• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aqua terra alt datejust

oskarponken

Panerai
Var du inte inne på AT innan du bytte bort din PO till mig? Med blå tavla är den grym men den är lite väl tjock för att vara dressare.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Eller kanske en sån här? Dyrare och nog mer svår såld men den är nice, 36000vph!
xz0lOue.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
På beater/dykare så funkar höjden ju men på en AT? Det blir liksom fel när en dressad klocka knappt går in under manschetten.
 

Mr Chance

Kalmar
Det mesta är redan sagt (skrivet) men vill ändå lägga till en aspekt. Jag tror att ALLA beslut till syvende och sist fattas på känslomässiga grunder. Även om man försöker krydda med fakta såsom andrahandsvärde, tekniskt förfina urverk, hur den passar in i klocksamligen etc etc. Därför tycker jag att Sond har en härlig modell för beslutsfattande! Jag hade valt den som ger mig det största leendet!

:D
 

Sten

Cartier
Lite surt, men varför är det så? Har läst någonstans att själva kaliber 8500 inte är särskilt tjock. Om det stämmer är det ju ett medvetet val av omega att "tjocka" till boetten.


Om man tex jämför med Datejust II som är 13mm tjock så borde ju inte AT:n uppfattas som tjockare med sina 13,2mm. Och de klockorna spelar väl ändå i samma division (i stort sett). Jämför man då med 36mm datejust så är väl den 11mm om jag inte missminner mig...
 

Rookien

Panerai
Skyfall, upplevs inte tjock alls tycker jag - och jag är allergisk mot biffiga klockor. Sjukt snygg på svart läder.
 
Topp