Många. Jag köpte en 15" Pro maxad med extra allt 2010 (2.66 GHz Core i7, 8 GB RAM, GeForce GT 330M och matt skärm) som jag rev ut DVD-spelaren ur för att frigöra plats åt en 256 GB SSD. Hårddisken bytte jag senare mot en snabb 1 TB HDD, den bildar tillsammans med SSD:n en 1.25 TB FusionDrive, som är en utmärkt kompromiss vad gäller prestanda och lagringsutrymme. Fem år och lika många versioner av OS X senare känns den fortfarande nästan lika fräsch. (Jag saknar USB3, Thunderbolt och 802.11ac.)
Hur som helst, jag har under tiden jag haft den även använt en standardkonfigurerad MacBook Air 11". Jag upplever inte några större skillnader i prestanda så länge jag inte kompilerar, kodar om video, hanterar väldigt stora foton eller kör extremt många program samtidigt. Det låter inte som om du kommer att göra något av detta. Är så fallet är det egentligen bara två parametrar du behöver bry dig om, och det är lagringsutrymme och skärmstorlek. Klarar du dig med mindre är MBA given, den är mindre, lättare och batterisnålare.