• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anonyma flippare

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hej, jag heter Eric och jag är en anonym flippare.

Jag kan inte känna mig helt nöjd med en nyinköpt klocka i mer än 4-5 månader. Även om jag tycker att klockorna sitter fint och dom är vackra som fan så är det något som börjar klia, jag börjar leta efter nya objekt och ett tillfälle att flippa. Jag vill inte samla på mig för många klockor och jag är inte heller stenrik så att bara köpa nytt utan att sälja är inte min melodi.

Har jag några anonyma flippar-bröder/systrar där ute? Eller har ni era klockor år ut och år in?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
4-5 månader?!
Vet vissa här på forumet som har spannet lite mer 4-5 dagar ;)
@yonsson känns som han har framtida potential att bli en storflippare!

Tror jag flippat 5 klockor på lika många år. Jag kan inte räknas som en AF.
Jaså det säger du... :)
Jag är rätt lugn tycker jag. Jag hade bra flyt i vintras/våras men nu har det stabiliserat sig igen.

Har oftast (som idag) något billigt på ingång men det tycker jag inte räknas. Det är mest på skämt liksom. :)

Edit: Det landar två nya klockor idag eller imorgon, men som sagt; de räknas inte.
 
Senast ändrad:

ottwon

Omega
Tidigare flippare... Sedan jag köpte SD16600 har beteendet och suget efter annat avtagit men vet inte om man kan säga sig vara friskförklarad redan efter drygt 4 mån?
 
  • Like
Reactions: JLW

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jaså det säger du... :)
Jag är rätt lugn tycker jag. Jag hade bra flyt i vintras/våras men nu har det stabiliserat sig igen.

Har oftast (som idag) något billigt på ingång men det tycker jag inte räknas. Det är mest på skämt liksom. :)

Edit: Det landar två nya klockor idag eller imorgon, men som sagt; de räknas inte.
Precis, dom billiga räknas inte! :angel:
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Önskar ibland att jag kunde flippa lite mer då man ju kunde få testa lite fler klockor men är fullkomligt omöjligt att göra sig av med något man en gång köpt och verkligen sparat till och velat ha.
Näe, känner inte igen den känslan. Älskar klockor men jag fäster mig inte så vid bara en.
Eller jo, dom fina "billigare" uren, som man känner att det inte ens är värt att sälja typ, dom stannar ju. Och dom älskar man.
Fast en flip är alltid en flip.. :bag:

Jag kanske är förstörd.
 

Greven

Audemars
Känner igen din beskrivning av symptom. Jag letar alltid efter en anledning att dels sälja, dels att köpa. Lägger fram goda argument för mig själv och anser att jag har bra analys varför några klockor måste lämna, och nya måste införskaffas. Lindrar abstinens med inköp av inte så dyra klockor under tiden det samlas till dyrare investeringar. Dröjer nog ett tag innan jag drabbas av OWG-symtom. :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag köper och säljer regelbundet. Försöker testa allt jag vill testa inom en rimlig budget. Ej klockor över 40k begagnat pris än så länge. Sen så när något inte känns helt hundra flippas det för att testa något annat. Det som verkligen gillas stannar tillsvidare. Bor fortfarande hemma så klockorna är mina sparkonton så någon dag måste de avyttras oavsett men tills dess så hoppas jag att jag hunnit testa det mesta så man vet vad det är man ska köpa sen igen efter man köpt bostad och kommit på fötter. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag ska göra ett seriöst försök att hålla mig ifrån fler säljesannonser, det är inte bra för hälsan (på riktigt). Nu ska jag ta ut min första Rolex hos AD och i takt med tiden utöka min samling. Tre klockor tror jag är en bra siffra.

Vardagsklocka (nr 1 givetvis) - Beater - Dressklocka
 

egbert

Panerai
Jaså det säger du... :)
Jag är rätt lugn tycker jag. Jag hade bra flyt i vintras/våras men nu har det stabiliserat sig igen.

Har oftast (som idag) något billigt på ingång men det tycker jag inte räknas. Det är mest på skämt liksom. :)

Edit: Det landar två nya klockor idag eller imorgon, men som sagt; de räknas inte.
Förnekelse är ett av de första tydliga tecknen på missbruk.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Sen finns det ju olika typer av flippare. Jag flippar klockor endast för att jag tycker det är kul att prova nytt. Har ofta alldeles för kort tålamod och säljer hellre snabbt och förlorar en slant än att få tillbaka vad jag själv betalat. Andra flippar för att det finns pengar att tjäna och kör endast på "säkra kort" för att inte riskera att förlora deg. Mitt intresse för att prova nya klockor är vad som driver mig. Jag vet t.ex. att jag kommer göra en dålig deal redan innan jag budar hem en Tag Heuer men känner att det är lite skitsamma eftersom jag inte är intresserad av tjäna pengar.

Eller så är jag bara en dålig affärsman helt enkelt :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Sen finns det ju olika typer av flippare. Jag flippar klockor endast för att jag tycker det är kul att prova nytt. Har ofta alldeles för kort tålamod och säljer hellre snabbt och förlorar en slant än att få tillbaka vad jag själv betalat. Andra flippar för att det finns pengar att tjäna och kör endast på "säkra kort" för att inte riskera att förlora deg. Mitt intresse för att prova nya klockor är vad som driver mig. Jag vet t.ex. att jag kommer göra en dålig deal redan innan jag budar hem en Tag Heuer men känner att det är lite skitsamma eftersom jag inte är intresserad av tjäna pengar.

Eller så är jag bara en dålig affärsman helt enkelt :D
Härmed utnämner jag dig till dagens navelskådare :cool:
 
Topp