Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vi har byxor gjorda för mÀn, dessa har tillrÀckliga fickor. Kostymbyxor Àr sÄdÀr men dÄ har man ju kavajinnerfickaNÀr vi ÀndÄ diskutera nya X. Hur tÀnker ni som köper Xs Max? Har ni oerhört djupa jeansfickor eller gÄr ni runt med en liten vÀska som mÄnga tjejer gör med sina mobiler inuti?
Jag tycker att min X Àr i det största laget och ser Max-modellen (som "Plus"-modellerna tidigare) som en iPad-kompromiss snarare. Upplys mig gÀrna med era erfarenheter!
Uppfattat.Vi har byxor gjorda för mÀn, dessa har tillrÀckliga fickor.
Jag tÀnker sÄhÀr: iPhone 7 & 8 plus grym skÀrm Ä visst en stor mobil. iPhone x riktigt bra lur men vad saknar jag ? Jo större skÀrm ....NÀr vi ÀndÄ diskutera nya X. Hur tÀnker ni som köper Xs Max? Har ni oerhört djupa jeansfickor eller gÄr ni runt med en liten vÀska som mÄnga tjejer gör med sina mobiler inuti?
Jag tycker att min X Àr i det största laget och ser Max-modellen (som "Plus"-modellerna tidigare) som en iPad-kompromiss snarare. Upplys mig gÀrna med era erfarenheter!
Nej men jag Àr helt allvarlig, jag har allsköns olika byxor frÄn mjukisbyxor till smokingbyxor och hade aldrig problem med iPhone Plus. Det Àr en mÀrkligt Äterkommande frÄga. Jag vet dock att min sambo inte fÄr plats med Plus i sina byxor.Uppfattat.
Stretchjeans Àr hemligheten , de va lÀngesen folk gick omkring i stentvÀttade stenhÄrda jeans utan mjukningsmedelNej men jag Àr helt allvarlig, jag har allsköns olika byxor frÄn mjukisbyxor till smokingbyxor och hade aldrig problem med iPhone Plus. Det Àr en mÀrkligt Äterkommande frÄga. Jag vet dock att min sambo inte fÄr plats med Plus i sina byxor.
Ja, visst finns det fanboys till allt, till och med klockor.... Men. Anekdot frÄn verkligheten: i min sons klass (han Àr 8 Är) gÄr det drygt 20 barn. Drygt hÀlften kommer frÄn rimligt vÀlbestÀllda villaomrÄden dÀr förÀldrarna typiskt sett har jobb, tjÀnstemannayrken och bilar av nyare ÄrgÄng. Andra knappa hÀlften kommer frÄn stadsdelens hyresrÀttsomrÄde, dÀr typfamiljen bestÄr av ensamstÄende mamma med lÄglöneyrke.
Min son uppfattar givetvis och som tur Àr inte dessa skillnader - dÀremot har vi haft lÄnga diskussioner om varför Justin, Paradise och Noel har fÄtt (nya) iPhones, medan Erik, Oskar och Olivia inte fÄtt detta av sina förÀldrar. Gissa vilka ungar som bor i vilka omrÄde.
Inte mÄnga rÀtt i det inlÀgget. Det Àr ju Apple som tvingats erkÀnna att dom sölar ner sina telefoner medvetet. imessage fyller vÀl ingen vettig funktion sedan mess Àr gratis.Bixby, Knox, telefonen full av annan skit, allmÀnt kÀnt i branschen att Samsungs telefoner sölar ned mÀrkbart med tiden, helt meningslöst edgeglas, sÀkerhetsbrister, lÄngsamma uppdateringar. Om man vill ha Android finns det ju Pixel mm. som kan leverera en produkt nÀrmare iPhone. Hade pixel 2 XL exempelvis som utöver kass skÀrm var en fantastisk telefon. Bytte dock tillbaka till iPhone för att jag tyckte att avsaknaden av iMessage var för stor :/
Ni som gnÀller pÄ priset Àr för unga och bortskÀmda med billig lÄgprisskit. NÀr Ericsson Hotline kom kostade den 30000kr men sÄ var den ocksÄ oÀndligt mycket coolare Àn en iPhone.
![]()
Har man bÄde MacBook och iPhone Àr ju iMessage guld vÀrt!Inte mÄnga rÀtt i det inlÀgget. Det Àr ju Apple som tvingats erkÀnna att dom sölar ner sina telefoner medvetet. imessage fyller vÀl ingen vettig funktion sedan mess Àr gratis.
Jag köper allt kontant numera. Boende undantaget. Det blir ju totalt sett billigast och man hÄller de fasta kostnaderna nere.Finns det folk som köper en telefon kontant direkt vid utlÀmning numera dÄ?
De flesta kör vÀl ett 24 mÄnaders abonnemang?
Man brukar fÄ lite rabatt dÄ ocksÄLandar vÀl pÄ en 700-800 kr/mÄnaden dÄ.
TyvÀrr, till alla kreditföretags glÀdje, sÄ kommer 95% tycka att de har rÄd med 833:-/mÄn i 24 mÄnader men att 20 000:- för en telefon Àr helt galet!
SjÀlv kör jag telefonen genom jobbet. FÄr vÀlja helt fritt, sÄ kommer troligen köra en XS MAX 256GB inom kort. Min 7:a har gjort sitt![]()
Jag köper allt kontant numera. Boende undantaget. Det blir ju totalt sett billigast och man hÄller de fasta kostnaderna nere.
Fast ligger inte de nyare Samsung telefonerna pÄ ungefÀr samma pris?Min smÀrtgrÀns nÄddes nÀr iPhone X slÀpptes! Tycker det Àr helt orimligt att en telefon kostar nÀstan 20000 kr. För sÄ mycket bÀttre Àr inte iPhone jÀmfört med exempelvis Samsung osv!
Var tvungen att kolla upp Samsungs priser för sÀkerhets skull! 13490 kr kostar den dyraste Samsungen " https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-note-9-dual-sim-512-gb-blue-1310474.html " . SÄ det skiljer ÀndÄ ett par tusen mellan Samsung och Apple.Fast ligger inte de nyare Samsung telefonerna pÄ ungefÀr samma pris?
Finns det folk som köper en telefon kontant direkt vid utlÀmning numera dÄ?
...
SjÀlv kör jag telefonen genom jobbet
Precis, eller Google Maps för min del. Ăr mycket mer taggad pĂ„ iOS12 Ă€n pĂ„ dom nya modellerna.BĂ€sta nyheten Ă€r Ă€ndĂ„ nya IOS 12......nu kan man Ă€ntligen köra waze via carplay........via min SE.....seger.....
Finns det folk som köper en telefon kontant direkt vid utlÀmning numera dÄ?
Man brukar fÄ lite rabatt dÄ ocksÄLandar vÀl pÄ en 700-800 kr/mÄnaden dÄ.
TyvÀrr, till alla kreditföretags glÀdje, sÄ kommer 95% tycka att de har rÄd med 833:-/mÄn i 24 mÄnader men att 20 000:- för en telefon Àr helt galet!
SjÀlv kör jag telefonen genom jobbet. FÄr vÀlja helt fritt, sÄ kommer troligen köra en XS MAX 256GB inom kort. Min 7:a har gjort sitt![]()
Inte mÄnga rÀtt i det inlÀgget. Det Àr ju Apple som tvingats erkÀnna att dom sölar ner sina telefoner medvetet. imessage fyller vÀl ingen vettig funktion sedan mess Àr gratis.
Du kan ju synca Googles sms app med datorn och köra via datorn. NÄgot annat jag missar? Annars Àr det vÀl bara krypteringen som man missar och det Àr ju en ganska stor sakInga rÀtt i det hÀr inlÀgget.
Apple sölar inte ner telefoner medvetet utöver att minska strömförbrukningen för att handskas med ett gammalt batteri. Bra kompromiss för att slippa att telefonen stÀnger av sig. Nytt batteri Àr sÄ gott som gratis. Sluta trolla.
Det finns massvis med fördelar med iMessage, synkad online-backup av meddelanden till mÄnga olika enheter, kryptering hela vÀgen och iMessage-app:ar, för att nÀmna nÄgra.
Kan du göra med Google sms app ocksÄHar man bÄde MacBook och iPhone Àr ju iMessage guld vÀrt!
Riktigt smidigt att skicka sms frÄn datorn![]()