• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jäkligt kul som flugit under radarn för mig. Inget man har råd med ändå. 37mm extra tunn i vitguld
Screenshot_20240409_201126_Samsung Internet.jpg
 

Lello

Omega
Tavlorna är rätt små, upplevs tydligare om det är stor kontrast mot boetten. Blir lite mer som ett armband än de större. Detta då armbandet är brett som de större, vilket jag nämnt ovan. Jag tycker detta passar designen bättre än de med större tavlor. Smaksak.
Schysst. Min long time favorit är OP 34 mm så AP RO 33mm kanske är sweetspot då.
 

Trema

Omega
Kanske är det inte så originellt men jag har alltid gillat gröna urtavlor. Och när Royal Oak kom i khaki grön urtavla var jag tvungen o bara ha den! Detta var tidigt 2022, och nu äntligen! Upplever att AP har en helt annan service och bemötande än något annat Maison. De är så oerhört välkomnande, generösa och omhändertagande. De beställde också en exklusivare variant av Uber hem från boutiquen som de stod för! Och vilken underbar inredning!




IMG_2904.jpeg


IMG_2905.jpeg


Inte bara gröna urtavlor jag gillar...

IMG_3051.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Royal Oak med quartz och utan sekundvisare, gärna utan datum också. Finns det bara ref 56303 då? 33-36mm och inget nytt
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur möjligt är det att klämma in sig på intresselistan för en 16202? Omöjligt med noll tidigare köp och att man inte är Zlatan?
 

FlipSwede

Rolex
Hur möjligt är det att klämma in sig på intresselistan för en 16202? Omöjligt med noll tidigare köp och att man inte är Zlatan?
Det är väl "bara" att resa till närmaste Boutique ( Men se till att ha avtalat tid innan) och ställa frågan?

Utan att ha 5-6 tidigare AP-köp under bältet från Boutique/ÅF och fortfarande vara registrerad ägare på dessa blir det nog väldigt svårt.
Ovanstående info från "min" butiks butikschef.
 
Topp