• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att leva med Edox

Hade ju alldeles glömt bort den här tråden...
Jag har ju fått en ny gammal, alldeles fantastiskt fin blåtavlad Edox, sedan förra gången jag skrev här. Den var ett av gårdagens klockval.
PSX_20220629_222811.jpg
Kul att hitta hit, Edox var helt nytt för mig men fina klockor verkar det vara!

Hej där
Mitt första inlägg här får bli med en Edox! Denna tror jag är från mitten av 70talet då en ledare på ett dagkollo jag gick på hade en sån här fast blå! Så när denna dök upp för försäljning så blev det ett starkt villhov! Hade turen att få köpa den och är så ruggigt kär i den. Skrivit lite om den på min Instagram så skall se om jag kan länka ditt, MEN man är ingen ekvilibrist på datamaskin…. Den gick kass men nötte på med att bära den ändå, och när nu sol och värme kommit så har den fått några timmar i solgasset, några timmar på armen och så har det upprepats, och nu går den hur fint som helst. Även vid omstart från stillastående. Nån som vet vad det är för modell? Kan den vattentätas? Fyll på om någon har en aning!

Bilagor

• 16F1A183-C885-40EC-AF4B-B86E60298843.jpeg
    16F1A183-C885-40EC-AF4B-B86E60298843.jpeg
    945.2 KB · Visningar: 8
  • 924F3C5A-CF8D-4FEC-AEC7-1BA737BCA3B9.jpeg
    924F3C5A-CF8D-4FEC-AEC7-1BA737BCA3B9.jpeg
    100.1 KB · Visningar: 10
  • 1F4B1FB8-BA63-44FD-AD65-7100670A67AD.jpeg
    1F4B1FB8-BA63-44FD-AD65-7100670A67AD.jpeg
    49.2 KB · Visningar: 9
  • 454BD179-0918-4667-B9AE-AB291E9FF9F5.jpeg
    454BD179-0918-4667-B9AE-AB291E9FF9F5.jpeg
    362.5 KB · Visningar: 7
Hej där
Mitt första inlägg här får bli med en Edox! Denna tror jag är från mitten av 70talet då en ledare på ett dagkollo jag gick på hade en sån här fast blå! Så när denna dök upp för försäljning så blev det ett starkt villhov! Hade turen att få köpa den och är så ruggigt kär i den. Skrivit lite om den på min Instagram så skall se om jag kan länka ditt, MEN man är ingen ekvilibrist på datamaskin…. Den gick kass men nötte på med att bära den ändå, och när nu sol och värme kommit så har den fått några timmar i solgasset, några timmar på armen och så har det upprepats, och nu går den hur fint som helst. Även vid omstart från stillastående. Nån som vet vad det är för modell? Kan den vattentätas? Fyll på om någon har en aning!
Och som vanligt gick det åt skogen…. Men det framgår väl vilka två bilder som är Edoxen…?

Ropade av misstag in en EDOX Kingstar 28800 automatic i helstål med original länk för ett tag sedan och den är nu under renovering. Den hade varit med om en del vad det verkar. Drivs av ett ETA 2790 som väckts till liv ifrån det döda. Nu under testkörning. Ett problem var fukt och rost som ätit sig in via axeln, nu ersatt med NOS delar, som tursamt nog fanns på eBay. Dock saknar jag original krona och letar nu lämplig kandidat att montera. Visarna är inte heller i bästa skick, så jag överväger byte till liknande. Orginalvisarna är dock intakta, inkl den orange sekundvisaren.

Kul att höra lite om detta märke, och kanske finns intresse? Planen är att sälja den när den är redo.

Tillbaka
Topp