• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch - flipp eller flopp?

Apple watch hittills är en ...

  • flipp (positivt)

    Röster: 19 19.8%
  • flopp (negativt)

    Röster: 77 80.2%

  • Totala väljare
    96
  • Enkät stängd .

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Testade en Apple Watch i butiken... Fick då en känsla.. "Det här går inte....."
Säkert jättepraktiskt och smart, men inget som passar mig...
 

JohnDoe

Rolex
Jahapp, tog diskussionen redan slut. Vi är ju ändå några här som kör AW. Har sett rätt många på Hawaii. På flyget från Honolulu så hade en av flygvärdinnorna en 42 mm alu-sports med milanese bandet. Riktigt snyggt. Diskuterade lite med henne och hon såg rätt många AW nu.
 
Enligt mina kontakter i fin-tech och "media" kör "nästan ingen" Apple Watch.

Däremot verkar det finnas hög korrelation mellan att ha Apple Watch och köra elbil!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ett alternativ för den som gillar designen men vill ha en mekanisk Apple Watch :D


f24a60396095781382b7053675e71ed9


https://www.hodinkee.com/articles/t...watch-a-not-so-subtle-jab-at-the-apple-watch/
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Som träningspryl och dyl är den grymt trevlig.
Även det här med att diskret se sms och vem som ringer är perfekt.

Idag var det AW på höger och PP på vänster.

Får mer kommentarer om mina finklockor när folk noterar man bär dubbelt, hamnat i 10 ggr fler klockrelaterade diskussioner nu när jag bär dubbelt :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ni som har Apple Watch, hur mycket tål den egentligen?
Funderar på att köpa en och använda i jobbet (Elektriker) men ställer mig frågan hur pass damm och slagtålig den är egentligen?
Någon hantverkare här som använder en AW i jobbet? :)
 

Andyrew

Cartier
Var väldigt intresserad innan lanseringen och tänkte köpa en. Har nu dock insett att det finna för många barnsjukdomar för min del. Inväntar därför en nästa generation där den får bättre batteritid och självständig gentemot iphonen.
 

J.G.L

Omega
Jag gillar Apple-produkter generellt men tycker att Apple-watch är riktigt ful (smaksak).
Om jag inte minns helt fel så tror jag att TAG Heuer någon gång i höstas gick ut med att de hade ett Quartzur på G med lite smarta funktioner.
 
Topp