• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple-TV...Tråden, nu är äntligen NYA Apple TV här...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alltid kul med tekniska prylar, Apple TV är ju inget undantag! Har kört några generationer nu, var på G nu att köpa 4K igår, eftersom jag har tagit ut min 4 generationen från TV/Bio-rummet, ut till den nybyggda ateljén. Anledningen var att dom så kallade smart TV inte är så speciellt smarta. Tänkte kolla på D-play igår, men det fanns inte som ett alternativ på min relativt nyköpta Panaconic OLED, och det suger.

Men då jag var på väg att klicka hem en, så kom jag plötsligt på att det var ju ett tag sedan 4K lanserades, ( 2017) för att vara exakt. Efter lite googlande, så ryktas det nu, att Apple Tv Gen 6 snart skall släppas, inga stora förändringar, men en snabbare processor som gör att spelupplevelsen ska kunna bli bättre, däremot så verkar det som att 4K kommer att se ut som föregångaren. Ett annat rykte antyder att den nya "Apple TV Gen 6 kommer att börja vid 64 GB baslagring medans den större hamnar på 128 GB.

Priserna ska inte bli högre än idag, däremot så sägs det att den nuvarande 4K kommer att bli billigare och att den nya kommer att hamna där 4K ligger idag.

Hm...var enormt sugen och handla nu, men jag tror faktiskt att jag väntar till den nya gen generationen släpps!

Finns det någon, som kanske sitter inne på lite annan matnyttig information angående Apple Tv Gen 6.

Några länkar man kan läsa om man har lust!

Senast ändrad:
IMG_20201102_185519.jpg

Så fort den blir tillgänglig blir det att beställa!

Fjärren ser riktigt nice ut!

1619288551390.png
1619288587068.png

Priset känns väl helt OK ändå...

Priset känns helt OK.JPG

Senast ändrad:
Så fort den blir tillgänglig blir det att beställa!

Fjärren ser riktigt nice ut!

1619288551390.png
1619288587068.png

Priset känns väl helt OK ändå...

Priset känns helt OK.JPG
Antar att man kommer kunna köpa fjärren separat? Om det kommer gå så ser jag ingen anledning till att byta upp(?) mig?

Antar att man kommer kunna köpa fjärren separat? Om det kommer gå så ser jag ingen anledning till att byta upp(?) mig?

En funktion som verkar lovande är den inbyggda kalibreringen som funkar med en nyare Iphone.
Det kan ju göra susen för din TVs färger och kontraster.
Ska bli kul att se hur och om det funkar.

Nja...beror väl på vilken version du har, sitter du på en 4K, så kanske inte det är nödvändigt! Men jag sitter på generationen 4:a utan 4K, så för mig blir det ett lyft. Och det går att köpa en fjärr separat, den kom mer att kosta runt 650Kr.

Intressant. Vi har en 4 och behöver skaffa en till. Jag har litegrann gått och väntat på en ny version - det blir nog kanon! Snart dags att släppa gammelteve helt och hållet tror jag också.

Nja...beror väl på vilken version du har, sitter du på en 4K, så kanske inte det är nödvändigt! Men jag sitter på generationen 4:a utan 4K, så för mig blir det ett lyft. Och det går att köpa en fjärr separat, den kom mer att kosta runt 650Kr.
Då är det absolut ett lyft, ett stort lyft!
Om nya fjärren fungerar till den innan så kan jag tänka mig att köpa en.

Sitter lugnt i båten med vår ATV 4K och köper endast nya fjärren som verkar riktigt nice 👍. Enligt rykten/spekulationer ska Apple släppa en ”värsting” ATV under sen höst/tidig vinter. Blir att haffa en sådan om den släpps.

Sitter lugnt i båten med vår ATV 4K och köper endast nya fjärren som verkar riktigt nice 👍. Enligt rykten/spekulationer ska Apple släppa en ”värsting” ATV under sen höst/tidig vinter. Blir att haffa en sådan om den släpps.

Tittar man historiskt hur dom släppt ATV så känns väl sannolikheten inte stor, att det släpps två ATV samma år.

Skulle det hända så blir det nog samma tid nästa år! Men detta är min personliga åsikt/spekulation.

Senast ändrad:
Tittar man historiskt hur dom släppt ATV så känns väl sannolikheten inte stor. Att det släpps två ATV samma år.

Skulle det hända så blir det nog samma tid nästa år! Men detta är mun personliga åsikt/spekulation.
Det har du absolut helt rätt i 🙌. Även fast jag vet att sannolikheten är grymt liten så hoppas jag ändå på en ännu vassare ATV men det märks 😉.

Vad är det ni saknar? Lär ju dröja länge tills det släpps en nyare modell då den kommande har senaste chip m.m.

Fick nya AppleTV os idag och det går att färgkalibrera den befintliga 4K-versionen även med den.
Man behöver ha en nyare telefon med faceID så får testa det senare ikväll när dottern kommer hem.
Men det var ju en positiv överraskning.

Då var det beställt, suger att det var så långt till skiten skulle levereras bara, men den som väntar på något gott, väntar alltid för länge! Jaja...ska bli kul och testa nya fjärren, för den ser ju riktigt smarrig ut...

1619787897951.png
1619787909086.png

Måste börja med att ta av hatten för DHL! Denna Apple TV, skickades från Holland torsdag efter lunch! Igår kunde jag hämta ut den från COOP i byn jag bor i!

ADE1FDA3-31C2-4075-A10B-3EF924793875.jpeg

237D1DC0-BDAD-427C-A25C-6CD76A9BB001.jpeg
2B61657D-B589-4A30-A640-81668525FDC4.jpeg

Den är i samma storlek som min GEN 4! Glömde att ta en bild när den vänstra Apple TVn låg åt andra hållet!

3F63088F-BB79-4070-9784-AD79C887F36D.jpeg

Fjärren känns lite lyxigare, och är väl lite lättare och använda än föregångaren! Men jag känner mig inte helt nöjd!

47A49C74-621F-47E4-8C61-CB497420659D.jpeg
E7123A1B-8F3C-4835-A7F7-ED1E0123A555.jpeg

Siri sitter mer logisk nu!

74901427-E105-487C-A10D-2F8B424DE821.jpeg

Själva Apple TVn, känns faktiskt snabbare, än den jag hade innan! Helhetsintrycket är positivt och jag känner mig hel nöjd!

0372C4D0-7D11-41BB-AF0E-4B1C05A32A78.jpeg

Denna lilla klump kommer och göra jobbet galant, när vi får igång Telia-Play i juli!

3C5624BC-6D24-43DB-A935-D93F13920567.jpeg
847A7450-D05E-4FB6-B2AC-3D22BF6123F5.jpeg

Har du hunnit testa fjärren, och i sådant fall vad vad tycker du om den?! Visst den känns bättre än föregångaren men jag hade nog förväntat mig mer!

Enligt mig så skulle klickplattan där man styr upp, ner, höger och vänster stuckit upp lite mer!

CE68DFF8-F37F-413C-A810-EFDFDEBAFC9E.jpeg
Har kört med nya fjärren sedan igår och håller med dig i det du skriver.

Tycker den är betydligt trevligare än den ”gamla”, nya känns mer gedigen och sitter bättre i handen 🙂 men jag hade absolut föredragit ifall det stack upp lite mer där man klickar upp, ner, höger och vänster stuckit upp.

Måste börja med att ta av hatten för DHL! Denna Apple TV, skickades från Holland torsdag efter lunch! Igår kunde jag hämta ut den från COOP i byn jag bor i!

0372C4D0-7D11-41BB-AF0E-4B1C05A32A78.jpeg

Denna lilla klump kommer och göra jobbet galant, när vi får igång Telia-Play i juli!

Funkar "täckningen" för dig när du har den fäst bakom skärmen sådär?
Min strular lite men har 77" så det kanske blockar mottagningen. Bör ju inte vara någon skillnad när den ligger ute på kanten kan man tycka.

Tillbaka
Topp