Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter helt klart som att du ska satsa på AP om du känner så angående Hublot innan du ens har hämtat ut denJag vet, fasen vad jobbigt det blev nu. Som sagt den är beställd men handlaren sa att han tar den i lager om jag inte vill hämta ut den. Kan det inte dyka upp ett bra objekt på en ROO nu till mig, jag kan vara vansinnigt spontan ibland
Sitter bra! Absolut ska du köra på en AP, märks ju långa vägar att du föredrar den över Hublot.Hur tycker ni den sitter? För stort eller funkar det? Jag tycker klockan är så jäkla grym så jag ser nog inte om det är för maffigt
Varför inte klippa den hos LW?Tack för era inputs. Skall ta mig en funderare och sen skall man hitta ett bra objekt. Skall man knarka Chrono24 för bra deal eller hur gör ni vid klockköp?
Jag har tittat på den men det är en 2013... Jag är sån som gärna vill ha så nytt som möjligt, tror ni det är några ändringar utförda på dem från 2013-2018? Jag kan inte se något men det kanske är någon skillnad på urverket?Varför inte klippa den hos LW?
https://luxurywatches.se/produkt/royal-oak-chronograph-17/
Tycker inte priset var så dåligt satt, typ den billigaste på chrono24, och det är ju bara att gå in plocka ut den utan att behöva strula med massa frakter etc.
@SWCTack för era inputs. Skall ta mig en funderare och sen skall man hitta ett bra objekt. Skall man knarka Chrono24 för bra deal eller hur gör ni vid klockköp?
Om jag lägger på 70K så får jag denna som är en 2018 men visserligen med svarta chronos, kluven där vilket jag gillar bäst.
Antar att om den från 2013 är servad korrekt så behöver man inte oroa sig.
https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/audemars_piguet_royal_oak_offshore_26401ro/83337857
Jag trodde du var låst till vita subdials, men om så inte är fallet så skulle jag personligen tittat på senare halvan av 2018 då de införde utökad garanti, från 2 till 5 år.Om jag lägger på 70K så får jag denna som är en 2018 men visserligen med svarta chronos, kluven där vilket jag gillar bäst.
Antar att om den från 2013 är servad korrekt så behöver man inte oroa sig.
https://mobil.blocket.se/annons/stockholm/audemars_piguet_royal_oak_offshore_26401ro/83337857
Jag trodde du var låst till vita subdials, men om så inte är fallet så skulle jag personligen tittat på senare halvan av 2018 då de införde utökad garanti, från 2 till 5 år.
Med det sagt så tror jag inte heller du behöver oroa dig för den från 2013 som @Tjabo sa, och det är ändå 70k besparing, så är den i fint skick är det bara att köra! Mer ROO på forumet!
Ojoj, har det gått så långt nu att man kan köpa plastskydd till klockan37mm 15450ST
Otroligt bra! (Inte min)
(Sitter ett plast skydd runt hela boetten)
Det är från APOjoj, har det gått så långt nu att man kan köpa plastskydd till klockan
Ännu värreDet är från AP
? Jag tror nog att de flesta märken skickar med plastskydd från fabrik?Ännu värre
37mm 15450ST
Otroligt bra! (Inte min)
Jasså då har jag missat något? Jag tror nog att de flesta märken skickar med plastskydd från fabrik?
Har du inte varit inne i en boutique eller hos en AD? Generellt är ALLTID klockor man provar inslagna i mjuk plast. Allt för att det inte ska få repor innan någon köpt klockorna.Jasså då har jag missat något
Tyckte mer att det såg ut som ngt aftermaket fodral än vanlig skyddsplast typHar du inte varit inne i en boutique eller hos en AD? Generellt är ALLTID klockor man provar inslagna i mjuk plast. Allt för att det inte ska få repor innan någon köpt klockorna.
37mm 15450ST
Otroligt bra! (Inte min)
https://wornandwound.com/the-armour...e-and-watch-size-preferences-and-its-awesome/
Detta var intressant läsning med tanke på 15450.
Tycker det är få som kan bära upp en större RO.37:an är en mkt trevlig storlek, provade denna för ett tag sedan, satt som ett smäck.
Många klock-kännare och de riktigt intresserade gillar klockor som inte är fullt så stora och jag gissar att de som svarat tillhör den kategorin.
Likväl gissar jag att de som är den största köparskaran egentligen inte bryr sig sådär jättemycket om klockor utan gillar status och design (ffa den förstnämnda) och hos dem går större mer synliga klockor hem.
(Jag generaliserar hårt här, jag tillhör skara 1 och gillar stora klockor likväl som små).
Många klock-kännare och de riktigt intresserade gillar klockor som inte är fullt så stora och jag gissar att de som svarat tillhör den kategorin.
Likväl gissar jag att de som är den största köparskaran egentligen inte bryr sig sådär jättemycket om klockor utan gillar status och design (ffa den förstnämnda) och hos dem går större mer synliga klockor hem.
(Jag generaliserar hårt här, jag tillhör skara 1 och gillar stora klockor likväl som små).
Sammetstrasa med 0,01g tryck per cm2, lätt lufttryck i form av en lätt bris under 1dm/s, skölj endast med heligt vatten och begränsa beröring till det av en välsignad oskuld. Annars repar du länken och riskerar att datumväxlingen hackarRenhållning? Har ju haft min 15400 i några veckor nu, trivs utmärkt. Ville höra hur ni håller era rena, armbandet fångar ju upp en del...
Ah, det förklarar varför datumet strulat!!!!Sammetstrasa med 0,01g tryck per cm2, lätt lufttryck i form av en lätt bris under 1dm/s, skölj endast med heligt vatten och begränsa beröring till det av en välsignad oskuld. Annars repar du länken och riskerar att datumväxlingen hackar