• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Bilagor

• IMG_4779.png
    IMG_4779.png
    242.8 KB · Visningar: 16
Jag har aldrig ägt en AP (och vet inte om jag skulle våga bära den ute bland folk om jag gjorde det..) men det här är min dröm-AP, 14790ST med 'military dial':
1736337700641.png

Ruskigt snygg imo!

20250123_APQPs_605.JPG

Perpetual i sand-guld 🤯.
Tror aldrig jag har suktat efter en modern klocka med grand komplikation mer någonsin. Snuskigt bra även om det är i fantasigenren. Till och med Code 11:59 varianten är fantastisk.

Den sandfärgade är grym men 11:59 är magisk😍

20250123_APQPs_605.JPG

Perpetual i sand-guld 🤯.
Tror aldrig jag har suktat efter en modern klocka med grand komplikation mer någonsin. Snuskigt bra även om det är i fantasigenren. Till och med Code 11:59 varianten är fantastisk.

Till 11:59 försvar:

De första versionerna som kom ut var horribla och såg ut som något Daniel Wellington kunde designat. Men de senaste är faktiskt riktigt fina, inte bara denna…

Med det sagt har de en pris-punkt som är helt ointressant för min del.

IMG_5079.jpeg
Testade både Royal Oak 34, 36 och 39mm. Denna är nog dock favoriten på 34mm. Grå tavla 34mm får bli en klocka att jobba för!
Snyggt, står själv i valet och kvalet mellan 34 och 37... Hur bärs den jmf med exv Datejust / Explorer 36? Föredrar mindre och smidigare ur, men för litet är inte kul. Om tavla blir underdimensionerad osv.

Känner någon till en vettig återförsäljare för AP band? Söker en till min klocka 14800st. Tacksam för tips!

Finns rätt många olika alternativ om det inte måste vara just original. Det finns ju t.ex några medlemmar här på forumet som snidar klockband som säkert kan hjälpa er att få ihop något passande.

Jag tittade lite på Instagram och hittade dessa två för lite inspiration:

IMG_1663.jpg

IMG_1660.jpg

Personligen testade jag med canvas på min tidigare 14800st.

IMG_0703.JPG

IMG_0697.jpg

Tillbaka
Topp