• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Instämmer att armbandet är viktigt! Påverkar oftast hur hela klockan upplevs. Ett taskigt band kan rasera hela looken på en superdinka likväl som ett superband kan höja en ganska medioker klocka. Band är superviktigt och jävligt kul att byta om med! Omväxling förnöjer :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om att "rätt band" kan göra stor skillnad. Mina finare ur brukar jag lägga lite extra pengar på när det gäller band, men gränsen för mig går någonstans vid 1000-1500kr. Måste dock poängtera att dyrt inte alltid innebär bäst.

Några bilder:

Hadley Roma: 170kr -Kanonkvalle och passar enligt mig klockrent på JLCn.


Racingläder från Timefactors: 200kr, helt OK kvalle.


Camille Fournet: 1600kr -OK, men inte mer. Måndagsexemplar.


Hirsch i alligator: 1300kr -Kanonläder.


Hirsch Performance gummi/läder, 1000kr, klockrent på dykarklocka som man vill dressa upp lite.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Håller med om att "rätt band" kan göra stor skillnad. Mina finare ur brukar jag lägga lite extra pengar på när det gäller band, men gränsen för mig går någonstans vid 1000-1500kr. Måste dock poängtera att dyrt inte alltid innebär bäst.

Några bilder:

Hadley Roma: 170kr -Kanonkvalle och passar enligt mig klockrent på JLCn.


Racingläder från Timefactors: 200kr, helt OK kvalle.


Camille Fournet: 1600kr -OK, men inte mer. Måndagsexemplar.


Hirsch i alligator: 1300kr -Kanonläder.


Hirsch Performance gummi/läder, 1000kr, klockrent på dykarklocka som man vill dressa upp lite.
Visst varierar kvalitén. Ordspråket "pris är vad du betalar - värde är vad du får" passar bra. Vissa mindre dyra straps kan hålla riktigt fint om man kan leva med lite fattiga detaljer:smug:
 

Johanoh

Breitling
Beställde ett Perlon armband från länk borttagen av admin, fick klockarmbandet efter en dag. Beställde svart, brunt, grönt och orange. Svin värt! Finns en rabattkod så får man 20% rabatt, "spam." Lycka till!
 
Senast redigerad av en moderator:

Hazmania

Omega
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Har inte så mycket att komma med. Svart alligator. I like!
Nu handlar tråden om band. Men vilken fin klocka.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
20151023_163222.jpg
Någon som kan tipsa om ett snyggt svart alligator eller krokodil som skulle passa min Sarb, budget 1000-1500

Sitter ett billigare hirsh på nu

20150801_204955.jpg
 
Topp