Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns vid första anblick rätt tveksamma....
Jag säger MUMS!
Känns vid första anblick rätt tveksamma....
Jag är positiv, vill gärna se bilder på dem ute i solen där de hör hemma. Gillar hur tavlan fade'ar från samma färg som bezeln till caset. Panda tavla numeriska indexen fyller upp tavlan bra.Jag säger MUMS!
Asså jag vet inte blir nästan pajigt i min smak. Dom har liksom tagit i för hårt. Men vore klart intressant att se en på handleden på någon.Jag är positiv, vill gärna se bilder på dem ute i solen där de hör hemma. Gillar hur tavlan fade'ar från samma färg som bezeln till caset. Panda tavla numeriska indexen fyller upp tavlan bra.
Fifan
Den gröna där är ju grym!Jag är positiv, vill gärna se bilder på dem ute i solen där de hör hemma. Gillar hur tavlan fade'ar från samma färg som bezeln till caset. Panda tavla numeriska indexen fyller upp tavlan bra.
Stulen bild med lite annan vinkel:
Siffrorna ser ut som de brukar göra på kopior.
Här är en annan bild på den gröna. Jag är fortfarande skeptisk. Siffrorna funkar fortfarande inte för mig och den där taniga handleden gör saken inte bättre. (ännu en stulen bild)Den gröna där är ju grym!
Jag har problem med att ringen ska matcha centrum av tavlan, tror jag tycker det ska vara tvärt om isf. Förmodligen lugnast om man inte matchar tavlan med ringen när den är tonad.Här är en annan bild på den gröna. Jag är fortfarande skeptisk. Siffrorna funkar fortfarande inte för mig och den där taniga handleden gör saken inte bättre. (ännu en stulen bild)
Jag tycker de indexen ser bättre ut på 44mm, de fyller ut tavlan riktigt bra. AP har kört de indexen på offshore i +20 år. Tror 21 men inte helt säker... Så rätt beprövat och en rimlig evolution.Indexen ser förjävliga ut tyvärr. Gillar mkt av resten dock. hade velat se irl, men på bild ser inte tavelfaden speciellt kul ut heller imo. Kanske bättre irl som sagt.
Fy fan. För min del är den där trion ohyggliga skapelser...Stulen bild med lite annan vinkel:
Är ni inte lite tråkiga? Vad skulle ni ändra på ROO för att vidareutveckla den, eller ska den fortsätta se ut som den alltid gjort?
Utveckla gärna ”bygga vidare på 26480TI-designen”.Att bygga vidare på 26480TI-designen och integrera kronografverket från Code 11:59 hade väl varit en bra start...
Utveckla gärna ”bygga vidare på 26480TI-designen”.
Rätt märkligt att de inte integrerat inhouse kronografurverket från Code 11:59 i någon RO modell ännu, när de äntligen skapat ett sådant. Har de inte kapacitet till större serieproduktion av det eller vad kan anledningen vara?Att bygga vidare på 26480TI-designen och integrera kronografverket från Code 11:59 hade väl varit en bra start...
Rätt märkligt att de inte integrerat inhouse kronografurverket från Code 11:59 i någon RO modell ännu, när de äntligen skapat ett sådant. Har de inte kapacitet till större serieproduktion av det eller vad kan anledningen vara?
Inte omöjligt alls1159-urverket 4401 är 1,3mm tjockare än nuvarande 2385, kan ev ha med det att göra. Det är nog precis det du säger, kapaciteten måste ökas gradvis. Därav sätta 4401 i Re:Master-01 innan ROC får smaka på inhouse. Är väl lite som att Submarinern är den sista modellen från Rolex som inte fått uppgradering från 3135 till 3235. Fast nu spekulerar jag bara.
Det är ett bra urverk i de där som tål att användas. Finns inte jättemånga färgkombinationer till 42mm med smala spännet, svart, blå, grå är de som finns i standardutbudet. Men finns andra färger att beställa, men det kan ta tid att få....Är lite småsugen att prova AP ROO som en OWG-klocka - närmare bestämt denna:
https://gripenbro.se/artiklar/watches/audemars-piguet.html
Pris från KS för 109'. Okänd servicehistorik men ska ha gått igenom säljarens egna urmakare och allt såg tydligen bra ut. Tycker ni att priset på 109' är rimligt med okänd servicehistorik? Någon varning som bör utfärdas om ovan exempel? Exempelvis om kalibern är ökänd för att gå sönder etc eller om klockan väldigt stryktålig. Inte hittat så mycket information mer än att det kan bli dyrt med service om vissa delar behöver bytas ut. Går det att köpa gummiband i andra färger från AP till denna?
Det är väl ett gansla uselt modulverk?Det är ett bra urverk i de där som tål att användas. Finns inte jättemånga färgkombinationer till 42mm med smala spännet, svart, blå, grå är de som finns i standardutbudet. Men finns andra färger att beställa, men det kan ta tid att få....
Tack för info! Vet du huruvida det skulle gå att ersätta Gummi-bezeln med en i stål likt denna ref:en 26170ST.OO.D305CR.01 om lusten faller på? Skrivit till Nymans men inte fått något svar än.Det är ett bra urverk i de där som tål att användas. Finns inte jättemånga färgkombinationer till 42mm med smala spännet, svart, blå, grå är de som finns i standardutbudet. Men finns andra färger att beställa, men det kan ta tid att få....
Tack för info! Vet du huruvida det skulle gå att ersätta Gummi-bezeln med en i stål likt denna ref:en 26170ST.OO.D305CR.01 om lusten faller på? Skrivit till Nymans men inte fått något svar än.