Psykel
Pandion
Är det stålboett? Mått?Tackar! Japp, ska byta ut glaset då det är i dålig form, måste även ge mig på verket en sväng då det inte riktigt lirar som det ska, men sen så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det stålboett? Mått?Tackar! Japp, ska byta ut glaset då det är i dålig form, måste även ge mig på verket en sväng då det inte riktigt lirar som det ska, men sen så
Sitter ett ETA 2783 i min.Ser ut att vara samma ref som min och @Martin Lovasz. Glömde naturligtvis knäppa en bild när jag kom hem i går, så testar igen i eftermiddag!
Den tickar, men stannar spontant, så tror nog att det räcker med en basic service, tror inte nåt är paj. Är dålig på att komma till skott bara, så den har legat i några år...
Stålboett (enligt vad jag kan se) på bastanta ca 32,5mm, 37,5 mm ltl. Sitter ett Edox-märkt AS/ST 1950/51 i.Är det stålboett? Mått?
Hur ser baksidan ut? Alltid skoj med stålboett när det sitter en läcker tavla i. Få besvikelser är så stora som när det sitter en asgrym tavla i en kromad boett.Stålboett (enligt vad jag kan se) på bastanta ca 32,5mm, 37,5 mm ltl. Sitter ett Edox-märkt AS/ST 1950/51 i.
Mycket snygg blev den!Jag har rengjort boetten och polerat glaset så nu ser min Delfin riktigt fin ut. Dock måste glaset bytas då det finns en tunn spricka och vid klockan 3 så har någon smält glaset lite lätt. Urverket har någon varit på och det saknas en skruv så jag får ta en extra noggrann titt på alla delar när jag servar urverket.
Nä det var inte så farligt. Köpte ett så fort den kommit hem. Men jag tror jag måste betala någon för att byta.Men ett nytt verk på eBay kostar inte mycket. Kollade nämligen upp det, men jag missade auktionen.
Annars verkar kompletta Edox ur på Ebay vara rätt dyra. Kan du länka till urverket?Nä det var inte så farligt. Köpte ett så fort den kommit hem. Men jag tror jag måste betala någon för att byta.
Och sen sällsynt den till mig!Nä det var inte så farligt. Köpte ett så fort den kommit hem. Men jag tror jag måste betala någon för att byta.
Ställ dig i kön!Och sen sällsynt den till mig!
Edit; superbilligt såklart!
Jag har precis trängt mig och står nu först i kön. Ingen såg riktigt hur det gick till, plötsligt var jag bra först...Ställ dig i kön!
https://www.ebay.com/itm/ETA-11-cal-450-111-date-3-N-O-S-Swiss-watch-movement/362767525369 Nu är det bara att hoppas att det funkar när det kommer fram. Det verkar vara något riktigt skitverk som inte är tänkt att kunna servas. Det finns bättre verk med samma mått men jag valde att försöka behålla klockan i originalutförande pga är nörd.Annars verkar kompletta Edox ur på Ebay vara rätt dyra. Kan du länka till urverket?
Tränger sig i kön gör man med bra bytesförslag. Men jag måste förmodligen få igång den och känna efter hur mycket jag gillar den först.Jag har precis trängt mig och står nu först i kön. Ingen såg riktigt hur det gick till, plötsligt var jag bra först...
Hoppas du får igång den och bytesförslag ska jag nog kunna fixa...https://www.ebay.com/itm/ETA-11-cal-450-111-date-3-N-O-S-Swiss-watch-movement/362767525369 Nu är det bara att hoppas att det funkar när det kommer fram. Det verkar vara något riktigt skitverk som inte är tänkt att kunna servas. Det finns bättre verk med samma mått men jag valde att försöka behålla klockan i originalutförande pga är nörd.
Tränger sig i kön gör man med bra bytesförslag. Men jag måste förmodligen få igång den och känna efter hur mycket jag gillar den först.
Ja, då är det ju definitivt helstål! Trevligt!Ganska sliten baksida, är Edox-märkt, står Stainless steel, Non-magnetic, Shockprotected, 200230 (ber om ursäkt för smutsen, har inte ens kommit till rengöring än). Tror inte kronan är original då jag har för mig att Edox brukar märka sina och den här är omärkt.
Fläskig!Fått tag på en Svalan Edox till som även den behöver lite fix.
Kunde inte hålla mig så det blev en till Svalan Edox
Aj då, det var inte meningen, ber om ursäkt för det! Det blir nog inga fler för mig på ett tag då klockkontot är lätt övertraserat vid det här laget, och om jag inte lyckas hålla mig så ska jag hålla koll på vilka som budar!Skulle gett fasiken i att starta tråden Nu budar ju alla på mina Edoxar
Grattis, vi budade mot varandra...
Hade ju alldeles glömt bort den här tråden...Min första Edox och även den som efter flera år av smygande i forumet, fick mig att registrera ett KS-konto.
Nu servad, nytt mineralglas, nya packningar och tryckt hos Tidlösa Ur.
Svenskt datum, där ser manHade ju alldeles glömt bort den här tråden...
Jag har ju fått en ny gammal, alldeles fantastiskt fin blåtavlad Edox, sedan förra gången jag skrev här. Den var ett av gårdagens klockval.