• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att komma ut som klocknörd....

tomva1

Omega
Jag och mina vänner har en outtalad code of conduct att det alltid jämnar ut sig. Dock har vi någon/några 1-3 st i vår närhet som inte innefattas av detta. De får bjuda först, annars är de bortsprungna när det är dags för deras runda.
Samma princip existerar här, vilket är väldigt skönt. Annars är folk jäkligt duktiga på att swisha vilket är tacksamt :) Dock så finns det ju alltid den enstaka som nog nästintill aldrig lagt över en tjuga.. Aja kronan är gjord för att rullas(?) ;)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Det blir tydligt att inte alla har samma sätt att se på klockor när kollegan frågar "har du en ny klocka?" och jag svarar "nej, den här är gammal", och han säger "men du hade ju en annan klocka igår". Öh. Ja?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Nörda in sig på ficklampor? Utveckla? :)

På hösten brukar jag lysa på bondens gård, 1km bort!
 

JohnDoe

Rolex
Tur man inte samlar på grävmaskiner eller annat utrymmeskrävande. Är iof lite sugen på att asfaltera upp ett par hundra kvadrat på tomten. Frun vägrar hårdnackat, hon säger bara, då kommer det snart stå massa grejer där. Hon minns nog hur det slutade när jag skulle hyra en grävmaskin. Nåja efter några år så kände jag mig färdiggrävd och sålde maskinen. Fast nu börjar jag känna mig lite grävsugen igen.
 

zeke_varg

Omega
Jag har åkt och lyssnat på uppfödare av ormar och ödlor från andra världsdelar. Temperatur, uv, kalk, näringslära, inkubation av ägg, kön på ödlor som beror på temperatur för äggen osv osv. Odlat vinglösa bananflugor som är till mat för nyfödda ödlor. Kackerlackor o all möjli skit.

Det finns alltid nån jävul som har snöat in sig mer än nödvändigt. En sak är klar, vi har det jävligt bra som har tid och energi över för all sån här skit =)

...nu ska jag bara komma in på riktigt i klockornas helvete.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
HEJ! Jag heter Affe, jag är en Klockoholick!

ANONYMA KLOCKOHOLICKS Tolv Steg.

Dessa steg är ett förslag för det personliga tillfrisknandet.
  1. Vi erkände att vi var maktlösa inför klockeriet, att vi förlorat kontrollen över våra liv.
  2. Vi kom till tro på en kraft starkare än vår egen, kunde hjälpa oss att återfå vårt förstånd och inte fördriva all våran lediga tid på KS.
  3. Vi beslöt att lägga vår vilja och vårt liv i händerna på klock Jesus, såsom vi själva uppfattade honom och hans nörderi för klockor.
  4. Vi företog en genomgripande och oförskräckt moralisk självrannsakan att inte pissa på folks parfymklockor.
  5. Vi erkände inför klock Jusus, oss själva och icke klocknördar alla våra fel och brister och
    innebörden att vintage inte är kattskit.
  6. Vi var helt och hållet beredda att låta klock Jesus avlägsna alla dessa karaktärsfel att inte älska klockor.
  7. Vi bad ödmjukt Honom att avlägsna våra abstinenser för att tänka klockor 24 th per dygn.
  8. Vi gjorde upp en förteckning över alla de personer vi skadat och var beredda att
    gottgöra dem alla.
  9. Vi gottgjorde alla dessa människor, så långt det var oss möjligt,
    och gav dom en riktigt schysst klocka vi tror dom skulle gilla. ( Dock ej Michael Kors ).
  10. Vi fortsatte vår moraliska inventering och erkände genast när vi hade fel om att Omega inte är ett fullkomligt skitmärke.
  11. Vi försökte genom meditation fördjupa vår medvetna kontakt med klock Jesus, sådan vi uppfattade Honom varvid vi endast bad om Hans vilja med oss och styrka att utföra minst två stycken klockköp per år.
  12. När vi, som en följd av dessa steg, själva hade haft ett inre uppvaknande att ROLEX is da shit, försökte vi föra detta budskap vidare till andra klocknördar och tillämpa dessa principer i alla våra angelägenheter.

ANONYMA KLOCKOHOLICKS
Tolv Löften

  1. Vi kommer att känna en ny frihet och en ny lycka att införskaffa oss klockan vi velat ha en längre tid.
  2. Vi vill inte beklaga det förflutna att vi flippat klockor som vi sedan börjat saknat jävligt mycket.
  3. Vi ska förstå ordet patina.
  4. Vi ska få känna frid när vi i fredagstråden får posta, om nu broder Ricvin kan vakna,
  5. Det gör detsamma hur djupt vi sjunkit, vi ska få uppleva hur vår erfarenhet kan vara andra till hjälp andra att bli klocnördar.
  6. Den där känslan av att inte vara till någon nytta och att tycka synd om sig själv kommer att försvinna så fort någon ny blir medlem på klocksnack.
  7. Vi kommer att bli mindre egoistiska och istället intressera oss för andras klockintresse.
  8. Sökandet efter egna förmånliga klockor kommer att försvinna.
  9. Hela vår inställning till och synen på livet kommer att förändras så fort människor fattar charmen med att vara en klocknörd.
  10. Rädslan för vanliga människor och ekonomisk osäkerhet kommer att lämna oss så länge vi bara får hänga här på klocksnack.se .
  11. Vi kommer att intuitivt veta, hur vi ska handla i situationer, som förut brukar göra oss osäkra, när det kom till valet av en ny klocka.
  12. Vi ska plötsligt inse vad admins gör för oss, vad vi inte kan göra för oss själva.
 
Senast ändrad:
Topp