• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anmälan: Vintage-gtg 4/5!

Fadershan

Patek
Dessutom så måste vi har lite mer tid till att titta på allas gobitar. Kanske fick kolla på en tiondel av klockorna förra gtg:n. Gärna en timme eller så innan maten kommer in.
Yes den reflektionen gjorde vi oxå och det är justerat för detta denna gång. Tiderna för lokalen/rummet är än mer generösa och platserna lite färre för att hinna med alla sköna klockor och ägare! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vilket år var det nu GF köptes av Rolex, har glömt bort ;)
1998

https://www.hodinkee.com/articles/gay-freres-much-more-than-a-simple-manufacturer-of-watch-bracelets

Screenshot_20190409_210219_com.android.chrome.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Kommer bli kanonkul, och om det finns intresse så hjälper jag gärna till att trissa auktionerna och berätta små anekdoter om klockorna. ;)
Kan du införa en tidsgräns på anekdoterna till fem minuter? Åtminstone på artiklar med ett värde under 20kr.
@eriksson850 ägde @Gummo den gången, man såg live hur den gamla generationen motvilligt fick lämna över stafettpinnen.
Ja det var inte lätt att sitta bredvid och skåda...
 

St Maxime

KS Explorers Club
Finns plats kvar? Vaskade skolresan.
Ok, måste fråga då jag är både imponerad och nyfiken samt befinner mig i liknande situation: Hur f-n lyckades du med detta?

Var det:
1. Sanningen - dvs Pappa vill mkt hellre titta på klockor än vara med på din resa?
2. Modifierad version av sanningen: Pappa har dessvärre dubbelbokat sig denna dag och måste tyvärr fullfölja det andra åtagandet hur mkt det än smärtar att missa din resa?
3. Ngt helt annat som du nu tänker dela med dig av så att man har facit till en annan gång:)?
 
Senast ändrad:

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Ok, måste fråga då jag är både imponerad och nyfiken samt befinner mig i liknande situation: Hur f-n lyckades du med detta?

Var det:
1. Sanningen - dvs Pappa vill mkt hellre titta på klockor än vara med på din resa?
2. Modifierad version av sanningen: Pappa har dessvärre dubbelbokat sig denna dag och måste tyvärr fullfölja det andra åtagandet hur mkt det än smärtar att missa din resa?
3. Ngt helt annat som du nu tänker dela med dig av så att man har facit till en annan gång:)?
:) Jag försökte bara spela tuff innan. Sanningen är den att barnet vaskade mig. När jag frågade 13-åringen om hon bestämt sig för om jag fick följa med på klassresan (som jag anmält mig till som frivillig) eller inte så ville hon fortfarande inte svara, men när jag sa att det var en klockfest samma helg så sa hon diplomatiskt att jag nog skulle ha mycket roligare på den än på resan. Och hon skulle slippa ha sin gamle farsa med när hon hängde med sina kompisar (fast det sa hon inte).
 
Topp