• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Alternativ till Rolex Sub?

Mer själ! Enkelt, en Flinga eller en 1675 med många variationsmöjligheter.

EDIT: Såg att du skulle ha massa andra konstigheter också... Lycka till ;)

20151226_094128.jpg

Senast ändrad:
Tja, utav dom klockor jag har är det nog denna 2254.50 som tickar i flest krav. Den är utgången så begagnat är det som gäller. Priset stiger hela tiden med tanke på att den klassiker det är, dock ligger den långt under din budget;
image.jpeg

Annars tycker jag 3636 är ett väldigt gott alternativ till Submariner eller Sea-Dweller med tanke på koolhet/elegans;
image.jpeg

Å andra sidan så är gamla Planet Ocean, som några nämn,t en väldigt lyckad och välbalanserad klocka.

image.jpeg

Fast min Tudor Sub är ochså ett kul alternativ som sticker ut jämförbart med en Rolex;
image.jpeg

//Rozzy

Många fina tips ☺Jaeger och SD ligger nog bäst till just nu. Po 42 i titan är mycket intressant, rätt svår att hitta dock.
Eller så kör man bara vidare med suben, det är ju ingen dålig klocka.

Men fortsätt gärna tipsa, kul att se alternativen ☺

Tja, utav dom klockor jag har är det nog denna 2254.50 som tickar i flest krav. Den är utgången så begagnat är det som gäller. Priset stiger hela tiden med tanke på att den klassiker det är, dock ligger den långt under din budget;
image.jpeg

Annars tycker jag 3636 är ett väldigt gott alternativ till Submariner eller Sea-Dweller med tanke på koolhet/elegans;
image.jpeg

Å andra sidan så är gamla Planet Ocean, som några nämn,t en väldigt lyckad och välbalanserad klocka.

image.jpeg

Fast min Tudor Sub är ochså ett kul alternativ som sticker ut jämförbart med en Rolex;
image.jpeg

//Rozzy

Den där tudorn är tokfet...

Kollar vi på finns kriterier finns det ingenting annat än SubC.

Släng på dig något sjukt på armen och posta klockan jorden runt. När den är tillbaka (om den kommer tillbaka) kommer du att uppskatta den så in i h*vete. Lev lite.

Som rubriken lyder, har ni tips om alternativ till Rolex Sub? Vet inte om jag är trött på min, men kanske. Vad skall man då skaffa?

Önskemål,
Runt 40mm
Roterande vridning
Bra lume
Glidelock eller motsvarande microjustering
Skall fungera till kostym samt jeans
Datum
Armband i stål
Upp till 75k, ny eller beggad.
Lite mer "själ" än en Rolex Sub om ni förstår vad jag menar.

God fortsättning ☺
Dom önskemål som du vill ha finns redan i din klocka, men varför inte gå in på vintage....glidelock finns inte.
image.jpeg

Tillbaka
Topp