Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör med en liknande, klassisk filofax , personal size i samma färg som på bild.Kort sagt, använder du Filofax ?
Lite nördigt idag, jättecoolt 1997 men skönt med integritet.
Det kan vi inte och vinsten är att det begränsar andra..
Helt ärligt så skiljer jag på jobb och fritid men nej, jag gillar inte att kollegor bokar in möten utan att fundera lite betr förutsättningarna.
Målet är att släppa Outlook för gott, en riktig stressfaktor.
Värre än tom mail är när företag tillåter och tom uppmuntrar( i ) ytterligare digitala kanaler för kommunikation typ Teams, försök reda upp affärer som drivits på det sättet så tittar jag på.Ja, epostandet har tagit sig rent bibliska proportioner.
Efter senaste semestern hade jag 640 meddelande i inboxen. Detta trots autosvar påslaget.
Av dessa 640, var kanske ett 30-tal av hyfsad relevans. 10-15 kanske jag t o m besvarade.
Resten var bara brus. En majoritet var vidarbefodrade meddelande för kännedom. Skickade av fega medarbetare som vill hålla ryggen fri.
Värre än tom mail är när företag tillåter och tom uppmuntrar( i ) ytterligare digitala kanaler för kommunikation typ Teams, försök reda upp affärer som drivits på det sättet så tittar jag på.
Jag har haft förmånen att arbeta i en analog tid på det sätt som den branschen är tänkt att fungera. Därefter har sedvänjor, vanor och beteenden förändrats under framför allt de senaste 25 åren utan att reglerna förändrats, min räddning har varit att jag till skillnad från senare tillkomna kollegor fått lära mig och förstå bakgrunden till branschens regler även om man inte gör likadant idag, lite på samma sätt är det med kommunikation, mail betyder ju brev men hur mailkjedjorna slingrar sig fram med kännedomskopior tillagda och borttagna efter eget tycke har jag svårt att acceptera.
Vill man en dag effektivisera tjänstesamhället är det inte svårt för det är mestadels fluff.
Drömmen![…]
Målet är att släppa Outlook för gott, en riktig stressfaktor.
Roterfaden låter intressant. Tack för tips!Bor du i Japan eller?
Kalender blir digitalt, men har alltid min anteckningsbok till hands. Körde med Filofax för länge sedan, numera en Roterfaden Taschenbegleiter.
Drömmen!
/B
Som verksam inom verksamhetsstyrning och digitalisering låter det tyvärr bekant. Ofta är ju grundorsaken brister i organisationen och ledarskapet. Bra exempel är ju hur folk de senaste 20 åren använder mail som en chatt.Det digitala bruset är av magnitud. Jag har jobbat ca 30 år inom IT. Bra så långt, men det har gått dithän att alla onödiga möten och epostande, teamlarv osv har gjort det svårt att arbeta.
Skulle det inte vara tvärtom?
Nej, det har gjort en rad "medarbetare" osäkra, vilket resulterar i att ett möte föreslås för den mest banala fråga.
Jag, och min kollega, som också jobbar med utveckling, planering och kundförfrågningar drar en suck av lättnad när de andra går hem.
Vi brukar säga att "nu börjar vi jobba", och det gör vi. På ett par timmar gör vi mer än vad mötesslavarna åstadkommer på en månad.
Hatar onödiga möten och trams. Detta har gjort att inkompetent ordsmörja förpestar arbetsplatsen.
Ja, Filofax var/är bra. IT är för att utveckla tillsammans inom olika tidzoner och tillgodogöra sig relevant forskning. Inte för att sammankalla "hittepåmöte online" och låtsas att det är arbete.