• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allt om NHL

Nu läste du nog inte hela artikeln? Först och främst är den skriven av ett Islandersfan. Tror ingen supporter vill erkänna att ens eget lag har den sämsta arenan. När det kommer till priserna som du nämner har man 23e högst biljettpriser och 21e högst på alkohol. Väldigt låga priser med andra ord (enda sättet att få folk till arenan gissar jag på). Sen är det inte bara baserat på vad saker kostar utan även saker som hur långt ifrån centrum arenan ligger, kapacitet och safety rating.
They should probably just rename this study as the cost of attending a game rather than the fan experience.
City center beräknas som NYC, inte Long Island. Var tror du fansen bor, Manhattan eller ute på Long island? Hur mäter dom ens safety rating:hilarious:

Artikeln tar ingen hänsyn till infrastrukturen av arenan (Typ hur många toaletter det finns, hur många restauranger det finns osv). Är som sagt bara hur dyrt det är att gå på match( Alla tre lagen i toppen av rankingen har CAD som valuta tex).

City center beräknas som NYC, inte Long Island. Var tror du fansen bor, Manhattan eller ute på Long island? Hur mäter dom ens safety rating:hilarious:

Artikeln tar ingen hänsyn till infrastrukturen av arenan (Typ hur många toaletter det finns, hur många restauranger det finns osv). Är som sagt bara hur dyrt det är att gå på match( Alla tre lagen i toppen av rankingen har CAD som valuta tex).
Men man har ju 9e billigast biljetter och 11e billigast alkohol och kommer ändå på 29e plats…

Alltså. Varför gör priserna på öl och biljetter ARENAN sämre eller bättre. Alltså byggnaden?
Fast det gör det ju inte, det är ”fanupplevelsen” som man betygsätter. Det som gör byggnaden sämre i min mening är avståndet mellan rad 1 och isen. Om man betalar x-antal tusen $$$ för att sitta längst fram så ska man kunna känna spelarnas andedräkt! Vad jag kan se är det ett ganska betydande mellanrum på UBS Arena jämfört med exempelvis Amalie eller American Airlines vilket jag tycker är skumt. På en multipurposearena köper jag att det är svårt att få det perfekt men UBS ägs av (och byggdes för) Islanders som hockeyarena. Borde man inte kunna göra det rätt då? AA används ju både av Stars och Mavericks men de har ju lyckats lösa det.

Lite dåliga bilder från Google men hoppas ni fattar vad jag menar 🤣

AA Center:
8720DF33-184E-434E-92F8-89283C25FE51.jpeg

UBS Arena:
0DB89523-EE9F-4FFD-A698-BF1C9E974B67.jpeg

En lite bättre bild. Stolarna närmast isen på långsidorna är "Suites", ser rimligt okej ut enligt mig? Och hur man betygsätter en "fanupplevelse" utan att titta på annat än priser på biljetter & bärs är helt enkelt missvisande.
Screen-Shot-2021-11-19-at-3.49.40-PM.png

En lite bättre bild. Stolarna närmast isen på långsidorna är "Suites", ser rimligt okej ut enligt mig? Och hur man betygsätter en "fanupplevelse" utan att titta på annat än priser på biljetter & bärs är helt enkelt missvisande.
Screen-Shot-2021-11-19-at-3.49.40-PM.png
Tycker bara det ser dumt ut, varför ska rad 2 sitta så långt bak? Känns som en nödlösning efter kritik. Och varför sitter ingen direkt bakom utvisningsbåsen eller i hörnen? 🤔😊

Senast ändrad:
Nu läste du nog inte hela artikeln? Först och främst är den skriven av ett Islandersfan. Tror ingen supporter vill erkänna att ens eget lag har den sämsta arenan. När det kommer till priserna som du nämner har man 23e högst biljettpriser och 21e högst på alkohol. Väldigt låga priser med andra ord (enda sättet att få folk till arenan gissar jag på). Sen är det inte bara baserat på vad saker kostar utan även saker som hur långt ifrån centrum arenan ligger, kapacitet och safety rating.
”On that alone I can't imagine this ranking is fair. Or truly reflective of the "experience". The costs of going to the game (outside of a ticket) is high, there's no doubt. But the experience is top quality. They should probably just rename this study as the cost of attending a game rather than the fan experience.”

Låter inte som att skribenten håller med om rankingen.

”On that alone I can't imagine this ranking is fair. Or truly reflective of the "experience". The costs of going to the game (outside of a ticket) is high, there's no doubt. But the experience is top quality. They should probably just rename this study as the cost of attending a game rather than the fan experience.”

Låter inte som att skribenten håller med om rankingen.
Nej, som jag skrev tidigare så är ju artikeln skriven av en Islandersfan på en av deras fansidor. Är väl ingen supporter som vill erkänna att man har den sämsta arenan, speciellt inte om den är helt nybyggd? 🙂

Nog om arenor nu, vilka tror vi vinner Stanley Cup i år? Personligen tror jag på Colorado - Carolina i final där Canes drar det längsta strået

Bra initiativ med en NHL-tråd!
Håller själv på Toronto. Mest tack vare legendaren Börje Salming.
Ser alla Torontos matcher men även många andra. Tycker det är särskilt intressant att följa lag med framstående svenskar i.
Nu under pandemin har det ofta blivit ett par matcher per dag i och med hemmajobb, vilket känns väldigt lyxigt.
Tycker det är svårtippat vem som tar hem bucklan i år, men jag tror Colorado ligger bra till. Sen kan man absolut inte räkna bort Tampa i år heller...

Bra initiativ med en NHL-tråd!
Håller själv på Toronto. Mest tack vare legendaren Börje Salming.
Ser alla Torontos matcher men även många andra. Tycker det är särskilt intressant att följa lag med framstående svenskar i.
Nu under pandemin har det ofta blivit ett par matcher per dag i och med hemmajobb, vilket känns väldigt lyxigt.
Tycker det är svårtippat vem som tar hem bucklan i år, men jag tror Colorado ligger bra till. Sen kan man absolut inte räkna bort Tampa i år heller...
Blir en intressant match ikväll. LGR!

För alla er (jag inkluderad) som är besvikna på hur Frölunda hanterat framtagandet av nya loggan så kan vi ju trösta oss med att vi i alla fall inte är Chicago Blackhawks. Snacka om vidrigt bemötande av ledningen. Från igår:
Att 2022 konkurrera ut Arizona som sämst ledda organisation är en bedrift i sig. Hur kunde någon INTE föreställa sig att dessa frågor skulle komma på en presskonferens (Och ha något bättre svar förberett)?

Att 2022 konkurrera ut Arizona som sämst ledda organisation är en bedrift i sig. Hur kunde någon INTE föreställa sig att dessa frågor skulle komma på en presskonferens (Och ha något bättre svar förberett)?
Exakt! Hur svårt hade det varit att säga "Vi jobbar med detta internt genom utbildningar och ändrad företagskultur. Sedan uppmuntrar vi givetvis alla spelare och andra anställda att använda NHLs visselblåsarfunktion vid oegentligheter"? Ett sånt svar hade aldrig väckt något mediauppbåd men nu står man återigen i centrum för en hatstorm...

Första matchen med 17 (!?!?!!) mål sedan 2011. Självklart är det Toronto mot Detroit.

Som Toronto-supporter blir man självklart glad av att se 10 mål framåt.
Det finns en otrolig spets i offensiven och kedjan med Bunting - Matthews - Marner hade fullständig lekstuga i många byten.
Och andra sidan är det inte särskilt kul att se 7 mål bakåt och hur Campbell stundtals nästan kastar in puckarna själv.
Oavsett hur bra offensiv vi har lär det inte bli ett långvarigt slutspel om inte målvakterna höjer sig några nivåer.

Som Toronto-supporter blir man självklart glad av att se 10 mål framåt.
Det finns en otrolig spets i offensiven och kedjan med Bunting - Matthews - Marner hade fullständig lekstuga i många byten.
Och andra sidan är det inte särskilt kul att se 7 mål bakåt och hur Campbell stundtals nästan kastar in puckarna själv.
Oavsett hur bra offensiv vi har lär det inte bli ett långvarigt slutspel om inte målvakterna höjer sig några nivåer.
Med Muzzin på LTIR så finns det ca 7 miljoner dollar att spendera. Ring Chicago om Fleury och hoppas på det bästa.

Med Muzzin på LTIR så finns det ca 7 miljoner dollar att spendera. Ring Chicago om Fleury och hoppas på det bästa.
Ja ny målvakt skulle vi kunna behöva, men jag är tveksam till att Fleury är svaret. Hans siffror har inte sett jättebra ut den här säsongen, även om han stundtals varit väldigt bra.

Tillbaka
Topp