser förvånar nog ingen? Om du tittar närmare på rankingen så är Calgarys Saddledom numer ett. (Typ äldsta arena i hela ligan och ett riktigt sunkhål). Ottawa två (Canadian tire center ligger typ sämst till av alla arenor i hela ligan och går knappt att ta sig utan bil).

Att te.x Little Caesars Arena (relativt ny) knappt hamnar utanför top 15 i ligan säger en hel del.
Nu läste du nog inte hela artikeln? Först och främst är den skriven av ett Islandersfan. Tror ingen supporter vill erkänna att ens eget lag har den sämsta arenan. När det kommer till priserna som du nämner har man 23e högst biljettpriser och 21e högst på alkohol. Väldigt låga priser med andra ord (enda sättet att få folk till arenan gissar jag på). Sen är det inte bara baserat på vad saker kostar utan även saker som hur långt ifrån centrum arenan ligger, kapacitet och safety rating.
 
Senast ändrad:
Topp