• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antal ur på resa.

Veratio

Cartier
Beror, som någon tidigare skrev, på rån- och stöldrisken (även från hotellrum som bara har crappy in-house-safes). Men alltid minst två. En 1000-metrare och en G-shock. Det är perfekt åt mig! Men försöker lägga mig på under/runt 5.000 kr nivån - om det inte är en weekend på något trevligt ställe. Då kan man ta en dyrare klocka med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror, som någon tidigare skrev, på rån- och stöldrisken (även från hotellrum som bara har crappy in-house-safes). Men alltid minst två. En 1000-metrare och en G-shock. Det är perfekt åt mig! Men försöker lägga mig på under/runt 5.000 kr nivån - om det inte är en weekend på något trevligt ställe. Då kan man ta en dyrare klocka med.
Definiera gärna crappy in house safe. :)
 

audotcom

Panerai
Beror helt på hur länge jag är borta. Men oftast en på armen och två i rullen:) brukar räcka. Helst lite fler band för variation om det skulle kännas lockande.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beror lite på resa men i princip alltid gäller en dyrare eller flera billigare. Känns inte asbra att lämna en klocka för en stor summa pengar på hotellrummet.
 

jandan

Panerai
Ett ur, som sitter på armen. Jag är så dj-vla lat så jag orkar inte släpa på fler. Vilket osökt för tankarna till att man borde nog besöka gymmet lite oftare.
 

soderlund

Cartier
Jag kör nog också bara en klocka. Beroende på vart jag reser, så väljer jag en "billigare" klocka, lite även därför jag skaffade denna (se bild), gör inte så mycket om man skulle bli bestulen på den...
IMG_6753.JPG
 

Jonaz

Rolex
Oftast en, som sitter på armen. Som andra tidigare har nämnt, det känns fel att lämna dyra godbitar på hotellet.
 

paradis

Audemars
En bara Rolex räcker långt .Har man flera kanske dyra , då ska dom in i safebox, ock där kan många komma in. Så en blir bra.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Att man har Safety-box på sitt rum utgår jag nästan från, hade jag ej haft det på vald destination hade jag inte tagit med fler än en, samt en med multifunktioner för mindre stålar.
 
Topp