• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Jag är extremt kluven här, typ motorsågsscenen i Scarface. Jag vill verkligen vilja ha en sån här, köper i princip allt Apple viftar med och älskar prylarna. Men fyra och en halv lax för något jag har väldigt svårt att begripa vad jag skulle ha för nytta av? SMS och mejl på armen i stället för att ta upp nallen ur fickan, visst, trevligt, men där någonstans verkar poängen sluta. Hur mycket jag än läser om den här mojängen får jag helt enkelt inte fart på baguetten den här gången. Övertyga mig gärna om motsatsen!

Jag har nu kört med den i två veckor och ska jag vara ärlig, den är helt ok. Men om man inte brinner för den, så avvakta tills du får se den i en Apple Store nära dig. Jag la på iOS 9 beta 3 igår och än så länge ger inte AW OS 2 beta 3 så mycket. Dock kommer tillverkare kunna lansera lokala appar när OS2 väl släpps, de bör göra de hela lite bättre. De appar man kan ladda ned från AppStore tar lite för lång tid att köra och har begränsad funktion än så länge.
Mycket lovande plattform tycker jag, med potential.

Dock skönt att komma hem från semestern ovh sätta på sig den mekaniska klockan.
image.jpeg

Ingen aning hur en Rolex som blir tappad i golvet ser ut. Det kan säkert bli dyrt. Kanske inte rätt jämförelseobjekt dock.
Varför inte. Tappar man en klocka i golvet - oavsett fabrikat - så händer något med den.
Tappar man en tallrik - så händer också något. Det är väl det som är grejen. Har man tur så håller det man tappar - om inte......

Rolex är enligt mig ett synnerligen dåligt jämförelseobjekt med Apple sport watch oavsett vad det gäller. Det står dig helt fritt att tycka att den är det, men jag håller inte med dig. Och det gäller oavsett om det är Apples billiga sportmodell eller den för nästan 200,000 (!).

Jämför hellre med någon annan sport/tool klocka i 4-5000 kr klassen. En Suunto kanske. Annars har väl Samsung (eller var det HTC?) någon liknande pryl som som passar ännu bättre att jämföra med.

Tappar man en tallrik - så händer också något.
Jag tappade dig helt där...

Rolex är enligt mig ett synnerligen dåligt jämförelseobjekt med Apple sport watch oavsett vad det gäller. Det står dig helt fritt att tycka att den är det, men jag håller inte med dig. Och det gäller oavsett om det är Apples billiga sportmodell eller den för nästan 200,000 (!).

Jämför hellre med någon annan sport/tool klocka i 4-5000 kr klassen. En Suunto kanske. Annars har väl Samsung (eller var det HTC?) någon liknande pryl som som passar ännu bättre att jämföra med.

Jag tappade dig helt där...
Min tanke var inte märket. Du får ta vad fn du vill. Tappar man så tappar man - precis som en tallrik. Det var glaset det gällde - inte märket på klockan. Behövs inget Nobelpris för att föreställa sig det. Vill du får du gärna svara - även om jag ser - helst inte. Inget givande i sig. För min del är det avslutat här. Trevlig helg

Några fler som slagit till på äpplen? Skaffade till mig själv o barnen. Är rätt kul grej . Nyhetens behag än så länge. Naturligtvis dubbelmontage med riktig klocka på vänster o äpple på höger.

Några fler som slagit till på äpplen? Skaffade till mig själv o barnen. Är rätt kul grej . Nyhetens behag än så länge. Naturligtvis dubbelmontage med riktig klocka på vänster o äpple på höger.
Jag har kört nån månad, har som dig apple-watchen på höger och mekaniska på vänster. Inget jätterevolutionernande, det bästa är när man är hemma. Man behöver aldrig periodvis kolla till sin telefon längre för att se om man missat ett samtal eller meddelande.

Jag har kört nån månad, har som dig apple-watchen på höger och mekaniska på vänster. Inget jätterevolutionernande, det bästa är när man är hemma. Man behöver aldrig periodvis kolla till sin telefon längre för att se om man missat ett samtal eller meddelande.
Även borta - tycker jag. Är det ngn som ringer - svara i klockan. Alla hälsoprogram om du springer eller tränar. Många skaffar av den anledningen. Kolla nyheter - väder och mycket annat - utan att behöva plocka fram telefonen. Olika behov naturligtvis. Har man inget - avvakta absolut. Kostar ändå en del pengar. Själv vill jag inte bli av med min - använder den hela dagarna. Mest telefon/meddelanden - e-mail och nyheter.

Jag har haft Apple watch sen i april, alltså i knappt tre månader. Första månaden körde jag dubbel. Numer är den en del i klock-kretsloppet istället och är på handleden ca två-tre dar i veckan, dock alltid när jag springer.

Kommer inte att köpa, liksom smartphone är det en produkt som tillfredsställer ett skapat behov. Har inte Facebook heller. Konsekvent bakåtsträvare :)

Den är så vansinnigt ful att man vill slita ut ögonen och stampa på dem. Ful och feminin. Skulle hellre gå runt med en Moraklocka runt halsen, a la Flavor Flav-style.

Tror den har ett syfte att fylla men inga planer på att skaffa förrens typ apple watch 2 eller något, skippa alla barnsjukdomar, förhoppningsvis mycket bättre batteritid etc.

Skall titta/känna på metallänken i morgon. Den är dyr - men ett riktigt hantverk. I och med att det tar 1 min att ta bort länkar - vid behov - och byta armband - mellan läder och länk.
Kan vara snyggt och praktiskt - efter behov.
image.jpg

Undrar när kopiorna kommer?

Och detta skriver jag inte på skämt. För några år sedan läste jag om att det fanns kinesiska kopior av iPhone. Minns att en som var väldigt intresserad av en sådan var en av näthatarna som fått äran att möta Aschberg i Trolljägarna.

Hur bra kopiorna är rent funktionellt vet jag inget om. Inte heller hur bra de sålt. Men det förstnämnda är nog inte det viktigaste för de köparna.

Undrar när kopiorna kommer?

Och detta skriver jag inte på skämt. För några år sedan läste jag om att det fanns kinesiska kopior av iPhone. Minns att en som var väldigt intresserad av en sådan var en av näthatarna som fått äran att möta Aschberg i Trolljägarna.

Hur bra kopiorna är rent funktionellt vet jag inget om. Inte heller hur bra de sålt. Men det förstnämnda är nog inte det viktigaste för de köparna.
Finns redan, men de kör såklart Android :)

DHL levererade en 42 mm "rymdgrå" Sport idag. (Undrar om Apple bytt från UPS förresten. De brukade ju inte ens försöka leverera, medan DHL faktiskt ringde innan...)

Nöjd hittills, men försöker vänja mig vid att köra dual wield. En riktig klocka lämnar nog inte vänsterarmen i första taget. Grymt skönt armband f ö.
image.jpg

Edit: Nej, jag är inte på Prinsen :) Fick tyvärr ställa in.

DHL levererade en 42 mm "rymdgrå" Sport idag. (Undrar om Apple bytt från UPS förresten. De brukade ju inte ens försöka leverera, medan DHL faktiskt ringde innan...)

Nöjd hittills, men försöker vänja mig vid att köra dual wield. En riktig klocka lämnar nog inte vänsterarmen i första taget. Grymt skönt armband f ö.
image.jpg

Apple kör fortfarande UPS när leverans inte sker från Sverige. Här är det vanligast med DHL. Kör bara  Watch för tillfället. DJ får vila sig i watchwinder ett tag. Går riktigt bra - för tilfället. Är van vid länk - så det är det som gäller nu också. Min levererades med deras Läderloop - som är otroligt skön - men nu gäller länk.

image.jpg

Använder du allvarligt både Apple Watch och en vanlig klocka samtidigt? Det kanske fungerar om man är Gianni Agnelli, men det måste fan se rätt dumt ut :D

Använder du allvarligt både Apple Watch och en vanlig klocka samtidigt? Det kanske fungerar om man är Gianni Agnelli, men det måste fan se rätt dumt ut :D

Tro fan det ser dumt ut :)

Skämt åsido, så har jag bara haft den en halvdag. Vi får se hur det blir när semestern är över på måndag, men jag tänker ge det en chans åtminstone. Jag ser den mer som en armandsdator än en klocka, och utan klocka känner man sig naken.

Tillbaka
Topp