• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Nått som jag inte förstår är att Apple gör en i guld, ser inte vem som är köpare av den. Det är ju inte så att den är till för att kunna ärvas ner i generationer...
Marknadsföring. Apple får mycket uppmärksamhet i pressen och andra medier. Säljer de sedan några klockor så blir det bra vinst och de får gratis ambassadörer. Vad jag förstår så har de gett guldklockor till både Beyoncé och Karl Lagerfeldt. Smart.

Säkert att Apple Watch är mycket bättre men jag menar att batteritiden är för dålig och klockorna blir förhållandevis dyra så tror jag att det är bättre att vänta... Nått som jag inte förstår är att Apple gör en i guld, ser inte vem som är köpare av den. Det är ju inte så att den är till för att kunna ärvas ner i generationer...
Förstår inte varför batteritiden skulle vara problem. Är det bara ngt du läst. Tro inte allt. Användare är individer och använder  Watch olika. Nu har min varit igång sedan 8 tiden i morse. Har 37% kvar av batteriet. Många meddelanden - telefon och meddelanden. Laddar den nu - samtidigt med telefonen. Vad är problemet om man inte sover med klockan på armen. Laddar under natten och blir väckarklocka på morgonen. :pompus:

Ja, oavsett vad man tycker om äppel klockan, så design och kvalite' är det inget fel på :)
Skön att bära är den också. Har i o f bara erfarenhet av Milanese loop.
Vad olika det är. Provade Melanese i en timma. Passar inte mig. Skall lägga ut den på Tradera / Blocket. Tycker Läderloop är skönast - därefter metallänken - som är för dyr.

Vilken funktion skulle ni som har Apple Watch säga är klockans största USP? Allt hälsorelaterat? Notiserna från era telefoner? Någon killer app kanske?
Lite svårt att peka ut ngn speciell funktion. I princip alla som telefonen har - fast den kan ligga kvar i fickan - eller på köksbordet. Har haft min i dryga 2 månader nu - och är beroende. Upptäcker fortfarande ny grejer var och varannan dag. Sedan " hör" det till - i mitt fall - att jag är hörselskadad. Nu får jag en knackning på handleden - varje gång jag har ett meddelande - sms eller nyheter. Som telefon använder jag den inte. När jag får signal i klockan - svarar jag i telefonen - fast med streamer - trådlöst. Den är inte för alla - men skulle nog underlätta för många. Olika motionsprogram med sensorer under klockan är nog användbart för många som rör för lite på sig. Karta - gå H eller V - kan också vara användbart - om man inte hittar hem. Tror man måste använda den några dagar - för att komna underfund med om det är ngt att ha. Låna av en snäll bekant kanske.

Vad olika det är. Provade Melanese i en timma. Passar inte mig. Skall lägga ut den på Tradera / Blocket. Tycker Läderloop är skönast - därefter metallänken - som är för dyr.
Ja absolut, det är ju 3t till. Tveksamt om det är värt. Jag tycker Milanese är kanon, men ska definitivt prova en läderloop senare :). Kanske ett gummi rent utav till nästa "sommar". Om jag fortfarande använder den då ;)

4995kr är mycket för ett armband - även om det är ett hantverk i sig. Har ett par bekanta som har det. Dom säger att dom förstår att det är dyrt när man kollar / använder det. USA $ gör ju sitt till tyvärr. Fördelen är att du kan korta av den enligt samma system som du byter armband - så ngn urmakare behövs inte. Räcker med en kopp kaffe - så är det fixat på 5 minuter. Otrolig kvalitet är det i alla fall.
image.jpg

Var ute på Apple Store i Täby och köpte det sista på lagret. Skall prova det i morgon.
Har aldrig varit i den butiken tidigare. Lite speciell ordning mot vad man är van vid i Sverige.
Mycket USA över det. Lämna ditt namn så kommer en representant straxt. Det gjorde det.
Snygg och överskådlig monter för  Watch. Alla modeller och varianter - kanske ett 50 tal - och alla olika program på skärmarna som visades hela tiden. Mycket var det.

Var ute på Apple Store i Täby och köpte det sista på lagret. Skall prova det i morgon.
Har aldrig varit i den butiken tidigare. Lite speciell ordning mot vad man är van vid i Sverige.
Mycket USA över det. Lämna ditt namn så kommer en representant straxt. Det gjorde det.
Snygg och överskådlig monter för  Watch. Alla modeller och varianter - kanske ett 50 tal - och alla olika program på skärmarna som visades hela tiden. Mycket var det.

Vad köpte du?

Marknadsföring. Apple får mycket uppmärksamhet i pressen och andra medier. Säljer de sedan några klockor så blir det bra vinst och de får gratis ambassadörer. Vad jag förstår så har de gett guldklockor till både Beyoncé och Karl Lagerfeldt. Smart.
Bra idé, ge dyra grejor till kändisar som sedan svagsinta konsumenter vill apa efter... Men så fungerar världen, jag slutar dock inte förundras över alla de som går på detta knep.

4995kr är mycket för ett armband - även om det är ett hantverk i sig. Har ett par bekanta som har det. Dom säger att dom förstår att det är dyrt när man kollar / använder det. USA $ gör ju sitt till tyvärr. Fördelen är att du kan korta av den enligt samma system som du byter armband - så ngn urmakare behövs inte. Räcker med en kopp kaffe - så är det fixat på 5 minuter. Otrolig kvalitet är det i alla fall.
image.jpg
Tror också det. Men fördelen med Milanese tycker jag är microjusteringen. I o m magneten kan man på millimetern när få till ett skönt band.
Kommit på Siri också :). Härligt att kunna t ex boka möten i bilen utan större ansträngning.

Ja så är det ju inte med Rolex osv. Det kommer alla på själva - utan att ha sett dom innan.
Konstiga knep är det......
Alla märken med hög svansföring använder ambassadörer. Rolex, AP, Omega m fl använder könda ansikten och deras kläder (golf t ex) som marnadsföring. Knappast Apple ensamma om.

Btw, håller med om att gummiarmbandet är riktigt fult. För variation kör jag min på ett gammalt läderarmband jag hade liggandes.
IMG_1949.JPG

Om Harvey kör AW tänker jag inte skämmas för min (även om det bara är på Milanese) :)
Tyvärr inte Harvey, Ross. Men ser faktiskt rätt ok ut ändå. Stållänken är jäkla fin.

Vad hade du behövt för bredd för att det skulle passat 100? 22 eller 24mm?
Snyggt band, är det Hirsch racing?
Rios1931 Racing i färgen Cocnac. Ska du fylla ut luggarna till kanten är det 24mm, mitt är ett 20mm. Tycker det ser helt ok ut med ett smalare.

image.jpg
Tyvärr inte Harvey, Ross. Men ser faktiskt rätt ok ut ändå. Stållänken är jäkla fin.

Rios1931 Racing i färgen Cocnac. Ska du fylla ut luggarna till kanten är det 24mm, mitt är ett 20mm. Tycker det ser helt ok ut med ett smalare.
Absolut:). Så det är enkelt att bara sätta dit ett läder alltså?
Edit: har du sports? För end links ser annorlunda ut än på min..

Tillbaka
Topp