• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antal ur på resa.

K-S

Rolex
2-Faktor
Den viktiga rese-frågan! Hur många ur reser ni med? Finns det något ur ni undviker att ta med er? Om man planerar att handla ett skippar ni då att ha med ett annat?

Låt höra!
 

Klockgrabben

Breitling
Man reser väl med ett antar jag, det är det jag har sett hos vänner/familj osv. Om man köper ett utomlands så har man helt enkelt två med sig hem, vill ju inte gå runt på stan "naken" direkt...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Allt som oftast två stycken. Den ena är alltid min Seiko SKX009 till vilken jag har med mig ett gäng olika band för variation.
 
Alltid samma klocka på resa och det är min Apeks dykare, funderar på att börja gravera in landskoderna för varje land den varit i .... Kan ju bli lite kul med åren?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Brukar köra på 3, beror helt på vart man ska och vad man ska göra på resan. Så man kan säga att valet varierar beroende på packningen. Men offtast blire: beater, dress och vardag
 
  • Like
Reactions: K-S

Taxman

Rolex
2-Faktor
Oftast ett men det händer att det blir fler. Dock tycker jag att subben passar till nästan allt så då räcker det med den. :)
 
  • Like
Reactions: K-S

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
3 st i en läderrulle från Cheepo, en G-Shock löst i handbagaget (alltid kul att kunna ta temp, höjd eller kompasskurs) samt en på armen. No more no less :)
 
  • Like
Reactions: K-S

månljus

Panerai
Brukar ta med 2 eller 3 klockor. Gillar att kunna välja även om det bara är en kortare resa. Har dock inte fixat någon bra reseförvaring än, måste lösa det.
 
  • Like
Reactions: K-S

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Lite beroende på typ av resa. Brukar ta med mig tre varav en beater på nato som fungerar på stranden och liknade. Oftast inget jätte dyrt om det är semester men är det jobbresa så fungerar i stort allt men brukar då ha med minst en dressad.
 
  • Like
Reactions: K-S

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Om jag inte har planerat köpa något nytt så är denna Casio min resekompanjon.

image.jpg
 
Topp