• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Arg fru/sambo/flickvän...

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det finns fördelar med att vara singel :happyhappy: Men har haft ett ex som lätt kunde lägga samma summa på kläder som jag på klockor, bara det att hon istället för att lägga en stor summa vid ett tillfäll så gjorde hon det vid flera olika tillfällen. Men tydligen så var jag dum i huvet som la så mycket pengar på ett inköp. Be mig inte förklara varför det är bättre att vid ett tillfälle handla 42000 än att handla vid 20 tillfällen för 2500.
 

demondave

Rolex
Ibland är det skönt, väldigt skönt att inte ha flickvänsproblematiken. Ganska ofta faktiskt, nu när jag tänker efter :)

Men allvarligt, hur kan man läsa på det forumet? Trodde ögonen skulle trilla ut när jag klickade på länken och bytte flik från KS till familjeliv! Satan så fult, rörigt och reklamnedlusat forum! Nu verkar det inte vara många trådar där som faller mig i smaken, men inte ens om det hade varit KS hade jag orkat hänga på ett forum med det utseendet.

Borde för övrigt annonseras för gul Blend där, om dom finns fortfarande. Känns som mitt i prick, målgruppsmässigt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Min sambo har tröttnat på att jag gör många mindre inköp. Nu har hon i princip godkänt att jag istället får köpa en Rolex med Rolexlänk för 10k.. Hur det nu ska gå till :confused:

Och nej, hon bestämmer inte. Men ibland kan det vara bra att lyssna på en klokare person!
 

Camo00

Patek
Jag har all ekonomi gemensamt med min fru, eftersom vi prioriterat att dra in olika mycket i perioder.

Jag ser verkligen inget problem med det...

Tricket är nog att gifta sig med rätt tjej... Min fru ber mig surfa "riktig porr, för helvete!" när hon ser att det rycker i kreditkortet...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Min sambo har tröttnat på att jag gör många mindre inköp. Nu har hon i princip godkänt att jag istället får köpa en Rolex med Rolexlänk för 10k.. Hur det nu ska gå till :confused:

Och nej, hon bestämmer inte. Men ibland kan det vara bra att lyssna på en klokare person!


Det låter väl vettigt! Du säljer av några av de mindre inköpen, smyger undan lite pengar på sidan (istället för andra onödiga inköp) och sedan använder de 10 000:- som du fått tillstånd till att använda (vilket du även säger att klockan kostade) ;)

Min flickvän ser inget problem i att jag köper klockor, då hon förstår att de behåller värdet (köper bara vintage) och att det på så sätt inte är ren konsumtion...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det låter väl vettigt! Du säljer av några av de mindre inköpen, smyger undan lite pengar på sidan (istället för andra onödiga inköp) och sedan använder de 10 000:- som du fått tillstånd till att använda (vilket du även säger att klockan kostade) ;)

Min flickvän ser inget problem i att jag köper klockor, då hon förstår att de behåller värdet (köper bara vintage) och att det på så sätt inte är ren konsumtion...


Jag har också en fallenhet för vintage vilket är trevligt rent ekonomiskt.
Ska göra det, har några mindre värda kvartsare som eventuellt får byta hem. De ligger inte i klocklådan så det är ingen som märker något där inte!

Dessutom förtjänar jag en finare klocka nu när sambon ska få en vintage Longines på Fredag och en Certina när den blivit rengjord :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det finns fördelar med att vara singel :happyhappy: Men har haft ett ex som lätt kunde lägga samma summa på kläder som jag på klockor, bara det att hon istället för att lägga en stor summa vid ett tillfäll så gjorde hon det vid flera olika tillfällen. Men tydligen så var jag dum i huvet som la så mycket pengar på ett inköp. Be mig inte förklara varför det är bättre att vid ett tillfälle handla 42000 än att handla vid 20 tillfällen för 2500.


Livet som singel har sina fördelar dock föredrar jag ett liv med fruntimmer ;)
 

ANkk

Cartier
Börja snusa och lova att du skall sluta snusa nästa gång
haha, jag tänkte exakt samma sak.

Be mig inte förklara varför det är bättre att vid ett tillfälle handla 42000 än att handla vid 20 tillfällen för 2500.
I utrymme är du den stora vinnaren förutsatt att du inte samlar på rolex president lådor.

I mitt länge insåg min sambo ganska direkt att andrahandsvärdet på en klocka är 99% jämfört med kläder #wifeymaterial
 
Jag har inte en fru, men jag har en flickvän. Här är statistik från KS-tiden.

Första klockköpet: du är ju dum i huvudet som betalar så mycket för en klocka.
Andra klockköpet: den tickar för högt.
Tredje klockköpet: cool klocka, liten men du kan bära upp den!
Fjärde klockköpet: jag vill ha den, ge den till mig.

Jaha? Vad säger statistiken? Ju mer klockor du köper, desto nöjdare blir din respektive. Eller?

Efter alla timmar spenderade på detta forum och allt snack om klockor har hon fått ett eget intresse och kan till och med titta på en klocka och säga modellnamnet. Jo, det är sant. Jag blev själv chockad när hon vaknade igår och det första hon sa var "jag vill ha en Day Date".

Mitt tips är att ni låter er respektive känna sig delaktig, då förstår hon även alla dessa klockköp. Det är bättre det än att mörka...


Så var det för mig med! Även om mina klockor inte kostat så mycket. Men en middag på restaurang med lite bubbel och korten på bordet om vad som är speciellt med klockor, nu går hon frivilligt in i klockbutiker och rekar! ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Min fru bryr sig väldigt lite, hon gör rätt i att lita på att jag inte gör vansinnesaffärer, mao påverkar det inte vår ekonomi.

Sen är det rätt sjysst med familj, döttrarna hjälper till att putsa klockorna medans frugan lagar mat :D
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Själv hade jag för något år sedan möjlighet till i min värld ett klipp på en IWC. Nämnde det för frun, vilket slutade med att båda blev förbannade och det blev inget köp. Lärdomen var att prioritera handling och förlåtelse framför att fråga innan. Två betydligt dyrare köp senare har hon både insett mitt obotliga beroende, men faktiskt fått lite förståelse för storheten med klockor. Sedan kan ju trixet vara att blanda med några fina gåvor till henne, även om hon aldrig skulle erkänna så brukar det funka :)
 
Topp