• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alpina tråden - bräda, skidor el annat nedför backen

Var tvungen att backa långt i historiken innan jag hittade inköpet av min nuvarande alpina skaljacka, en Arcteryx alpha sv från 2014. Bortsett från att jag tröttnat lite på färgen finns ingen anledning att byta. I princip i skick som ny.
Bild är trevligt.
IMG_1564.jpeg

Senast ändrad:
Köp det som känns skönt. Jag tror många tillverkare har riktigt bra grejer, som klarar väder vind och andas, om man köper det som det är avsett för. Sen är det också riktigt smutt med liftkortshållare som saknas om man ”bara” har vanliga skalkläder.

Jag kör också en bib-bralla som har en perfekt ficka som sväljer grejer utan att de stör i backen.

Haft ett par Norröna Lofoten byxor sen 2012, håller fortfarande lika bra.
Tror att de samtliga stora märkerna håller liknande kvalité om man jämfört samma typ av produkt, Gore-text mot Gore-tex, skaljacka mot skaljacka. I slutändan mest designfrågor. Inte supernöjd med min Arcteryx Beta AR jacka med enbart två stora fickor, passar inte mig utmärkt för skidåkning och vardagen, förutom att de är tillräckligt stora så man kan stoppa in hela händerna där medan man har skidhandskarna på sig.
Håller med - de flesta tillverkare gör bra grejer numera. Har själv en Norröna Lofoten-jacka från 2012 som fortfarande håller måttet.

Jag har ju gått o filat på det länge men nu börjar det närma sig. Nya lagg?

Jag har tittat på Stöckli Laser en tid men det har varit orimligt att handla för mig. Jag åker ca 14 dagar/år. Jag köpte mina Fischer RC för 9 år sedan. Begagnade. Jag har inga som helst problem att köra på slitna grejer bara kanter och belag är bra. Frågan är nu om jag ska våga på mig på att handla ett par stöckli från en utländsk sida.

Det verkar som det finns både glada och missnöjda köpare på mardosport. De som är nöjda kanske inte skriver lika mycket och ofta som klagomuren. Jävligt segt dock och köpa lagg för 7 papp som är redo för tippen.

Få gånger kommer stöckli laser SL i min önskade längd, 175, ut på blocket… el begagnade hos nån återförsäljare här hemma. Jag kan lätt harva på med samma lagg i 10 år.

Några tips? Ett par slitna Stöckli, på ovansidan, är ju perfekta för att slippa få de stulna direkt..

Edit: fick detta som svar på mer detaljerade bilder på belag och kanter.

”Due to the large number of orders, we are currently unable to provide additional photos. Please rest assured that all products are in good condition and free from defects, as shown in the pictures (all real). If there are any defects worth mentioning, we always contact our customers and send additional photos before shipping. All products are thoroughly checked before packing. Thank you for your understanding.

The delivery is fast and safe.
The guarantee is 1 year.”

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp