• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att leva med Edox

Ganska sliten baksida, är Edox-märkt, står Stainless steel, Non-magnetic, Shockprotected, 200230 (ber om ursäkt för smutsen, har inte ens kommit till rengöring än). Tror inte kronan är original då jag har för mig att Edox brukar märka sina och den här är omärkt.
20200910_112803.jpg

Jag har rengjort boetten och polerat glaset så nu ser min Delfin riktigt fin ut. Dock måste glaset bytas då det finns en tunn spricka och vid klockan 3 så har någon smält glaset lite lätt. Urverket har någon varit på och det saknas en skruv så jag får ta en extra noggrann titt på alla delar när jag servar urverket.

110047.jpg

Annars verkar kompletta Edox ur på Ebay vara rätt dyra. Kan du länka till urverket?
https://www.ebay.com/itm/ETA-11-cal-450-111-date-3-N-O-S-Swiss-watch-movement/362767525369 Nu är det bara att hoppas att det funkar när det kommer fram. Det verkar vara något riktigt skitverk som inte är tänkt att kunna servas. Det finns bättre verk med samma mått men jag valde att försöka behålla klockan i originalutförande pga är nörd.

Jag har precis trängt mig och står nu först i kön. Ingen såg riktigt hur det gick till, plötsligt var jag bra först...:rolleyes:
Tränger sig i kön gör man med bra bytesförslag. Men jag måste förmodligen få igång den och känna efter hur mycket jag gillar den först. :)

https://www.ebay.com/itm/ETA-11-cal-450-111-date-3-N-O-S-Swiss-watch-movement/362767525369 Nu är det bara att hoppas att det funkar när det kommer fram. Det verkar vara något riktigt skitverk som inte är tänkt att kunna servas. Det finns bättre verk med samma mått men jag valde att försöka behålla klockan i originalutförande pga är nörd.

Tränger sig i kön gör man med bra bytesförslag. Men jag måste förmodligen få igång den och känna efter hur mycket jag gillar den först. :)
Hoppas du får igång den och bytesförslag ska jag nog kunna fixa...

Senast ändrad:
Svalan Edox är en riktig sub nörderi på Edox nörderi :) Var med och bjöd på en av dom på tratten, eller så glömde jag bort auktionen.

En sliten Edox idag, repigt och lite sprucket glas. Men tickar på.

Bilagor

• IMG_20220630_191613347_HDR.jpg
    IMG_20220630_191613347_HDR.jpg
    434.5 KB · Visningar: 4
  • Like
Reactions: PJO
Min första Edox och även den som efter flera år av smygande i forumet, fick mig att registrera ett KS-konto.
Nu servad, nytt mineralglas, nya packningar och tryckt hos Tidlösa Ur.
PSX_20190711_114913.jpg
Hade ju alldeles glömt bort den här tråden...
Jag har ju fått en ny gammal, alldeles fantastiskt fin blåtavlad Edox, sedan förra gången jag skrev här. Den var ett av gårdagens klockval.
PSX_20220629_222811.jpg

Tillbaka
Topp