• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till datejust

hisingen

Cartier
2-Faktor
Min fru är på jakt efter en ny klocka och jag har letat, letat, letat men kört fast. Jag behöver hjälp med att hitta följande klocka:
34-36 mm
Vattentät 100 m
Stål, vitguld
Ljus tavla
Automat
Max 150 000kr

Inga diamanter men om så vore så diskreta sådana.
Jag vet att ett par Rolexmodeller sitter som handen i handsken här (som jag dessutom kunde lånat ibland) men dom är inte aktuella, det måste väl finnas fler alternativ? Snälla hjälp!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
jag röstar för något från JLC, typ denna?

edit: faller på vattentätheten
jlc.JPG


eller denna?
jlc2.JPG
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hur ser du/ni på vitage? Där finns det ju hur mycket kul som helst. Jag tänker fråmst på Omega Seamaster och Constellation, men även Tudor och Rolex mfl.
Sen blir det ju en hel del pengar över i din/er budget också.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Hur ser du/ni på vitage? Där finns det ju hur mycket kul som helst. Jag tänker fråmst på Omega Seamaster och Constellation, men även Tudor och Rolex mfl.
Sen blir det ju en hel del pengar över i din/er budget också.
Jag köper gärna begagnat men inte min fru.

Hon har en Seamaster nu men vill ha lite mer förändring, hon var inne och kände på Datejusten men dom klickade tyvärr inte.
 

Txistorra

Omega
Constellantion
Lange saxonia
Calibre de Cartier, dock TT
De två senare faller på vattenskyddet, men lite inspiration kanske :)
 
Day-date då såklart!:) Daytona på en kvinna är ju Nice. Vet inte vad en patek kan slinka in på. Kanske en iwc spitfire 36mm
Tudor har ju en del fint med typ/ Claire de rosé
Annars som sagt ovan At e Nice!
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Day-date då såklart!:) Daytona på en kvinna är ju Nice. Vet inte vad en patek kan slinka in på. Kanske en iwc spitfire 36mm
Tudor har ju en del fint med typ/ Claire de rosé
Annars som sagt ovan At e Nice!
Ja en Patek nautilus hade suttit fint, tyvärr har jag inte dom kontakterna som kan skramla fram en inom budget.

Iwc spitfire är okänd för mig, får undersökas.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Min fru är på jakt efter en ny klocka och jag har letat, letat, letat men kört fast. Jag behöver hjälp med att hitta följande klocka:
34-36 mm
Vattentät 100 m
Stål, vitguld
Ljus tavla
Automat
Max 150 000kr

Inga diamanter men om så vore så diskreta sådana.
Jag vet att ett par Rolexmodeller sitter som handen i handsken här (som jag dessutom kunde lånat ibland) men dom är inte aktuella, det måste väl finnas fler alternativ? Snälla hjälp!

Chopard Happy Sport.
Faktiskt otroligt trevlig klocka när den sitter på fruns handled.


Fan, skiter ju sig med vattentätheten.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
50 m sträcker dom sig till, 37 mm med vad som känns som ganska långa luggar men hade varit en kul klocka helt klart.

Det verkar väldigt knepigt med 100m på damur.
Sedan verkar det med storleken vara väldigt beroende på modell på klockan.
Själv tycker jag att en Hublot på frun ser ok ut trots 42mm
Chopard Happy Sport så föredrar både hon och jag 30mm framför 36mm. (274893-5002)
Lite fler diamanter, men det dunkar till den storleken.
Varken jag eller frun är några ”flippers”, så det är alltid ett noga övervägande innan vi köper något oavsett om det är klockor, väskor, bilar eller andra kapitalvaror.
Så det gäller att prova sig fram. En dag fastnar man för något och är det över ursprunglig budget så gör det inte så mycket om man använder tiden som man söker och lägger undan några kronor allt eftersom.
Även jag har kollat på en massa klockor med 10atm, men inser att vi inte lär hitta något där.
Det är iofs bara en extra ”försäkring”. Att plaska runt i pool eller saltvatten känns inte som någon viktig syssla med just en dyrare klocka. Är det viktigt så får man nog köpa en klocka för sådana tillfällen.

Svårt...ja, absolut.
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Det verkar väldigt knepigt med 100m på damur.
Sedan verkar det med storleken vara väldigt beroende på modell på klockan.
Själv tycker jag att en Hublot på frun ser ok ut trots 42mm
Chopard Happy Sport så föredrar både hon och jag 30mm framför 36mm. (274893-5002)
Lite fler diamanter, men det dunkar till den storleken.
Varken jag eller frun är några ”flippers”, så det är alltid ett noga övervägande innan vi köper något oavsett om det är klockor, väskor, bilar eller andra kapitalvaror.
Så det gäller att prova sig fram. En dag fastnar man för något och är det över ursprunglig budget så gör det inte så mycket om man använder tiden som man söker och lägger undan några kronor allt eftersom.
Även jag har kollat på en massa klockor med 10atm, men inser att vi inte lär hitta något där.
Det är iofs bara en extra ”försäkring”. Att plaska runt i pool eller saltvatten känns inte som någon viktig syssla med just en dyrare klocka. Är det viktigt så får man nog köpa en klocka för sådana tillfällen.

Svårt...ja, absolut.
Vi (hon ännu mindre) flippar inte heller utan hon köper en klocka, tar den på sig och sen sitter den där tills hon köper en ny.
Den hänger mao med på semesterresor och affärsmöten och allt där emellan.

Känner själv att det finns en lucka i marknaden i det segmentet men det är väl där sportrollarna kommer in och därför dom är så stora.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vi (hon ännu mindre) flippar inte heller utan hon köper en klocka, tar den på sig och sen sitter den där tills hon köper en ny.
Den hänger mao med på semesterresor och affärsmöten och allt där emellan.

Känner själv att det finns en lucka i marknaden i det segmentet men det är väl där sportrollarna kommer in och därför dom är så stora.
Longines är duktiga på dam-ur. Finns en hel del automater. Du/ni gör precis som ni vill, men 5atm duger gott till allt en vanlig person kan utsätta en klocka för. Utbudet ökar betydligt då
 
Topp