• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Andres Lokko är ute och cyklar...

DrDre

Patek
Alltid tyckt det varit nåt obehagligt med Lokko. Inte för att han inte kan klä sig, utan för att han - likt alla andra i hans generation mediemänniskor tar sig själva på så innåthelvete stort allvar. Får samma vibb av typ Henrik Schyffert också. Ett enormt jävla ego typ.

Jag har aldrig träffat honom, så man ska inte säga för mycket, men det han skriver, och/eller sättet han skriver på, är ofta väldigt väldigt pretentiöst och självcentrerat. Man brukar ju säga att man ska skriva för läsaren, men när det kommer till AL känns det som att skrivandet snarare är ett sätt att framhäva sig själv.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lokko är totalt ute och cyklar. Han är duktig på musik och modshistoria/kultur. Hur skall man kunna ta mannen på allvar nä det gäller stiltips när Andres gör allt för att likna idolen Paul Weller och avgudar och köper allt bara det står "Supreme" på etiketten.
 

Bruset

Panerai
Han raljerar såklart. I övrigt tycker jag att det är uppfriskande tankar han har. Rådande stilregler är ju rätt trista. Våga!! (Jag vågar inte..)
 

UNO

Panerai
...eller så är han en hård OWG-förespråkare. Vilketsom, är han alltså ute och cyklar ;)

http://www.kingmagazine.se/artiklar/lasning/20121109/market-ar-inte-allt

"Men glasögon är precis som armbandsur och sexpartners. Du får verkligen bara ha en i taget. Man kan inte ens spara på dem i en liten låda i garderoben (i synnerhet inte sexpartners, om de nu inte råkar gå i gång på just detta). Det absolut värsta man kan göra är att byta ibland för att matcha olika outfits (än en gång så gäller detta även sexpartners). Att matcha klockarmband med - till exempel - skor är en modestyggelse som nästan saknar motstycke. Likadant är det med glasögon. Män får bara ha tillgång till ett par. Det är en regel som ej låter sig tummas på."
Livar upp en gammal alltid aktuell tråd på temat OWG, klart att AL har rätt !
Han har samma kompromisslösa inställning till
klockor
herrparfym
glasögon
sexpartners
Jag lägger till fordon till listan, en sportbil kort sagt.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Lokko är väl killen som blir helt till sig av ett Supreme släpp, han och alla 14-åriga Skate-kids
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Lokko är totalt ute och cyklar. Han är duktig på musik och modshistoria/kultur. Hur skall man kunna ta mannen på allvar nä det gäller stiltips när Andres gör allt för att likna idolen Paul Weller och avgudar och köper allt bara det står "Supreme" på etiketten.
Finns iofs sämre mode- och musikförebilder än Paul Weller #thisisthemodernworld:)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Absolut. Jag gillar Wellers musik. Började egentligen lyssna bakifrån, älskar hans första soloplattor och arbetade mig bakåt, Style Council till The Jam
Jag körde tvärtom, Jam först och sen SC men rätt lite solo. Hade turen att se SC när det begav sig, typ -87 i Lowestoft. Men för att återknyta; Lokko må vara hur PW-influerad han vill men he aint the real deal. Och så får vi heller inte glömma att PW föll för modet med polotröja och halskedja utanpå kragen. Say No More!
 

sir alex

Panerai
Lokko är väl lika relevant som Hasse & Tage nuförtiden. Ett kul tidsdokument från 90-talet och numera en vanlig fotsoldat i den döende PK-eran.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Lokko är väl killen som blir helt till sig av ett Supreme släpp, han och alla 14-åriga Skate-kids

Till hans försvar har han följt Supreme sen starten. Inte som jag som är ett relativt sent fan. Skulle gärna lägga vantarna på en Supreme-submariner....


I övrigt är Lokko rätt tröttsam - det kan jag hålla med om.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till hans försvar har han följt Supreme sen starten. Inte som jag som är ett relativt sent fan. Skulle gärna lägga vantarna på en Supreme-submariner....


I övrigt är Lokko rätt tröttsam - det kan jag hålla med om.
"Sedan starten", hehe. Är ju ett rätt nytt märke som fick fart i kölvattnet av Kaws mm tack vare lite samarbeten och exponering av lättklädda tjejer.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Att matcha in i absurdum är ungefär lika cool som att träna för att bli snygg. Det är aldrig cool att behöva anstränga sig för att vara snygg, jag säger inte att det är fel eller att reslutatet blir fel men cool är det inte.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Att matcha in i absurdum är ungefär lika cool som att träna för att bli snygg. Det är aldrig cool att behöva anstränga sig för att vara snygg, jag säger inte att det är fel eller att reslutatet blir fel men cool är det inte.
Jag skulle väl säga att det ger ett lite nervöst intryck att ubermatcha. Coolt är mismatch såklart.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
"Sedan starten", hehe. Är ju ett rätt nytt märke som fick fart i kölvattnet av Kaws mm tack vare lite samarbeten och exponering av lättklädda tjejer.

Ja rätt nytt. Grundades väl 1994 om jag inte minns fel. Men jag kan ingen minnas att man sålt genom lättklädda kvinnor? Snarare genom samarbeten (tex bildmässigt via Terry Richardson och en galen rad av andra varumärken). Är du säker på det där?


En snabb googling säger mig att Lokko iaf följt det sen 2000 (men gissar att han varit med innan dess också...).

Oavsett rätt länge att följa ett märke.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja rätt nytt. Grundades väl 1994 om jag inte minns fel. Men jag kan ingen minnas att man sålt genom lättklädda kvinnor? Snarare genom samarbeten (tex bildmässigt via Terry Richardson och en galen rad av andra varumärken). Är du säker på det där?


En snabb googling säger mig att Lokko iaf följt det sen 2000 (men gissar att han varit med innan dess också...).

Oavsett rätt länge att följa ett märke.
https://modxchange.wordpress.com/tag/supreme/
Jag behöver väl inte skriva en uppsats om detta här men KAWS och Supreme försöker rida på den japanska vågen av BAPE mm. Det är ingen slump att Supreme, KAWS mm dök upp lagom till att hypen av exempelvis Bape var som störst och alla butiker i Japan, Hong Kong mm länsades på varor och därefter såldes dyrare direkt i andra butiker.

Supreme är varken nytt eller fräscht, det är bara tråkigt.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
https://modxchange.wordpress.com/tag/supreme/
Jag behöver väl inte skriva en uppsats om detta här men KAWS och Supreme försöker rida på den japanska vågen av BAPE mm. Det är ingen slump att Supreme, KAWS mm dök upp lagom till att hypen av exempelvis Bape var som störst och alla butiker i Japan, Hong Kong mm länsades på varor och därefter såldes dyrare direkt i andra butiker.

Supreme är varken nytt eller fräscht, det är bara tråkigt.

Det kan man absolut tycka, jag håller dock inte riktigt med. Men det är ju lite det fina i kråksången - att smaken är som... Med det sagt, om du har andra (roligare) varumärken på lager - så tar jag gärna tips. :)
 
Svarta skor-svart bälte-svart klockarmband
Bruna skor-brunt bälte- brunt klockarmband
Undantag: länk går till allt men man ska inte blanda guld och silver (two tone undantaget)
Mina regler, skiter i alla andra.
 
Topp