Genta
Silver
Haft den i sju år. Mkt nöjd. Numera mitt äldsta inköp o inga planer på att byta denNice! Haft den länge? Nöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haft den i sju år. Mkt nöjd. Numera mitt äldsta inköp o inga planer på att byta denNice! Haft den länge? Nöjd?
Kul med keepers!Haft den i sju år. Mkt nöjd. Numera mitt äldsta inköp o inga planer på att byta den
Fet! Vart provade du den?Bumpar med en Skeleton 15305 från i höstas
![]()
Fet! Vart provade du den?
Inte alls min cup of tea. Men 15305 verkar riktigt fetEn goding till
![]()
Inte alls min cup of tea. Men 15305 verkar riktigt fet
Vad listar den då?Skeletonen är sinnessjukt nice.
Luxury watches har en uppe på chrono för 325'. Bara för dig att slå till, du förtjänar det![]()
Det är rätt snurrigt det där med referenser på RO, det finns en det så att säga. Är det 36mm du letar efter?Någon som kan förklara skillnaderna mellan Royal oak 4100 (35mm) och 14790 (36mm)? 4100 är som jag förstått det en mindre variant av 5402?
Är 4100 på samma nivå som 14790 eller rankas den lägre så att säga?
Är på jakt efter en Royal Oak och skulle därför vara intressant att ha koll på skillnaderna.
Inte en susningVad listar den då?
Tack för svar, minst sagt snurrigt haha.Det är rätt snurrigt det där med referenser på RO, det finns en det så att säga. Är det 36mm du letar efter?
ROYAL OAK 36mm
Date 4100
Date 4153
Date 14486
Date 14790
Date 14800
Date 14813
Date 14891
Date 15000
Date 56023
Date 56077
Date 56080
Date 56082
Då finns det några referenser
14790 är en relativt ny referens. Finns även med två olika tavlor. Vet ej vilket är dom bytte tavla, men enligt mig är den gamla snyggast. Dvs. den med längre index.
Läs på så mycket som möjligt och köp helst en nyservad. Det är ren tombola vad en service kan gå på.
Lycka till
Har tyvärr dålig koll på prisläget. Råder ju dagspris på det mesta nuförtiden. Finns andra hör som har mycket bättre koll på sånt än migTack för svar, minst sagt snurrigt haha.
Precis 36mm verkar vara optimalt för mig med lite smalare handleder. Som jag förstått det är dock 4100 35mm? De jag sett på chrono har haft den infon iallafall.
Helst vill jag ha en gammal 14790 med de långa index, tror de bytte tavla från 2003 eller 2004.
De flesta 14790 ligger runt 70k, borde väl vara rimligt för ett skapligt ex?
Vad är det som kommer presenteras?
Vad är det som kommer presenteras?
Haha! Antiklimax ifall klockan slår om till 1:a marsVi kommer antagligen att få bevittna det historiska i att se en perpetual kalender slå om till 29 februari![]()
Vi kommer antagligen att få bevittna det historiska i att se en perpetual kalender slå om till 29 februari![]()
Grymt, tack för tipset, läge för uppesittarkväll!
Du har i princip alla rätt. Var även nån modell kort mellan dessa, kan heta 14700? Största skillnaden till 14790 var boettlock, plus 1mm extra då. Tror det är olika verk också, men kan inte detaljerna.Någon som kan förklara skillnaderna mellan Royal oak 4100 (35mm) och 14790 (36mm)? 4100 är som jag förstått det en mindre variant av 5402?
Är 4100 på samma nivå som 14790 eller rankas den lägre så att säga?
Är på jakt efter en Royal Oak och skulle därför vara intressant att ha koll på skillnaderna.
Nervpirrande!Vi kommer antagligen att få bevittna det historiska i att se en perpetual kalender slå om till 29 februari![]()
Tack för dina inputs! Svårt att bedöma skicket via några bilder känns det som, antar att man får köpa säljaren som det heter eller helt enkelt räkna med en service asap.... Tråkigt att behöva skicka iväg klockan så fort man får den bara.Du har i princip alla rätt. Var även nån modell kort mellan dessa, kan heta 14700? Största skillnaden till 14790 var boettlock, plus 1mm extra då. Tror det är olika verk också, men kan inte detaljerna.
4100 lite billigare. Dock lurigt då många säljare försöker kränga dem som 14790.
Jag hade valt vilken som. Skick viktigast.
Den äldre taveltypen är överlägset snyggare.
Alla ref finns på http://royaloakclub.com/
Skulle rekommendera dig att spara lite till och köpa en 15300. De sitter perfekt på de flesta handlederna pga storleken och är något tjockare än 14790 så passa imo bättre till tisha. Du kan hitta en schysst strax över 100 strecket men det kommer vara värt det och kan nästan garantera att du inte kommer förlora pengar på affären.Tack för svar, minst sagt snurrigt haha.
Precis 36mm verkar vara optimalt för mig med lite smalare handleder. Som jag förstått det är dock 4100 35mm? De jag sett på chrono har haft den infon iallafall.
Helst vill jag ha en gammal 14790 med de långa index, tror de bytte tavla från 2003 eller 2004.
De flesta 14790 ligger runt 70k, borde väl vara rimligt för ett skapligt ex?
Posta bilder här så får du nog bra hjälp. Alltid lurigt med verket. Har inga direkta tips där förutom att prioritera en med servicepapper från AP. Kan vara värt några tusen extra.Tack för dina inputs! Svårt att bedöma skicket via några bilder känns det som, antar att man får köpa säljaren som det heter eller helt enkelt räkna med en service asap.... Tråkigt att behöva skicka iväg klockan så fort man får den bara.
Tänkte på det med perpetual kalender, om man inte använder klockan ett tag och den stannar så man måste ställa om klockan. Men råkar då dra fram datumet för långt med en dag typ. Är det inte sjukt jobbigt att ställa in den perfekt så att skott år kommer rätt ?Vi kommer antagligen att få bevittna det historiska i att se en perpetual kalender slå om till 29 februari![]()
Bara att låta den ligga en dagTänkte på det med perpetual kalender, om man inte använder klockan ett tag och den stannar så man måste ställa om klockan. Men råkar då dra fram datumet för långt med en dag typ. Är det inte sjukt jobbigt att ställa in den perfekt så att skott år kommer rätt ?![]()
Haha skön lösning, det kunde inte min trötta hjärna räkna utBara att låta den ligga en dag![]()
Verkligen
Själv har man inget val.
Har suttit 4 timmar på SÖS akuten och ännu ingen läkare i sikte..
(Inget att oroa sig för, inget allvarligt)
Trist, hoppas det löste sig?