• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP RO 14790 vs PP 3800

DrDre

Patek
Jag tror både den AP och PP som det pratats om i tråden går relativt bra under radarn. De är i stål och inte lika välkända bland icke klockintresserade som exempelvis Rolex eller Omega.
Jag har använt min 3800 i stål ganska så mycket och vist har man fått några kommentarer eller att några tittat på den men har bara vart positiva kommentarer.

Kan det vara så att den som känner igen en PP på några meters håll själv är klocktokig och därmed uppskattar vad man bär och av nyfikenhet gärna frågar något?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Alla verkar ganska överens om att Patek lirar i "en egen liga". Är jag ensam om att tycka att 15202 bräcker PP5711?

Smakfråga. Jag föredrar 5711 för att jag föredrar PP över AP.
AP gör massa klockor för nyrika ryssar och araber och PP håller på sina traditioner. Varenda gangster i hela Stockholm kör AP medan jag hittills inte sett en enda i PP (de flyger väl för mkt under radarn). Med det sagt är 15202 en av de finaste klockor jag sett.
 
Topp