Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen panik. Folk har bara kommit på att Heuer är så mycket coolarePanik i Rolexvärlden?!
Nä. Mer en anomalitet. Dock intressant att det trots allt finns en viss risk inblandat i klockor för miljoner på auktioner. Det blir nu två världar av samlandet. De extremfina klockorna som säljs som investeringsobjekt samt "vanliga" klockor som säljs till vanliga klocknördar. När nu Heuers, Universals och annat säljs för dessa nivåer så blir klockorna framförallt trögare att sälja iom det inte längre är du och jag som handlar med dem. De finaste exemplaren ökar i pris och de sämre exemplaren blir fast hos ägaren som värderar dem så högt att ingen har råd att köpa dem medan finköparna helt enkelt avstår pga det sämre skicket. Jag tror att prisutvecklingen för sämre exemplar riskerar att sjunka samtidigt som ovanliga klockor alternativt toppskick blir dyrare.Panik i Rolexvärlden?!
Men om, vilka är roligast? Leker med tanken... Vore schysst med en weekend till London eller Geneve och få gå runt och sprätta med hängslena på auktionNä. Mer en anomalitet. Dock intressant att det trots allt finns en viss risk inblandat i klockor för miljoner på auktioner. Det blir nu två världar av samlandet. De extremfina klockorna som säljs som investeringsobjekt samt "vanliga" klockor som säljs till vanliga klocknördar. När nu Heuers, Universals och annat säljs för dessa nivåer så blir klockorna framförallt trögare att sälja iom det inte längre är du och jag som handlar med dem. De finaste exemplaren ökar i pris och de sämre exemplaren blir fast hos ägaren som värderar dem så högt att ingen har råd att köpa dem medan finköparna helt enkelt avstår pga det sämre skicket. Jag tror att prisutvecklingen för sämre exemplar riskerar att sjunka samtidigt som ovanliga klockor alternativt toppskick blir dyrare.
@Gummo: Tycker du ska ha kvar den och njuta av en fin klocka.
Nä. Mer en anomalitet. Dock intressant att det trots allt finns en viss risk inblandat i klockor för miljoner på auktioner. Det blir nu två världar av samlandet. De extremfina klockorna som säljs som investeringsobjekt samt "vanliga" klockor som säljs till vanliga klocknördar. När nu Heuers, Universals och annat säljs för dessa nivåer så blir klockorna framförallt trögare att sälja iom det inte längre är du och jag som handlar med dem. De finaste exemplaren ökar i pris och de sämre exemplaren blir fast hos ägaren som värderar dem så högt att ingen har råd att köpa dem medan finköparna helt enkelt avstår pga det sämre skicket. Jag tror att prisutvecklingen för sämre exemplar riskerar att sjunka samtidigt som ovanliga klockor alternativt toppskick blir dyrare.
@Gummo: Tycker du ska ha kvar den och njuta av en fin klocka.
Roligast vore väl Phillips, före Christies, Sothebys och Bonhams men jag inbillar mig att de alla är rätt så kräsna och petiga när det gäller att ta in objekt till sina maj- och novemberauktioner.Men om, vilka är roligast? Leker med tanken... Vore schysst med en weekend till London eller Geneve och få gå runt och sprätta med hängslena på auktion
Förmodligen ungefär lika tropical som gången innan den såldes.ser inte speciellt tropical ut ??
Inbillar du dig att någon betalt 171k chf för att klockan beskrivits fel? Jag tvivlar något.antagligen men beror nog på vem som beskriver den
Ja?vilket pris det slutligen blir vet man väl aldrig säkert vare sig med auktioner eller privata försäljningar
http://www.christies.com/lotfinder/...tainless-steel-automatic-5612347-details.aspxjag menar att vad hodinkee skriver att den sålts för vid en privatförsäljning 2012 kan vara andrahandsuppgifter så vem vet
Menar bara att det knappast är en evig uppgång utan risk.fattade det som att 2012 var en privatförsäljning
vad är det som är märkligt ? att auktionspriser svänger? eller menar du att marknaden är på väg att krascha
Nä. Den är ganska rutten. Mer intressant är vanlig sport som gått från 30-35 till 100.inte på de dyrare och dessutom som du säger själv tveksamma objekten men att en vanlig 1601 eller 1603 datejust gått från ca 15-17k till 20-23 k är ingen dramatisk uppgång
Tycker ju dock det ofta begärs runt 27-30 för dessa standardur. Säljs de för det är det ju hyfsad uppgång på kort tid.inte på de dyrare och dessutom som du säger själv tveksamma objekten men att en vanlig 1601 eller 1603 datejust gått från ca 15-17k till 20-23 k är ingen dramatisk uppgång
begära ett pris och vad de sedan säljer för är nödvändigtvis samma sakTycker ju dock det ofta begärs runt 27-30 för dessa standardur. Säljs de för det är det ju hyfsad uppgång på kort tid.
Du kan nog glädja dig med att en Camaro inte längre går för 10kHello folks! Jag kommer ihåg då jag skulle köpa min första märkesklocka. Jag ville gärna köpa en Tissot-krono men den urmakare mina föräldrar anlitade här i Stockholm som var återförsäljare av Heuer tyckte jag skulle köpa en Autavia med då exotiska svarta urtavlan, eller kanske rentav en Monaco. Detta var 1968 tror jag, nja pengarna räckte endast till en manuell Heuer Camaro den gången som ligger på 10' idag i normalt använt skick.