• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak, en "rolig" historia!

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fantastisk historia! Tack för att du delar med dig!! Riktigt kul att läsa! :) Grattis till en klassiker, dessutom till ett vrakpris tillsammans med historien som helhet!
 

SJ Smythe

Cartier
Jäklar vilken historia. Jag har aldrig riktigt sett charmen med RO men faktiskt, efter den där dragningen, har du fått mig klarvaken. Grym klocka, bra jobbat och grattis!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Du går från klarhet till klarhet med dina inlägg Rozzy! Tack för en till rafflande historia. Har börjat snegla mer och mer mot RO och kommer nog att äga en i framtiden.
 

Whedda

Rolex
Fantastisk berättelse! Riktigt "fairytale ending" då det i 9 fall av 10 brukar vara ett eller annat fel när man hittar klockor på dessa ställen.

Enormt stort grattis och sälj den inte. Det där är en klocka du har "råd" att äga och serva när du fick ett så bra pris :)

Klockan kan förövrigt poleras på Nymans i Västerås som har maskiner till detta även om jag tror AP Schweiz är bäst på det.
Jag tycker personligen inte du behöver polera den utan vänta med detta då det alltid går att göra i framtiden men när det väl är gjort är metallen borta.

Du får mer än gärna tipsa mig om din mycket kompetente fristående urmakare då jag själv sitter med en Royal Oak som må vara nyservad men förhoppningsvis kommer stanna i samlingen ett bra tag till.

Min lillebror 14790st säger hej
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tack för riktigt schysst läsning över ett par koppar kaffe :pompus: Jag tycker inte du ska polera, det är något charmigt med en Royal Oak med lite battle-scars :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ååh den där är förnämligt jävla snygg! Härligt att läsa dina trådar här på forumet! Mycket rolig läsning:)
 

Glusch

Cartier
Man kan inte göra annat än att gratulera. Underbar klocka du kommit över. En AP är den klocka som ligger högst upp på min Graal-lista för tillfället och dina bilder bekräftade bara än mer hur otroligt snygga APs är. Ännu en gång, grattis!
 

Galaxy

Rolex
Vilket inlägg, de bäst spenderade 10 minutrarna idag! Du bidrar verkligen med kunskap till mig (en icke referens- och urverksnörd som är i full färd att lära sig), både med denna tråden och trådarna om din frus klockor. Tack så mycket!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag höll andan när jag läste. Spännande och välskrivet.
Stort grattis till denna ap-coola (pun intended) klocka.
Behåll och polera ej. Ser perfekt ut. En klocka med en story.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Vilken härlig historia!!

Väl skrivet, ett av de bättre inläggen jag läst på detta forum =)
 
Topp