• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Rolex Sub?

Sputniq

Panerai
Pelagos, mer anpassningsbar och följsam länk hittar du inte. Enda kriteriet som inte matchar är att den är titan, men om det är tyngden du är orolig för så är det lugna puckar - den har en vikt som känns trots allt :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Pelagos, mer anpassningsbar och följsam länk hittar du inte. Enda kriteriet som inte matchar är att den är titan, men om det är tyngden du är orolig för så är det lugna puckar - den har en vikt som känns trots allt :)
Plus stor som ett hus då; vilket inte alls rimmar med vad TS vill ha
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Kollar vi på finns kriterier finns det ingenting annat än SubC.

Släng på dig något sjukt på armen och posta klockan jorden runt. När den är tillbaka (om den kommer tillbaka) kommer du att uppskatta den så in i h*vete. Lev lite.

Ska man "leva lite" så är väl en sub inte det bästa valet.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Slår ett slag för Omega Seamaster 300 Master Co-Axial. Uppfyller nästan samtliga kriterier, har en riktigt sjyst sandwich-tavla, har enligt mig en bättre glidlock än SubC och är mycket billigare. På forumet säljs de för 30-35k och kostar inte speciellt mycket mer nya. Tycker själv de är snygga som fan, men föredrar ändå SubC. Hade en SubC, skaffade SM300, sålde den och skaffade SubC igen. Subben har helt enkelt bättre kvalitetskänsla och en Rolex är alltid en Rolex. Men om sub helt enkelt inte är ett alternativ är detta ett mycket värdigt alternativ.

Lite bilder på min. Saknar den lite, de högglanspolerade ytorna passar jäkligt bra till en sjyst bränna
2015-03-08 13.28.56-1.jpg
2015-03-08 14.37.42-1.jpg
2015-04-12 16.51.25-1.jpg
2015-07-03 14.36.04.jpg
2015-07-03 21.30.32.jpg
 

sveol

Cartier
Slår ett slag för Omega Seamaster 300 Master Co-Axial. Uppfyller nästan samtliga kriterier, har en riktigt sjyst sandwich-tavla, har enligt mig en bättre glidlock än SubC och är mycket billigare. På forumet säljs de för 30-35k och kostar inte speciellt mycket mer nya. Tycker själv de är snygga som fan, men föredrar ändå SubC. Hade en SubC, skaffade SM300, sålde den och skaffade SubC igen. Subben har helt enkelt bättre kvalitetskänsla och en Rolex är alltid en Rolex. Men om sub helt enkelt inte är ett alternativ är detta ett mycket värdigt alternativ.

Lite bilder på min. Saknar den lite, de högglanspolerade ytorna passar jäkligt bra till en sjyst bränna
2015-03-08 13.28.56-1.jpg
2015-03-08 14.37.42-1.jpg
2015-04-12 16.51.25-1.jpg
2015-07-03 14.36.04.jpg
2015-07-03 21.30.32.jpg

Har glott på denna. Men saknar datum, dealbreaker för mig. Lutar åt en SD eller kanske någon jlc eller iwc. Eller fn kanske behåller. Tror jag är en flippare At heart, aldrig nöjd. Det var bättre när man hade 4k i budget, roligare och lättare då.
 
Topp