• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armbands placering vid boetten!?

Ymlet71

Basic
Rolle 114060 band.JPG

Kära kamrater!
Vill väcka liv i debatten om det svåra, men ack så viktiga valet av var placera ev armband antingen till vänster om boett (friliggande), till höger om boett (intill skruvknapp) eller (hör och häpna!) både och!
Jag anser själv att proportion på storlek boett/urtavla kontra tjocklek på armband oftast styr placering.
Exempel:
Liten urtavla, tjockt armband = Placering armband till vänster om boett -Syfte: Enklare tillgänglighet till skruvknapp
Stor urtavla, smalt armband = Placering armband till höger om boett - Syfte: Enligt proportionalitetsprincipen samt för symmetrin på handleden (skruvknapp nås ju ändå)
Tycker verkligen vi borde färga vår inlaga i denna viktiga debatt samt skicka in vristshot på vad ni själva föredrar!
Själv bidrar jag med ett totalexempel på armbandsplacering -Både till vänster och höger om boett (inget att föredra dock!) på min dagens Rolle114060.
My fellow friends, bring it on med fler argument eller motargument, högt och lågt, upp o ner eller diss eller hiss!
Enjoy bröder!
"Action is the fundamental key to success"

Senast ändrad:
Skickar in ytterligare partsinlaga i debatten.
Ett exempel på osymmetri med kvadratisk boett och lite tjockare flätat läderarmband = till höger om boett med ej repbart material men sämre tillgänglighet till krona på en Camy SuperAutomatic 25 Jewels Sputnik.
Camy 25 Jewels Sputnik.JPG

Bilagor

• Camy 25 Jewels Sputnik.JPG
    Camy 25 Jewels Sputnik.JPG
    156.5 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Tingel tangel är bara fjanteri. Vissa kanske måste bejaka sin feminina sida?;)
Vill du pynta din arm köp dyrare klocka isåfall.:D
Men det är vad jag tycker, alla är vi olika.;)

Nån speciell anledning att du använder "skruvknapp" i stället för krona?
Ingen anledning alls, jag kom inte ihåg rätt ord för benämning när jag postade tråden -tack för din upplysning.
För övrigt tycker jag att det är kul att mina barn kallar kronan för "skruvknapp".

Tingel tangel är bara fjanteri. Vissa kanske måste bejaka sin feminina sida?;)
Vill du pynta din arm köp dyrare klocka isåfall.:D
Men det är vad jag tycker, alla är vi olika.;)
Som sagt:
Alla argument mottages med värme!
Tycker jag har tillräckligt värdefulla klockor och jag har inga problem att bejaka min feminina sida.
För övrigt -vem vet om jag är man eller kvinna eller spelar det någon roll för din omvärldsyn i dessa "#Metoo"-tider?
Ett tips -Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme.

Senast ändrad:
Kan du bemöda dig att bemöta åsikten att det ser fult ut?
Partsinlaga? Debatt? Det här är ett (hyfsat) opretentiöst klockforum.

Utöver vigselring och en redig och fin klocka kan en man kan inte bära smycken och annat lull-lull utan att det börjar se lite too much ut imo.
Alla argument mottages med braskram och värme!
Det är intressant det där med den ensidiga partsinlagan av manligt/kvinnligt i debatten -trodde detta forum ville välkomna alla intresserade och inte enbart några få stackare inbitna navelbeskådare och förpassa vårt stolta intresse till enbart nörderi.
Gör om gör rätt = välkomna alla åsikter i debatten -inkludera istället för att exkludera, välkomna istället för att avfärda och färga tråden istället för att gråmarkera.
Det var med ett sådan nörderiinställning som begravde den en gång så fina TTT vi hade i etern.
Ett tips -Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme.

Alla argument mottages med braskram och värme!
Det är intressant det där med den ensidiga partsinlagan av manligt/kvinnligt i debatten -trodde detta forum ville välkomna alla intresserade och inte enbart några få stackare inbitna navelbeskådare och förpassa vårt stolta intresse till enbart nörderi. Gör om gör rätt = välkomna alla åsikter i debatten -inkludera istället för att exkludera, välkomna istället för att avfärda och färga tråden istället för att gråmarkera.
Det var med ett sådant nörderiinställning som begravde den en gång så fina TTT vi hade i etern.

Asså...trollar du litegrann?

Som sagt:
Alla argument mottages som sagt med värme!
Det är intressant det där med berikande av partsinlaga i debatten där vi själva färgar tråden.
Jag har svårt att förstå vad du vill ha ut av tråden. Antingen gillar man armband eller så gör man det inte, finns liksom inte så mycket att argumentera/resonera kring det hela.

”All makt åt Thengil, vår befriare”

Ska detta bli ännu en tråd där ett gammalt TTT-troll bara vill dryfta åsikten att det var bättre förr? Att TTT var överlägset KS?

@Ymlet71 är ditt mål att lära folk diskutera? Eller vad vill du ha ut av tråden?
Och svara nu inte något i stil med "alla debattinlägg möts med styrkekram"...

Som sagt:
Alla argument mottages som sagt med värme!
Det är intressant det där med berikande av partsinlaga i debatten där vi själva färgar tråden.
Ursäkta om jag missuppfattade något här...
Jag trodde att det var min personliga åsikt angående armband på klockarmen tråden handlar om.
Jag inkluderar hellre än exkluderar människor i min omgivning!
Det ger mig ett så mycket rikare liv!
Men min personliga uppfattning angående armband på klockarmen är fortfarande att jag inte gillar det. Sedan får andra människor göra hur dom vill!
Efter en skada i somras fick jag lära mig att ha klockan på höger arm, då vänster arm var bandagerad. Det har inneburit att jag kör dubbelpipigt ibland. Mycket roligt, då slipper jag ha armband på höger plus att det garanterat väcker uppmärksamhet!
Väl mött i klockträsket :)

Kan du bemöda dig att bemöta åsikten att det ser fult ut?
Partsinlaga? Debatt? Det här är ett (hyfsat) opretentiöst klockforum.
Som sagt alla argument mottages med braskram och värme!
Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda. Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver.

Tillbaka
Topp