Hur kändes hållbarheten? Ser inte övertygande ut här:
https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=7fwqANb9Acg
Hahaha!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur kändes hållbarheten? Ser inte övertygande ut här:
https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=7fwqANb9Acg
Den är väl som en iPhone, då det är en förlängning av iPhone på handleden. D.v.s. - tappar du den är det trist.
Fördelen är ju att klockan sitter fast på handleden, en iPhone sitter inte fast någonstans.
Har tappat en del klockor tyvärr, tror alla utom en klarade sig med nån mindre repa. På en vintage omega gick balansaxeln av.Den är väl som en iPhone, då det är en förlängning av iPhone på handleden. D.v.s. - tappar du den är det trist.
Fördelen är ju att klockan sitter fast på handleden, en iPhone sitter inte fast någonstans.
Har tappat en del klockor tyvärr, tror alla utom en klarade sig med nån mindre repa. På en vintage omega gick balansaxeln av.
Strapet som Apple använder är ett Ikepod strap. Välkända för att ge upp efter för kort tids användning. Dels uppe vid infästningen och dels i den smala delen vid "spännet".
Tycker nog testet är relevant.
Om du vill använda det ett slag så ja. Strapet blev dessutom väldigt dyrt att producera. Vet dock ej vad Apple tänker ta men på 90talet när Ikepod lanserades med det bandet så listade bara bandet ett par tusen. Dom blev dessutom lite glansiga och flottiga efter tids användande.Läge att inte välja det strapet alltså?
Verkar som man kan skifta armbandet - beroende på om man är H eller V hänt. Stämmer det?Som gammal Mac-vän och klockgalning som man är känns en Apple Watch som ett naturligt val.
Jag har beställt två men har bara fått den lilla (38mm) hittills. Min stora (42mm, milanese) kommer i maj nån gång.
Första intryck:
- går snabbt att lära sig
- väldigt lätt och smidig
- imponerande kvalitetskänsla
- en keeper, tills det kommer en tvåa såklart...
![]()
![]()
Verkar som man kan skifta armbandet - beroende på om man är H eller V hänt. Stämmer det?
Beställer 42 Milanese - när den kommer till Sverige - maj/juni ( lev jul/aug) Har inte så bråttom som när det gäller iPhone. Då hämtade jag min första i USA hösten 2007.
Precis så sa min granne när jag köpte första iPhone 2007. Han väntar fortfarande - men har andra Apple prylar.Väntar nog x antal år på framtida uppgraderingar![]()
Absolut ! Finns redan flera program på Apple för detta. Skriverier senaste dagarna har varit problem för dom som har tatueringar - där klockan skall sitta. Men som sagt träningsklocka - finns hur avancerade appar som du vill ha - och mer där till.Min enda fråga är, och enda chansen till att jag skulle överväga att köpa en: kan man använda den som seriös träningsklocka? Någon som vet?
Samsung är inte identisk - långt därifrån. Läget är ungefär detsamma som när Apple släppte sin första smartphone 2007. Ingen är i närheten - ännu - vad gäller smartwatch. Men dom kommer. Sedan om dom kommer ikapp - där är det väl ungefär som med dagens iPhone kontra Samsung.Hmm känns inte så speciellt, Apple är ju inte först. Samsung har har för ett bra tag sedan släppt en nästan identisk. Jag är tveksam till detta.. Har dock inte helt hundra koll på alla funktioner hos denna Apple Watch. Tack för en bra recension iallafall!
Kanske går det att jämnföra med smartphone revolutionen. Det får framtiden utvisa.Samsung är inte identisk - långt därifrån. Läget är ungefär detsamma som när Apple släppte sin första smartphone 2007. Ingen är i närheten - ännu - vad gäller smartwatch. Men dom kommer. Sedan om dom kommer ikapp - där är det väl ungefär som med dagens iPhone kontra Samsung.
Oavsett - säljer iPhone " lite mer". Alla behövde inte en smartphone då - men nästan alla har en idag - vare sig dom behöver eller inte.