• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch Sport och Apple Watch

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hoppas nästa generation AW blir vattentät, typ 10bar. Där jag är nu fyller den ingen funktion. 34gr och pool/havsbad. Behövs tuffare grejjer. SD. Har inte sett en enda AW hittils på gatorna i stan heller. Däremot mycket annat dyrt.
 

Baloo

Omega
Trevligt att läsa vad en "klockvetare" har att säga om de nya smart klockorna. Blivit tröttsamt att bara se modebloggare och krönikörer höja dessa typer av klockor till skyarna utan någon bättre koll. Skulle personligen aldrig kunna tänka mig att skaffa en, de mekaniska får duga gott och väl.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Hmm, det var nyheter. Fick veta att dusch och sånt vatten ovan var OK, men inte ner under vattenytan. Bara vattenskyddad, sa man på Apple butiken.

Mm de har varit duktiga på att sätta ribban lågt. Efter att ha läst massvis med tester av folk som simmat med dem så provade jag också och det funkade. Men det är som Apple säger på egen risk...
 
Mm de har varit duktiga på att sätta ribban lågt. Efter att ha läst massvis med tester av folk som simmat med dem så provade jag också och det funkade. Men det är som Apple säger på egen risk...
Jag tror att man ska vara väldigt medveten om att man gör det på egen risk.

Det mesta är vattentätt vid enstaka tillfällen. Själv har jag råkat duscha med en gammal guldklocka med för den tiden lägsta graden av vattenskydd, dvs inget alls. Jag hade tur. Inte säkert jag har det nästa gång. Inte heller nån annan med liknande klocka. Det är inte alls konstigt att saker klarar vatten vid enstaka tillfällen, som de inte är byggda för. Inte konstigare än att vissa människor överlever svåra bilkrascher, medan andra dödas i lindrigare. En människa är inte krocksäker för några lyckliga exempel.

Man ska också vara försiktig med anekdotiska historior på nätet. Nätet vimlar av mytomaner. Ingenting är vattensäkert förrän det är utförligt testat i seriösa tester med massor av exemplar massor av gånger.

Man gör som man själv vill, men glöm inte att tillverkaren lämnar aldrig någon garanti om man badar med något mot deras rekommendationer. Jag skulle inte göra det. Det kan gå bra en gång, två, tre..... men kanske fjärde gången går det åt h-e.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
"Jag känner till några som rökte cigaretter hela livet utan att få lungcancer. Av detta drar jag slutsatsen att rökning inte är farligt."
Ett ironiskt citat från Statistik-Kungen.
 
Topp