• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Armbands placering vid boetten!?

Som sagt alla argument mottages med braskram och värme!
Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda. Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver.
"Action is the fundamental key to success"
Braskram är inte ett ord. Om du i övrigt vill sprida värme och kramar på forumet så tror jag att alla uppskattar om du slutar att skriva "Action is the fundamental key to success".

Välkommen.

Beror på klockan och vad man har på sig. Bär man t.ex. långärmad skjorta så syns inte bandet om det är till vänster om klockan. Är man osäker kör man båda sidor.
cartier-love-bracelet-3.jpg

1caa5b8110f02d1e08a269c66fac8b03--kylie-jenner-bracelets-kylie-jenner-rings.jpg

Bilagor

• 1caa5b8110f02d1e08a269c66fac8b03--kylie-jenner-bracelets-kylie-jenner-rings.jpg
    1caa5b8110f02d1e08a269c66fac8b03--kylie-jenner-bracelets-kylie-jenner-rings.jpg
    72 KB · Visningar: 10
Jag har svårt att förstå vad du vill ha ut av tråden. Antingen gillar man armband eller så gör man det inte, finns liksom inte så mycket att argumentera/resonera kring det hela.

”All makt åt Thengil, vår befriare”
Läs topic i ovan, hur/var/varför bära armband i anslutning till boett, berika tråden eller välj annan vacker tråd.
För övrigt är det intressant vad varje deltagare för med sig in i tråden mellan orden.

Braskram är inte ett ord. Om du i övrigt vill sprida värme och kramar på forumet så tror jag att alla uppskattar om du slutar att skriva "Action is the fundamental key to success".

Välkommen.
Som sagt alla argument mottages med BRASKRAM och värme, tack för välkomnandet!
Du väljer själv att vilja berika eller träda av tråden. För övrigt tror jag att det narrativa är inte problemet i detta fall utan vilka som väljer att inkludera eller att exkludera -eller tolkar jag som att det är DU som har tolkningsföreträdet?
Fundera du en stund till på vad ditt inlägg i debatten hamnar någonstans så kan vi börja där.

Har tidigare kört armband, då på höger sida (klockans sida närmast handen) i material som inte repat boetten. Nu är jag inte mycket för armband längre men tycker att det kan funka med en armring i typ silver, då på andra armleden, där klockan inte sitter.

Som sagt alla argument mottages med BRASKRAM och värme, tack för välkomnandet!
Du väljer själv att vilja berika eller träda av tråden. För övrigt tror jag att det narrativa är inte problemet i detta fall utan vilka som väljer att inkludera eller att exkludera, fundera du en stund till på vad ditt inlägg i debatten hamnar någonstans så kan vi börja där.
Hur menar du? Skulle jag vara exkluderande som kommer med tips om god forumetikett? Tips om du vill använda citatet i varje meddelande är att du istället lägger det i din signatur (för musen över ditt namn i menyn längst upp och tryck på "Signatur"). På så sätt slipper citatet hamna mitt i dina meddelanden på ett förvirrande sätt och dessutom på ett sätt som jag bedömer strider mot svenska språkregler om styckeindelning.

Hur menar du? Skulle jag vara exkluderande som kommer med tips om god forumetikett? Tips om du vill använda citatet i varje meddelande är att du istället lägger det i din signatur (för musen över ditt namn i menyn längst upp och tryck på "Signatur"). På så sätt slipper citatet hamna mitt i dina meddelanden på ett förvirrande sätt och dessutom på ett sätt som jag bedömer strider mot svenska språkregler om styckeindelning.
Stort tack för dina tips och all eminent information, även om forumetikett!
Det är tryggt att veta att någon på forumet iklär sig tolkningsföreträdarrollen -ett stort ansvar.
Trodde de fria ordet var fritt förutom då man exkluderar eller nedvärderar subjekt.

Stort tack för dina tips och all eminent information, även om forumetikett!
Det är tryggt att veta att någon på forumet iklär sig tolkningsföreträdarrollen -ett stort ansvar.
Trodde de fria ordet var fritt förutom då man exkluderar eller nedvärderar subjekt.
På vilket sätt är du inkluderande nu?

På totalt Alla sätt då jag låter dig bemöda dig att bemöta min ord på lika villkor.
För övrigt anser jag att behåller man bara god ton och respekt inför tråden löser sig alla knutar till allas bästa.
I all välmening inkluderar du inte alls. Jag ger dig goda tips på förbättringar och hur man skapar ett trevligare forum och du bemöter det med "tack, men nu är du exkluderande och jag struntar i dina åsikter för att luften är fri"-argument. Att säga att ordet är fritt och bemöta alla tips och råd man får med att jag gör vad jag vill är ett inte helt ovanligt missförstånd av vad det innebär att vara inkluderande, respekterande och berikande till allas bästa.

Nu har jag berikat denna tråden alldeles för mycket med min vishet att hela skiten spiller över av goda avsikter. Trevlig dag!

@admin kan ni inte låsa denna
Som sagt alla argument mottages med braskram och värme!
Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda. Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver.
Uppenbarligen gör de inte de. De bemöts inte alls av dig.

Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda.
Ett icke-resonemang. Åsikten att armband jämte klocka är fel/fult/skadar klockan är precis vad du skulle kalla partsinlaga (som vi andra åsikt). Det är exakt samma sak som att säga 5 mm armband under klocka är ok.

Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver.
Vad snackar du om? Är ful full? Om du kastar ur dig 100 rader av trams får du tåla att det ifrågasätts.

No shit Sherlock. Tanken räknas som bekant inte. Men vad har dett med diskussionen att göra?

Märks det att jag är trött på ditt dravel? Om inte kan jag förtydliga. Säg till i sådana fall...

Jag har inget att säga om armband men denna tråden va grymt rolig, fått mig ett gott skratt här :D
Tack !
@admin kan ni inte låsa denna

Uppenbarligen gör de inte de. De bemöts inte alls av dig.

Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda.
Ett icke-resonemang. Åsikten att armband jämte klocka är fel/fult/skadar klockan är precis vad du skulle kalla partsinlaga (som vi andra åsikt). Det är exakt samma sak som att säga 5 mm armband under klocka är ok.

Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver.
Vad snackar du om? Är ful full? Om du kastar ur dig 100 rader av trams får du tåla att det ifrågasätts.

No shit Sherlock. Tanken räknas som bekant inte. Men vad har dett med diskussionen att göra?

Märks det att jag är trött på ditt dravel? Om inte kan jag förtydliga. Säg till i sådana fall...
Det är underbart med så många fina deltagare i denna tråd som vill dela med sig av sina åsikter utan att bemöda sig av topic.
Som sagt alla argument tas emot med värme, solsken, och enorm hetta - du väljer själv att delta eller kliva av men håll dig till ämnet.
Det är inte jag som bett dig att följa mitt "dravel" -eller har jag fel?
Vi kan annars be admin att stänga tråden så du blir nöjd och då har vi plötsligt löst dina knutar.

Det är underbart med så många fina deltagare i denna tråd som vill dela med sig av sina åsikter utan att bemöda sig av topic.
Som sagt alla argument tas emot med värme, solsken, och enorm hetta - du väljer själv att delta eller kliva av men håll dig till ämnet.
Vi kan annars be admin att stänga tråden så du blir nöjd och då har vi plötsligt löst dina knutar.
Det är ju massvis som svarat om armband bredvid klockan. Samtliga åsikter som inte delat din åsikt har du svarat med:

"berika tråden eller välj annan vacker tråd."
"Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme."
"Ett tips -Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme."
"-trodde detta forum ville välkomna alla intresserade och inte enbart några få stackare inbitna navelbeskådare och förpassa vårt stolta intresse till enbart nörderi.
Gör om gör rätt = välkomna alla åsikter i debatten -inkludera istället för att exkludera, välkomna istället för att avfärda och färga tråden istället för att gråmarkera."
"Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda. Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver."

Du är ju uppenbarligen den minst inkluderande personen som någonsin funnits på forumet, aldrig sett någon som har så svårt med andras åsikter som du :D:D

Om du vill ha ett ryggdunkande skulle du författat topic som att tråden handlade om alla som älskar att ha armband bredvid klockan och här ska vi prata om hur underbart det är, inte erbjudit människor att komma med synpunkter.

Det är ju massvis som svarat om armband bredvid klockan. Samtliga åsikter som inte delat din åsikt har du svarat med:

"berika tråden eller välj annan vacker tråd."
"Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme."
"Ett tips -Det finns andra trådar här på forumet som också mottas i all välmening och med värme."
"-trodde detta forum ville välkomna alla intresserade och inte enbart några få stackare inbitna navelbeskådare och förpassa vårt stolta intresse till enbart nörderi.
Gör om gör rätt = välkomna alla åsikter i debatten -inkludera istället för att exkludera, välkomna istället för att avfärda och färga tråden istället för att gråmarkera."
"Det finns hundratals vackra trådar i detta eminenta forum och denna tråd skulle färgas av en rik flora av partsinlag om man bemödar sig med att ge något personligt istället för att enbart avfärda. Du väljer själv att delta eller inte delta och ett tips är att det finns andra mer intressanta trådar där ute som kanske passar dig att berika med just Din personlighet och som ger dig tillbaka i all välmening och värme som Du behöver."

Du är ju uppenbarligen den minst inkluderande personen som någonsin funnits på forumet, aldrig sett någon som har så svårt med andras åsikter som du :D:D

Om du vill ha ett ryggdunkande skulle du författat topic som att tråden handlade om alla som älskar att ha armband bredvid klockan och här ska vi prata om hur underbart det är, inte erbjudit människor att komma med synpunkter.
Håller helt med dig borde valt annan ton i mina svar -ber alla deltagare om ursäkt är inte här för ryggdunkeri.
Tack för tipset borde haft annan ingång på Topic, erkänner fullt ut tänkte inte alls på den ingången.

Om du taggar mig och svarar på min inlägg kommer jag att besvara dig.

Du har fortfarande inte bemött åsikten (som är väldigt on topic) att man inte ska ha armband bredvid klockan pga att den kan skada klockan/inte är snyggt etc (se ovan).
Ditt förhållningssätt till diskussionen är ungefär som såhär: "jag [du i detta fall] tycker klockmärke x är bäst, men vilken modell av märke x gillar ni bäst". När någon sedan säger "klockmärke y är minst lika bra" så svarar du med dina kram-kommentarer utan att bemöta "partsinlagan". Åsikten att armband inte hör hemma på vänster arm är likvärdig med åsikten att klockarmbandet ska sitta nedanför klockan.

Om du taggar mig och svarar på min inlägg kommer jag att besvara dig.

Du har fortfarande inte bemött åsikten (som är väldigt on topic) att man inte ska ha armband bredvid klockan pga att den kan skada klockan/inte är snyggt etc (se ovan).
Ditt förhållningssätt till diskussionen är ungefär som såhär: "jag [du i detta fall] tycker klockmärke x är bäst, men vilken modell av märke x gillar ni bäst". När någon sedan säger "klockmärke y är minst lika bra" så svarar du med dina kram-kommentarer utan att bemöta "partsinlagan". Åsikten att armband inte hör hemma på vänster arm är likvärdig med åsikten att klockarmbandet ska sitta nedanför klockan.

Jag tackar dig för din förtydligande fråga!
Min samling innehåller högt o lågt, nytt, gammalt, ungt och vintage.
Svar på din första fråga angående skada på klocka. Ja du, om man tar mina Sub 114060, SMP eller GMT 16700 då de är i solid stål både på boett o länk och de flesta armband jag använder är i skinn eller hårdplast. Så kan jag nog överleva ev repor (mot förmodan) och se det som normalt slitage.
Dock använder jag sällan armband till dessa klockor då jag tycker >39mm ofta ej motiverar användning av skinnarmband, mm.
Dock till mina mindre vintageklockor som är mer nätta 37mm (Gruen, Camy, Heuer Monza, mm) kan jag använda armband i skinn eller hårdplast (Fuck cancer el liknande) som komplement.
Jag anser att liksom uret för många av oss är en kommunikationsmarkör så kan även ett komplement understryka, förhöja eller tona ner ensemblen om inte annat i betydelsen inför en själv. Men enbart vid sociala eller dressade tillfällen och aldrig vid outdoorsktiviteter eller garaget.
"Action is the fundamental key to all success"

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp