Laddar...
Nymansur

Audemars Piguet 15300 Black Venom

Diskussion i 'Diskussion' startad av ap121, 13 maj 2019.

1. ap121
    Trådstartare

ap121 Plast

2. Kugghjul

Kugghjul Brons

Köp om du vill kasta bort pengar, och ångra dig inom några månader.

Leiflicious, NRE, DiscoPapa och 2 andra gillar detta.
  3. joca

joca Diamant

Från:
    Stockholm
    Allt kan ju inte handla om pengar eller hur värdet står sig/utvecklas..

OnT: Tuff modell tycker jag!

Diskaren och Hulken77 gillar detta.
  4. DrDre

DrDre Platina

Kleiz gillar detta.
  5. aximand

aximand Brons

Fast det vet jag inte om jag håller med om, kan tycka att Karl Lagerfeldts RO var rätt fräck med lite skav. Håller mig själv borta från PVD-klockor dock :)

Aurum gillar detta.
  6. Johan86

Johan86 Tantal

7. Aurum

Aurum Harsh but fair

Senast ändrad: 14 maj 2019
    aximand gillar detta.
  8. DrDre

DrDre Platina

Jo, den där var ju i ropet när Lagerfeldt dog för ett tag sedan och det var faktiskt den jag hade i åtanke. Tycker inte (av)skavd pvd gör sig särskilt bra på en sådan klocka (en Orfina/Porsche Design från samma era däremot, men det är ju en annan typ av klocka).

Imho så kan vissa prylar bli snygga med lite slitage och ett medfaret utseende. Tex en mc-jacka, jeans och en läderportfölj, medan annat blir bäst när det är helt ”crisp” som tex en vit skjorta eller en kostym. ”Fina klockor” (PP, AP och dress watches) tycker jag blir bäst i oslitet skick, medan tex tool watches, som en gammal Submariner, får en vissa charm och karaktär när man ser att den varit med om en del.

Senast ändrad: 14 maj 2019
  9. Aurum

Aurum Harsh but fair

Dock stor skillnad om den är målad eller PVDad. PVD tycker jag slits snyggt om det är någorlunda jämt.

10. Olaola

Olaola Brons

Riktigt snygg! Tycker den gör sig grymt bra i svart!

11. vgeriksson

vgeriksson Titan

Från:
    Stockholm
    Jag tycker att den är riktigt cool. Skulle dock inte köpa den själv pga att jag inte gillar moddade ur. Hade den kommit direkt från fabrik i det utförandet hade jag varit eld och lågor.

12. Hulken77

Hulken77 Titan

Har någon kunskap om andrahandsvärdet kring Black Venom moddade klockorna? Vissa är ju magiska.

Som vissa skrivit är frågan hur klockorna ser ut när de slits. Någon som har svar på frågorna? Går i tankarna på en Omega Moonwatch men tycker att sen moddade från Black Venom är snyggare än originalet.

13. NRE

NRE Guld

Från:
    Stockholm
    Förmodligen är det ganska uselt andrahandsvärde. Men om du är sugen på en svart speedy finns ju DSOTM?

Hulken77 gillar detta.
  14. FreakyLeo

FreakyLeo Diamant

Från:
    Göteborg / Trelleborg
    Tycker att den var hemsk :) Det absolut flesta av rollarna såg inte heller roliga ut men några var riktigt balla. I vissa fall kan det ju vara rent utav ekonomiskt att köpa en black venom t.ex. om man vill ha en Batman, Pepsi eller Hulk :hilarious: En jävligt ball ide tycker jag är att dem kompletterade deras Batman med en joker och det med en stor skopa humor :D
    ”Not everyone was born to be a Batman but to be a Joker”

1A153BF1-4AE0-4DAF-B629-40CC8320F644.

Hulken77, Writer136 och NRE gillar detta.
  15. Elias.A

Elias.A Tantal

Från:
    Stockholm
    Jag tyckte den var riktigt cool! Jag tycker dock att den inte kommer se lika bra ut när det svarta skavs bort

16. Hulken77

Hulken77 Titan

Aa den är fin men har fastnat för den moddade versionen av Moon to Mars :nailbiting:

Mollstedt